Velikom milanskom revijom 1986. godine kojom su Domenico Dolce i Stefano Gabbana predstavili prvu kolekciju ženske odjeće započeo je planetarni uspjeh dvojice kreatora.
Unijevši novu energiju i svježinu u talijansku modu, pridonijeli su njenoj dobroj poziciji i nastavku ugleda stečenog u svijetu. Zanimljivo je kako je sve započelo slučajnim razgovorom na rimskoj ulici 1980. godine. Domenico Dolce, tada dvadesetdvogodišnjak koji je upravo završio školovanje za modnog stilista, i mlađi Stefano Gabbana radili su u obiteljskim krojačkim salonima, činilo se, bez naročite perspektive i realnih izgleda za pronalaženje svoga mjesta na svjetskoj modnoj sceni.
Mediteranski utjecaji
Nadahnuće i njihov lajtmotiv južna je Italija i slike djetinjstva Domenica Dolcea s njegove rodne Sicilije. U njihovim prvim kolekcijama gotovo je opipljiva senzualna mediteranska ženstvenost utjelovljena u likovima filmskih zvijezda Sophie Loren i Anne Magnano, i zorno je preneseno i dočarano ozračje klasičnog talijanskog filma iz vremena Roberta Rossellinija i Luchina Viscontija.
Modna odjeća potpisana imenom Dolce & Gabbana s vremenom je postala sinonimom erotizirane i luksuzne ženstvenosti. Stalnom zagledanošću u modnu prošlost ta se dvojica dizajnera stalno poigravaju s dramatikom simbola ženstvenosti predfeminističke ere. Adaptirajući i reintrepretirajući tradicionalnu žensku odjeću, donose svoju viziju suvremene žene. Katkad, istina, toliko pretjeruju u modnom izričaju da bi njihov dizajn lako mogao biti opisan kao ironični glamur podvučen kičem. Njihov je stil eklektičan, kitnjast i koloritno jak.
Prve su kolekcije prepune korzeta, nabranih bluza, suknji – uskih ili onih punoga kruga, čipkastih šalova, romantičnog cvijeća, provokativnih obilježja religija, raskošnog veza, dragulja, leopardova uzorka i prozračnih transparentnih tkanina. Poslije su se formirale kao dizajnerske ideje i gangsterska odijela s uskim prugicama, cvjetni vezeni kaputi, seksi crnina i kraljevske jakne s gamašnama prepune zlatnih detalja.
Potom su modeli na revijama Dolce&Gabbana hodali po pisti posutoj šafranima i lišćem, a imitacije dvaju krava upotpunjavale su seosku rustiku koju se htjelo dočarati.
Stilska raznolikost
Viđeno je proteklih sezona uistinu mnogo modnih smjernica pod dizajnerskom palicom megapopularnog dvojca – "hand made" grube pletenine, zanimljivih tekstura tkanina, rasporenih traperica, mnogo samta; tartanskih i argyle-uzoraka, "patchworka", vunenih ogrtača protkanih vrpcama minka ili opšivenih krznenim bordurama činčile, suknji punoga kruga i kaputića ispod kojih su provirivali šifonske bluze i korzeti, velikih torbi i pojaseva od krupne užadi nošenih preko kilota u tonovima pijeska, peruanskih pončoa i dugih šalova. Mnoge od tih tema postale su imperativni must-sezone.
Ako je parametar uspješnosti jedne modne marke njezin izlazak na ulicu, onda su u tome Dolce&Gabbana nenadmašni.
Možda tajna njihove raznolikosti i modna osobitost upravo leži upravo u različitosti njihovih karaktera i sposobnosti da se klijentu odgovori na svaku želju – kako će jednom prilikom objasniti slavni dvojac.
– Potpuna različitost karaktera jest ono što nas ujedinjava, kontrasti koji nas ujedinjuju naš produkcijski dinamizam. Kada se pak ne možemo složiti, zastanemo te nađemo spasonosno rješenje koje odgovara obojici – navodi Domenico Dolce.
Rijetka je dizajnerska tema ili dosjetka potpisana inicijalima D & G a da nije postala modnim diktatom trenutno repliciranog u odjeći masovne proizvodnje.
