Bečki će muzej “Wien Museum” od 9. rujna ove do 17. siječnja iduće godine predstaviti izložbu remek-djela svoje najznačajnije zbirke austrijske umjetnosti nastale od 1815. do 1848. godine, tj. u razdoblju bidermajera.
Najznačajniji predstavnici
Najpopularniji sižei vremena bidermajera od portreta i prikaza iz svakodnevnog života preko virtuoznih prikaza mrtve prirode sve do prozračnih krajolika nalaze se u djelima najznačajnijih austrijskih predstavnika toga smjera kao što su Friedrich von Amerling, Peter Fendi, Josef Danhauser, Adalbert Stifter te tada najpoznatiji bečki slikar Ferdinand Georg Waldmüller.
Djelima Rudolfa von Alta ili Thomasa Endera osim ulja na platnu obuhvaćeni su i akvareli. Izložba je proširena radovima umjetničkih obrta kako bi se što bolje doživjelo vrijeme nastanka.
Širok spektar izloženih radova prikazuje detaljne studije prirode, ali i humoristične pripovijesti prožete moralizatorskim duhom. Za slikarstvo bidermajera karakterističan je realizam te trenutačno obuhvaćanje stvarnosti, što je često povezano s idealnom slikom svijeta, pa prividna idila u mnogo slučajeva prikriva napetosti tog prijelaznog povijesnog razdoblja. Također, nove teme kao što je život na selu, odnos siromaštva i bogatstva u gradu, pobožnost naroda, kao i iskustva s prirodom u bližoj i daljoj okolici Beča postaju sve popularnije.
Moralizatorske poruke i cvijeće
Izložba obuhvaća sve važne slikarske smjerove bidermajera: portret, prikaze iz života, krajolik i vedute, cvjetno slikarstvo i mrtvu prirodu te interijer.
Težište izložbe čine prikazi iz svakodnevnog života prožeti moralizatorskih porukama, no dobro je zastupljeno i cvjetno slikarstvo, koje se smatra bečkom specijalnošću vremena bidermajera, dočim je interijerno slikarstvo u to doba doživjelo preobrazbu te prikazuje kulturu življenja iz njezine svakodnevne perspektive, čime ujedno zadobiva i posve nov, intimniji karakter.
Povećana potreba građanstva za oslikanim rukotvorinama u to je doba dovela i do procvata vedutnog slikarstva – prikazi Beča i njegovih predgrađa našli su svoje mjesto i na čašama i porculanu koji se mogao kupiti u svim boljim suvenirnicama glavnoga austrijskoga grada.
Najznačajniji predstavnici
Najpopularniji sižei vremena bidermajera od portreta i prikaza iz svakodnevnog života preko virtuoznih prikaza mrtve prirode sve do prozračnih krajolika nalaze se u djelima najznačajnijih austrijskih predstavnika toga smjera kao što su Friedrich von Amerling, Peter Fendi, Josef Danhauser, Adalbert Stifter te tada najpoznatiji bečki slikar Ferdinand Georg Waldmüller.
Djelima Rudolfa von Alta ili Thomasa Endera osim ulja na platnu obuhvaćeni su i akvareli. Izložba je proširena radovima umjetničkih obrta kako bi se što bolje doživjelo vrijeme nastanka.
Širok spektar izloženih radova prikazuje detaljne studije prirode, ali i humoristične pripovijesti prožete moralizatorskim duhom. Za slikarstvo bidermajera karakterističan je realizam te trenutačno obuhvaćanje stvarnosti, što je često povezano s idealnom slikom svijeta, pa prividna idila u mnogo slučajeva prikriva napetosti tog prijelaznog povijesnog razdoblja. Također, nove teme kao što je život na selu, odnos siromaštva i bogatstva u gradu, pobožnost naroda, kao i iskustva s prirodom u bližoj i daljoj okolici Beča postaju sve popularnije.
Moralizatorske poruke i cvijeće
Izložba obuhvaća sve važne slikarske smjerove bidermajera: portret, prikaze iz života, krajolik i vedute, cvjetno slikarstvo i mrtvu prirodu te interijer.
Težište izložbe čine prikazi iz svakodnevnog života prožeti moralizatorskih porukama, no dobro je zastupljeno i cvjetno slikarstvo, koje se smatra bečkom specijalnošću vremena bidermajera, dočim je interijerno slikarstvo u to doba doživjelo preobrazbu te prikazuje kulturu življenja iz njezine svakodnevne perspektive, čime ujedno zadobiva i posve nov, intimniji karakter.
Povećana potreba građanstva za oslikanim rukotvorinama u to je doba dovela i do procvata vedutnog slikarstva – prikazi Beča i njegovih predgrađa našli su svoje mjesto i na čašama i porculanu koji se mogao kupiti u svim boljim suvenirnicama glavnoga austrijskoga grada.
You must be logged in to post a comment Login