U domu se kroz neko vrijeme vrlo lako stvori nered koji uvelike otežava život. Uglavnom je riječ o stvarima koje ne koristite, stvarima koje nisu čiste, koje su nedovršene ili nemaju svoje mjesto. Ili se radi o previše stvari na maloj površini… I što je nered veći, to je manje snage da se ulovite s njim u koštac. Većini ljudi teško je riješiti se stvari koje imaju kod kuće jer ih za mnoge veže sentimentalna vrijednost. Sklonost nakupljanju često nepotrebnih stvari dovodi do stresa u vlastitom domu, a prenatrpan stan ne može izgledati dobro.
Unatoč tome što se kroničan nered uglavnom dogodi osobama kojima ne smeta mala količina nereda (no količina se kontinuirano povećava), zbog čega do takve situacije u domu i dolazi, upravo je jaka emocija, poput krajnje izluđenosti ovim stanjem, ono što će vas pokrenuti da napokon zasučete rukave i povedete bitku protiv nereda koji skriva i emocionalni teret. Oslobodite prostor od stresa i riješite se nereda uz pomoć ovih osam koraka.
1. Odredite vrijeme za pospremanje
Najteže je početi, a prva zadaća je upravo odrediti početak pospremanja nereda. Do nakupljanja nepotrebnog 'smeća' često dolazi zbog nedostatka vremena. Pronađite barem dva sata za vikend za suočavanje s neredom.
2. Počnite od jednog mjesta
Ako vam je cijela kuća u neredu i frustrira vas sama pomisao na suočavanje sa svim tim stvarima, krenite od jedne prostorije ili još bolje, od jednog mjesta. Odaberite mjesto koje vas najviše smeta i koje najviše koristite.
3. Očistite radnu površinu
Radna površina u kuhinji trebala bi uvijek biti što čišća. Stvari koje ne koristite svakodnevno pospremite u ormariće i ladice. Ako je radna površina čista, ujutro vam neće biti problem naći ono što trebate.
4. Odredite mjesto za stvari
Papiri, računi, fascikli su stvari koje se najčešće gomilaju. Poštu razvrstajte svaki put kad je donesete u stan, bacite nepotrebne letke, a račune spremite u kuvertu ili fascikl namijenjen važnim papirima. Odjeću rasporedite po bojama i sezoni nošenja. U svakoj prostoriji držite koš ili kutiju za smeće i nemojte izlaziti iz sobe, a da nešto ne iznesete.
5. Zamišljajte kako bi prostor trebao izgledati
Većina ljudi navikla je imati puno stvari i namještaja u domu i osjeća se čudno u praznom prostoru. Prije nego počnete s pospremanjem nereda, vizualizirajte prostor kakav biste htjeli imati.
6. Provjerite rok trajanja
U kuhinji i kupaonici često se nalaze kozmetički proizvodi, lijekovi te prehrambene namirnice za koje se ne sjećate kad ste ih posljednji put koristili. Provjerite rok trajanja začinima, hrani u kutijama, limenkama, konzervama te lijekovima i bacite sve što nije više upotrebljivo.
7. Uključite ukućane
Ako ne živite sami, morate uključiti i svoje ukućane. Nered u domu stvara se zbog svih ukućana, a ne samo jedne osobe. Učite djecu da pospremaju za sobom i osigurajte im kutiju ili spremnik u koji će lako ubaciti igračke nakon što ih ne koriste.
8. Za svaku novu stvar, bacite jednu staru
Držite se pravila da kada kupite novu stvar, odlučite baciti jednu staru. Nemojte skupljati novine i časopise, hotelske šampone i slične stvari. I pazite što sve kupujete i donosite kući.
Unatoč tome što se kroničan nered uglavnom dogodi osobama kojima ne smeta mala količina nereda (no količina se kontinuirano povećava), zbog čega do takve situacije u domu i dolazi, upravo je jaka emocija, poput krajnje izluđenosti ovim stanjem, ono što će vas pokrenuti da napokon zasučete rukave i povedete bitku protiv nereda koji skriva i emocionalni teret. Oslobodite prostor od stresa i riješite se nereda uz pomoć ovih osam koraka.
1. Odredite vrijeme za pospremanje
Najteže je početi, a prva zadaća je upravo odrediti početak pospremanja nereda. Do nakupljanja nepotrebnog 'smeća' često dolazi zbog nedostatka vremena. Pronađite barem dva sata za vikend za suočavanje s neredom.
2. Počnite od jednog mjesta
Ako vam je cijela kuća u neredu i frustrira vas sama pomisao na suočavanje sa svim tim stvarima, krenite od jedne prostorije ili još bolje, od jednog mjesta. Odaberite mjesto koje vas najviše smeta i koje najviše koristite.
3. Očistite radnu površinu
Radna površina u kuhinji trebala bi uvijek biti što čišća. Stvari koje ne koristite svakodnevno pospremite u ormariće i ladice. Ako je radna površina čista, ujutro vam neće biti problem naći ono što trebate.
4. Odredite mjesto za stvari
Papiri, računi, fascikli su stvari koje se najčešće gomilaju. Poštu razvrstajte svaki put kad je donesete u stan, bacite nepotrebne letke, a račune spremite u kuvertu ili fascikl namijenjen važnim papirima. Odjeću rasporedite po bojama i sezoni nošenja. U svakoj prostoriji držite koš ili kutiju za smeće i nemojte izlaziti iz sobe, a da nešto ne iznesete.
5. Zamišljajte kako bi prostor trebao izgledati
Većina ljudi navikla je imati puno stvari i namještaja u domu i osjeća se čudno u praznom prostoru. Prije nego počnete s pospremanjem nereda, vizualizirajte prostor kakav biste htjeli imati.
6. Provjerite rok trajanja
U kuhinji i kupaonici često se nalaze kozmetički proizvodi, lijekovi te prehrambene namirnice za koje se ne sjećate kad ste ih posljednji put koristili. Provjerite rok trajanja začinima, hrani u kutijama, limenkama, konzervama te lijekovima i bacite sve što nije više upotrebljivo.
7. Uključite ukućane
Ako ne živite sami, morate uključiti i svoje ukućane. Nered u domu stvara se zbog svih ukućana, a ne samo jedne osobe. Učite djecu da pospremaju za sobom i osigurajte im kutiju ili spremnik u koji će lako ubaciti igračke nakon što ih ne koriste.
8. Za svaku novu stvar, bacite jednu staru
Držite se pravila da kada kupite novu stvar, odlučite baciti jednu staru. Nemojte skupljati novine i časopise, hotelske šampone i slične stvari. I pazite što sve kupujete i donosite kući.
You must be logged in to post a comment Login