Nekada smo sa žarom u očima gledali u izloge razmišljajući: ‘jedva čekam rasprodaje‘. Danas, u jeku financijske krize, kupovina je postala zabranjena tema, a modni izlozi tek još jedna prilika da popravimo haljinu koja se naborala oko struka.
Prema istraživanju GfK-a po kupovnoj moći prednjače Lihtenštajn, pa Luksemburg i Švicarska , dok Velika Britanija po prvi puta nije u vodećih 10 zemalja Europe. Slovenija nam i dalje bježi jer se nalazi na 21. mjestu, a ispred Hrvatske su i druge tranzicijske zemlje kao Češka, Estonija, Litva… Naime, Hrvatska se nalazi tek na 30. mjestu u Europi s 4763 eura po stanovniku godišnje.
Rezultati naše ankete također potvrđuju ovu alarmatnu ekonomsku situaciju u Hrvata. Tako čak 35 posto She.hr čitateljica ne misli posjetiti ljetne rasprodaje, dok 32 posto planira za shopping izdvojiti tek 500 kuna. Onih koje misle potrošiti od 500 do 1000 kuna tek je 20 posto.
7 posto vas planira za kupovinu izdvojiti 1000 do 2000 kuna, a iznos od 2000 kuna misli prekoračiti tek 2 posto čitateljica.
I dok hrvatski centri kupovine zjape prazni, najpoznatija britanska robna kuća – Harrods u Londonu, uvijek uspijeva namamiti potrošače, u najmanju ruku zbog činjenice da je najveća u Europi. U stopu je slijedi francuska oaza mode – Galeries Lafayette u Parizu koja predstavlja spoj luksuznih i ekskluzivnih brendova, ali i pravu turističku atrakciju u koju mnogi, osim shoppinga, dolaze pogledati i veličanstvenu kupolu te čarobnu terasu na samom vrhu zgrade. Excelsior u Milanu glavno je odredište svih talijanski i stranih shoppingholičara, a ako je vjerovati statističkim podacima robnoj kući NK u Stockholmu posao cvate.
You must be logged in to post a comment Login