Pišući i govoreći često slijedimo tendenciju da preuveličamo stvari kako bi im pridali veću važnost. Primjerice, avionski piloti često znaju reći ‘Očekujemo uzbudljiv doživljaj vremena’ prilikom, kada zapravo žele samo reći ‘vožnja bi mogla biti pomalo nestabilna’.
Poslovni ljudi često čine isto. ‘Naš strateški plan traži od nas da iskoristimo svoj tržišni udio za prilagodbu našeg brenda prije nego nas u tome omete konkurencija’. Drugim riječima, to bi zvučalo nešto kao: ‘Osvojimo kupce svojim proizvodom prije nego konkurencija učini to isto sa svojim proizvodom’.
Jezik skriva malo i otkriva puno. Pokušajte biti jednostavni, konkretni i kratki. Ne možete pogriješiti. Ne samo da će vaši zaposlenici shvatiti što želite od njih, svidjet će im se vaš konkretan način bez puno ‘cifranja’ i okolišanja. I budite sigurni da će željeni posao biti obavljen. Isto tako, vama će biti lakše. Kako? Izravno ćete moći reći svojim djelatnicima da poduzmu određene radnje kako bi osvojili tržite, osigurali profit i time uspjeh firme bez nepotrebnog ‘opravdavanja’ i objašnjavanja zašto se to mora ili treba napraviti. Svi znaju razlog, i opis svog radnog mjesta pa nesporazuma ne bi trebalo biti.
Druga stvar, budite odmjereni. Nemojte vikati. Uspjeh vaše tvrtke vjerojatno puno govori i o vašem pristupu zaposlenicima, jer zadovoljan zaposlenik je produktivan zaposlenik. To nemojte zaboraviti. Također, panika nije pojam koji bi se trebao nalaziti visoko na ljestvici bilo kojeg lidera. Najčešće, stvar je takva da zaposlenici projiciraju ponašanje svog nadređenog, jer ako ‘on ne vidi rješenje, rješenja sigurno ni nema’. Zato budite odmjereni i nemojte dizati prašinu gdje je nema. Budite šef koji teške odluke donosi smisleno i ‘hladne glave’, šef s otvorenim vratima ureda kojeg je lako tražiti savjet i pomoć, šef koji je tu za svoje zaposlenike. Znate kako se kaže – osmijeh otvara sva vrata. Ovaj put, tome ćemo dodati i jednostavnost.
Autor: Josipa Šola/Profitiraj.hr
You must be logged in to post a comment Login