Connect with us

Hi, what are you looking for?

She.hrShe.hr
Slovenija za sada neće uvesti vinjete na autocestama za kraća razdoblja, ali će se ta mogućnost ispitati u sklopu revizije sadašnjeg sustava naplate, objavio je u srijedu novi ministar prometa Patrick Vlačič dodajući da se time šalje pozitivan signal Europskoj komisiji koja je nepostojanje takvih vinjeta ocijenila diskriminiranjem stranih vozača u tranzitu. <br />

Svijet

Slovenija za sada ne uvodi kraće vinjete – pozitivan signal Bruxellesu

Slovenija za sada neće uvesti vinjete na autocestama za kraća razdoblja, ali će se ta mogućnost ispitati u sklopu revizije sadašnjeg sustava naplate, objavio je u srijedu novi ministar prometa Patrick Vlačič dodajući da se time šalje pozitivan signal Europskoj komisiji koja je nepostojanje takvih vinjeta ocijenila diskriminiranjem stranih vozača u tranzitu.

Govoreći na konferenciji za novinare, Vlačič je rekao da će vinjete kao način plaćanja cestarine ostati i dalje, ali će se formirati posebna skupina stručnjaka iz ministarstava prometa, gospodarstva i financija koji bi trebali predložiti promjene kako bi se prihodi od cestarine povećali.

Pri tome Vlačič nije isključio ni uvođenje vinjeta za kraća razdoblja, koja je preporučila Europska komisija kako se ne bi diskriminirali putnici u tranzitu, ali nije naveo kada bi do toga moglo doći.
"Europskoj uniji šaljem signal i obećavam da će promjene sustava koje ćemo napraviti biti takve da će on bude pravedniji i dugoročno financijski održiv", rekao je Vlačič.

Nova slovenska vlada našla se s jedne strane pod pritiskom Europske komisije da uvede vinjete za kraća razdoblja, a s druge strane pod pritiskom domaće javnosti koja strahuje da bi zbog uvođenja kraćih i jeftinijih vinjeta znatno poskupile one za domaće vozače.

Osnovni je razlog formiranja međuresorske komisije uspostava sustava koji će biti financijski održiv, jer će sadašnji sustav naplate cestarina iduće godine osigurati 55 milijuna eura manje nego je potrebno za servisiranje obveza i gradnju novih cesta iz nacionalnog programa, budući da zbog niske cijene godišnjih vinjeta koje je odredila ranija vlada prihodi od cestarina nisu dovoljni za planirano održavanje i gradnju novih cesta. "U budućnosti će od ključne važnosti biti da se uspostavi sustav održivog financiranja nacionalnog programa cestogradnje", rekao je Vlačič.

Prema kalkulacijama državne agencije za autoceste DARS godišnje vinjete kojima se najviše koriste slovenski vozači, umjesto 55 eura, morale bi koštati najmanje 30 posto više da sustav bude isplativ. Iastodobno Europska komisija Sloveniju upozorava na diskriminiranje stranih vozača jer oni za tranzit kroz Sloveniju ne mogu kupiti vinjetu za kraće razdoblje nego su prisiljeni kupovati polugodišnju po cijeni 35 eura ili godišnju za 55 eura, a uvođenje kraćih vinjeta automatski znači poskupljenje godišnjih vinjeta ako se želi ostvariti prihod koji je potreban.

Vlačič je izjavio da će cijene vinjeta za slijedeću godinu ostati iste, a njihova prodaja počet će ovih dana.

Iako za sada neće uvesti vinjete za kraća razdoblja, nova slovenska vlada očekuje da će joj Europska komisija odmrznuti nedavno zaustavljena sredstva za autocestu od Šentilja do graničnog prijelaza Macelj budući da je dala pozitivan signal da bi sljedeće godine mogla uvesti i kraće vinjete.

Godišnja vinjeta koju će DARS početi prodavati ovih dana za iduću iduću godinu, po staroj cijeni od 55 eura, važit će već od 1. prosinca ove pa sve do 31. siječnja 2010. godine. Smatra se da će ona, osobito jer kraćih vinjeta još neće biti, možda zanimati i strane vozače koji se češće voze kroz Sloveniju, te da će je oni početi kupovati kako bi je koristili već tijekom ovogodišnjih božićnih i novogodišnjih blagdana.

(Hina)

Click to comment

You must be logged in to post a comment Login

Leave a Reply

Više

Advertisement

Impressum


Medijski mali servis j.d.o.o. Sva prava pridržana.