Poštedite se stresa

Užurbani tempo života čini nas nervoznima i rastresenima jer ne stižemo obaviti sve ono što bi morali i htjeli sve i da dan traje 30 sati. Pošto još nismo otkrili kako zagospodariti vremenom i produžiti dan, potrebni su nam savjeti kako uštedjeti vrijeme.

Ali prije svega, iz riječnika ćete morati izbaciti frazu: Nemam vremena!  Vremena uvijek ima. Problem je samo u tome što se to vrijeme uglavnom koristi na krivi način. Jednom kad ga naučite efektivnije koristiti, prestat ćete se osjećati progonjeno od vlastitog života.

Planirajte

Ovo je vrlo jednostavan i vrlo očit savjet, ali toliko ljudi propusti napraviti raspored obveza kojeg će se pridržavati smatrajući da će planiranjem samo dodatno izgubiti vrijeme. Činjenica je – planiranje je učinkovito. Ukoliko primjetite da odugovlačite s ispunjavanjem isplaniranih obveza, prestanite. Posložite prioritete i prije obavite hitnije i bitnije poslove. Motivirajte se mišlju da ćete se odmoriti kada posao bude obavljen i da će taj odmor biti neusporedivo slađi zbog toga.

Naučite reći "ne"

Mnogi se ljudi nađu zatrpani poslom jer se previše posvete i jednostavno ne znaju reći "ne". Zahtjevima koji nisu pri vrhu liste prioriteta jednostavno ćete morati naučiti reći ne da bi vam ostalo više vremena za obavljanje onoga što je zbilja važno. Isti princip vrijedi i za obavljanje tuđeg posla.

Budite točni

Kad nešto isplanirate, držat ćete se rasporeda samo ukoliko ste točni, a ukoliko ste točni – sve ćete uspjeti obaviti. Ako obveze ispunite prije zadanog roka, budite brži od rasporeda i pripremite se za sutradan. Imat ćete više vremena i manje ćete se izložiti stresu.

Savladajte multitasking

Postoji mnogo zadataka koji su jednostavni i koje baš zbog toga ostavljate za kraj što rezultira hrpom neobavljenog posla. Pokušajte takve jednostavnije zadatke obaviti odmah, uz obavljanje nekog zahtjevnijeg posla.

Prilagodite okolinu

Sve što vam je potrebno za produktivan rad držite u svojoj neposrednoj blizini. Potraga za olovkom ili spajalicom u hrpi nereda oduzima vam više vremena nego što mislite. Ometajuće faktore potpuno uklonite iz radne okoline.

Interna revizija

Tjedna revizija vlastitog posla bitan je dio procesa organiziranja vremena. Svakog tjedna pregledajte svoje zadatke, što ste obavili, što još treba biti obavljeno, što vas čeka idući tjedan. Lakše ćete se naviknuti na postojanje rasporeda i samim time lakše ćete ga početi pratiti. Osim toga, pogled na hrpetinu izvršenih obveza može vas samo motivirati da nastavite u revijalnom tonu.