Unijevši novu energiju i svježinu u talijansku modu, pridonijeli su njenoj dobroj poziciji i nastavku ugleda stečenog u svijetu. Zanimljivo je kako je sve započelo slučajnim razgovorom na rimskoj ulici 1980. godine. Domenico Dolce, tada dvadesetdvogodišnjak koji je upravo završio školovanje za modnog stilista, i mlađi Stefano Gabbana radili su u obiteljskim krojačkim salonima, činilo se, bez naročite perspektive i realnih izgleda za pronalaženje svoga mjesta na svjetskoj modnoj sceni.
Mediteranski utjecaji
Nadahnuće i njihov lajtmotiv južna je Italija i slike djetinjstva Domenica Dolcea s njegove rodne Sicilije. U njihovim prvim kolekcijama gotovo je opipljiva senzualna mediteranska ženstvenost utjelovljena u likovima filmskih zvijezda Sophie Loren i Anne Magnano, i zorno je preneseno i dočarano ozračje klasičnog talijanskog filma iz vremena Roberta Rossellinija i Luchina Viscontija.
Modna odjeća potpisana imenom Dolce & Gabbana s vremenom je postala sinonimom erotizirane i luksuzne ženstvenosti. Stalnom zagledanošću u modnu prošlost ta se dvojica dizajnera stalno poigravaju s dramatikom simbola ženstvenosti predfeminističke ere. Adaptirajući i reintrepretirajući tradicionalnu žensku odjeću, donose svoju viziju suvremene žene. Katkad, istina, toliko pretjeruju u modnom izričaju da bi njihov dizajn lako mogao biti opisan kao ironični glamur podvučen kičem. Njihov je stil eklektičan, kitnjast i koloritno jak.
Prve su kolekcije prepune korzeta, nabranih bluza, suknji – uskih ili onih punoga kruga, čipkastih šalova, romantičnog cvijeća, provokativnih obilježja religija, raskošnog veza, dragulja, leopardova uzorka i prozračnih transparentnih tkanina. Poslije su se formirale kao dizajnerske ideje i gangsterska odijela s uskim prugicama, cvjetni vezeni kaputi, seksi crnina i kraljevske jakne s gamašnama prepune zlatnih detalja.
Potom su modeli na revijama Dolce&Gabbana hodali po pisti posutoj šafranima i lišćem, a imitacije dvaju krava upotpunjavale su seosku rustiku koju se htjelo dočarati.
Stilska raznolikost
Viđeno je proteklih sezona uistinu mnogo modnih smjernica pod dizajnerskom palicom megapopularnog dvojca – "hand made" grube pletenine, zanimljivih tekstura tkanina, rasporenih traperica, mnogo samta; tartanskih i argyle-uzoraka, "patchworka", vunenih ogrtača protkanih vrpcama minka ili opšivenih krznenim bordurama činčile, suknji punoga kruga i kaputića ispod kojih su provirivali šifonske bluze i korzeti, velikih torbi i pojaseva od krupne užadi nošenih preko kilota u tonovima pijeska, peruanskih pončoa i dugih šalova. Mnoge od tih tema postale su imperativni must-sezone.
Ako je parametar uspješnosti jedne modne marke njezin izlazak na ulicu, onda su u tome Dolce&Gabbana nenadmašni.
Možda tajna njihove raznolikosti i modna osobitost upravo leži upravo u različitosti njihovih karaktera i sposobnosti da se klijentu odgovori na svaku želju – kako će jednom prilikom objasniti slavni dvojac.
– Potpuna različitost karaktera jest ono što nas ujedinjava, kontrasti koji nas ujedinjuju naš produkcijski dinamizam. Kada se pak ne možemo složiti, zastanemo te nađemo spasonosno rješenje koje odgovara obojici – navodi Domenico Dolce.
Rijetka je dizajnerska tema ili dosjetka potpisana inicijalima D & G a da nije postala modnim diktatom trenutno repliciranog u odjeći masovne proizvodnje.
You must be logged in to post a comment Login