Connect with us

Hi, what are you looking for?

She.hrShe.hr

Dobar posao

Prodaja – najvažnija vještina u poduzetništvu

Svaka vještina može se naučiti i usavršavati

Prodaja jednako profit. Ništa se ne događa bez prodaje. Ako krećete u biznis ili već jeste u njemu, onda znate da se sve vrti oko profita. Jedan od razloga zašto ste krenuli u poduzetništvo jest stvaranje i izgradnja kapitala. A to nije moguće postići ako ne prodate svoje ideje, proizvode ili usluge. Ako se ne ostvaruje prodaja, i najveći biznisi propadaju. Danas su uspješni prodavači među najbogatijim ljudima na svijetu. Vaša vještina prodaje može vam omogućiti visok prihod i siguran posao. Najvažnija vještina za uspjeh u poduzetništvu jest sposobnost da se nešto proda. A svaka vještina može se naučiti i usavršavati, pa tako i vještina prodaje.

Bez obzira na to što ovo znamo, i dalje mnogi ljudi ne vole prodaju i kažu da će raditi bilo što samo da ne moraju ništa prodavati. Uvijek mi bude simpatično kad to čujem. Toliko ljudi ne voli prodaju, a s druge strane svaki dan prodaju sebe, svoje zamisli, ideje i sl. Svaki dan prodajemo nešto svojim partnerima, djeci, kolegama, šefovima, roditeljima, a i oni nama. Svaki put kad poželite ići u kino i uspijete uvjeriti partnera ili partnericu, a oni prihvate sa zadovoljstvom da gledate film koji vi želite, vi ste njoj ili njemu prodali svoju priču. Kako njima prodajete i tjerate vodu na svoj mlin, ista stvar događa se u biznisu, samo što ne prodajete film koji biste voljeli gledati nego proizvode ili uslugu. Prodaja je u svojoj biti jako jednostavna vještina, samo ako poznajete malo psihologiju ljudi i zakonitosti prodaje. Ne možete svima prodavati na isti način. Morate prvo saznati što više informacija o kupcima da biste im onda mogli prodati upravo to što oni žele na način da zadovoljite njihove potrebe. Ja se volim šaliti i reći kako su djeca zapravo najbolji prodavači, uvijek dobiju sve što žele. Pa, ponekad upravo trebamo biti poput djece, znatiželjni i bez predrasuda, i samo se trebamo usuditi pitati i slušati, a ne govoriti bez prestanka i ne obraćati pažnju na sugovornika.

inga-tepih-novacDanas na tržištu postoji jako puno tvrtki koje se bave treninzima i edukacijom iz prodajnih i komunikacijskih vještina. Svaka kuna koju uložite u to vratit će vam se višestruko. Kad radim s klijentima na povećanju profita i širenju poslovanja, uz consulting i coaching, sastavni dio programa su i treninzi prodaje i komunikacije za djelatnike te tvrtke. Ništa ne vrijedi ako napravimo sjajan projekt, biznis plan i strategije širenja, a onda to nema tko provesti i prodati krajnjem postojećem i novom korisniku ili klijentu.

Svjedoci smo koliko biznisa propada ili se zatvara iz različitih branši zato što što vlasnici i njihovi djelatnici nisu bili vješti u prodaji te nisu znali postaviti i izgraditi tim koji će upravljati i voditi posao. To posebno dolazi do izražaja sada, u ovim vremenima krize i recesije, kada su kupci postali izbirljivi i kad važu svaku kunu koju će potrošiti. Vremena masovnih prodaja prolaze, danas sve više do izražaja dolazi direktna prodaja koja zahtijeva izgradnju odnosa s postojećim kupcima, a to zahtijeva puno više ulaganja vremena i truda da bi se pridobili i zadržali kupci i klijenti. Danas, kad je tržište zasićeno različitim proizvodima i uslugama, i kad postoji konkurencija gotovo u svemu, jedini način da dođete i zadržite kupca jest razina usluge koju pružate i kako se odnosite prema njemu. Unatoč krizi i recesiji, ljudi i dalje kupuju i troše svoj novac, samo možda ne kod vas, nego svoj novac ostavljaju kod konkurencije ili negdje drugdje. Vaš zadatak je pridobiti ih da troše kod vas. A to ćete moći samo ako postanete bolji i vještiji u prodaji i promociji svojih proizvoda i usluga.

Click to comment

You must be logged in to post a comment Login

Leave a Reply

Ne propustite

Dobar posao

Koliko puta vam se dogodilo da ste govorili nešto važno klijentu, zaposleniku, poslovnim partnerima, kolegama uvjereni da su vas razumjeli, a na kraju se...

Dobar posao

Jedan od ključnih elemenata borbe za ravnopravnost spolova jest osigurati jednakost plaća za jednak rad, međutim, istraživanja i dalje otkrivaju duboke disparitete u primanjima između...

Drama Queen

Ne treba misliti da išta zaslužuješ, bilo da se radi o prilici, odgovoru, raščišćavanju neke situacije…

Dobar posao

Za usporedbu, zastupljenost žena u upravama 350 najznačajnijih društava na Londonskoj burzi prema podacima The Female FTSE Board Report za 2023. je 40% i...

Advertisement

Impressum


Medijski mali servis j.d.o.o. Sva prava pridržana.