Connect with us

Hi, what are you looking for?

She.hrShe.hr

Horoskop

Sulky na balkanskim cestama

Jedva sam prešao crnogorsku granicu!

Na jednom od mojih putovanja po hrvatskoj, uputio sam se od Zagreba prema Rijeci i Istri. 1996. godine sam radio u Istri i uspomene na to mjesto su još bile svježe i žive. Projekt je uključivao obnavljanje kuća za obitelji koje su posvojile djecu u jednom od najslikovitijih sela u kojima sam ikad bio.

Zanimalo me da li organizacija još uvijek funkcionira, pa sam se razveselio kad sam se sreo s Odiliom, ženom koja je sa svojim mužem Slovencem osnovala udrugu Nadomak sunca, koja je nositelj tog projekta. Ispričala mi je što se događalo posljednjih 15-ak godina. Njezina borba s hrvatskom birokracijom dokazala je kako je ona žena s puno hrabrosti, a pritom je još odgojila 12-ero posvojene djece i svoju obitelj. Vrlo inspirativno!

Opusti se i uživaj uz burek i kavu

Bosansku granicu sam prošao 5. ožujka. Sjeverna Bosna je dosta daleko pa ju to čini prilično neeuropskom, a bio sam sretan i što se moja prva probušena guma dogodila kad sam već bio u civilizaciji.

Kasnije tog dana stigao sam u Banja Luku gdje me moj couchsurf domaćin Predrag odvukao na ludu rođendansku zabavu. Kad smo otišli sa zabave iznenadila me aktivnost u gradu, na svakom uglu smo nailazili na otvorene pekarne. Počastili smo se burekom, najpoznatijom balkanskom poslasticom.

Na putu prema Sarajevu prošao sam pokraj prekrasnog kanjona gdje je 2009. godine održano Svjetsko prvenstvu u raftingu. Mogu reći da Hrvati imaju kultni status u Bosni te da se gleda i hrvatska televizija. Bosanci su kao narod vrlo entuzijastični, ne samo da me policija zaustavljala već i nasumični ljudi koji su mi nudili burek i kavu. Nije mi preostalo ništa drugo nego da uživam!

Vlak smrti do Mostara

U Sarajevu sam ponovo naletio na savršene domaćine. Jedan od posebnijih trenutaka na ovom putovanju bilo je to kada su moja dva turska domaćina koja su u Sarajevu na privremenom radu počela obavljati svoju dnevnu molitvu na sredini dnevnog boravka. Osjećao sam se mirno te sam shvatio kako me iznenađenja na putovanju u potpunosti ispunjavaju.

Na dan kad sam odlazio iz Sarajeva, ceste su bile prekrivene snijegom. Ipak to još nije bio dovoljno veliki izazov za Sulkyja i mene, pa sam se odlučio ići do Mostara planinskom rutom. Prešao sam više nego nekoliko kamiona, a put prema dolje bio je bolji od bilo kojeg vlaka smrti. Sreo sam dečke iz Mađarske koji u džipu putuju prema Sahari. Bili su izrazito sretni što na cesti vide nekog tko je luđi od njih.

Granična policija u Crnoj gori najviše me ugnjavila do sada. To što nemam registraciju policiju općenito čini nervoznom, a ovaj put sam bio nadomak da kroz planine putujem još 60 kilometara do drugog graničnog prijelaza. Ipak, dogodilo se čudo, šef policije promijenio je mišljenje. Iako sam imao puno pitanja o tom kako to da se dogodila promjena mišljenja, prije nego bi se ponovo predomislio uskočio sam u Sulkyja i odvezao se što dalje. Prekrasni Kotorski zaljev je bio prvi susret Sulkya i Mediterana. Obalna cesta provela me je kroz prekrasne dijelove gdje su ruski investitori željeli uništiti stijene i izgradili luksuzne hotele.

Od prošlog vikenda istražujem Albaniju. Sulky je imao ozbiljan kvar pa sam svoje znanje španjolskog morao prevesti na talijanski kako bi se sporazumio s albanskim mehaničarima jer se morao se izraditi dio za Sulkyja. Da mi se ovo dogodilo u Njemačkoj bili bi potrebni tjedni da krenem dalje, a sada sam u roku nekoliko sati bio na putu za plesni podij u Tirani.

The 2010 Silk Route

Click to comment

You must be logged in to post a comment Login