Denim, jaka i izdržljiva pamučna tkanina istkana u Nimesu, gradu u Francuskoj po kojem je i dobila ime, prošla je velik put – od nekada radne odjeće koju su nosili talijanski mornari iz Genove, potom casual odjeće do luksuznih "high street fashion" varijanti svojstvenih novijem jeansu.
Nezaobilazni modni diktat proteklog razdoblja – od dizajnera strogo propisani glamur, ove sezone dobiva razigraniju modnu formu. Zahvaljujući najnovijim tehnologijama obrade tkanine i neiscrpnoj maštovitosti dizajnera, najnoviji jeans pojavljuje se u cijelom rasponu modnih izraza.
Jednako je dopadljiv u "hot pants" hlačicama (Givenchy), sportskoj jakni (Diesel Black Gold), babydollu (Marc by Marc Jacobs) ili ekstravagantnoj trendi haljini (House of Holland).
Glavna inspiracija dizajnera ipak su rock zvijezde 80-ih i lepršavi "hippie" stil 60-ih godina.
Svila i krzno uz jeans
Kako je opća demokratičnost mode donijela sa sobom i modnu filozofiju neopterećenosti modnim konvencijama, u modi je danas dopušteno sve.
Ultramoderno je nespojivo – čipka kombinirana uz tartan i tvid, a fliteri, svila i krzno uz jeans.
Osluškivanjem ritma mode ulice i njenim neprestanim koketiranjem s retro pravcima stvorene su luksuzne «street style» kombinacije nezamislive bez barem jednog dobrog "komada" jeansa.
Njegovanje stila danas je pretpostavljeno aktualnom modnom diktatu pa je preporuka dizajnera da se bez straha upustimo u osmišljavanje najluđeg odjevnog miksa začinjenog dobrom dozom modnog buntovništva .
Iskombinirajte bomber jaknicu i svileni top, odvažite se dizajnerske traperice «osvježiti» omiljenom makar već iznošenom majicom, nosite ultravisoke potpetice uz sportsku odjeću i cool tenisice uz večernju odjeću…
Ne dozvolite da se moda samo poigrava s vama – poigrajte se i vi s njom.
Povijest jeansaMasovnija proizvodnja jeans hlača počinje zapravo u Americi davne 1850. godine, kada njemački emigrant Levi Strauss pokreće proizvodnju radne odjeće za tadašnje kopače zlata. U početku je izrađena od smeđeg šatorskog platna, a potom i od denima, pamučne tkanine bojane indijskom biljkom karakteristične indigo plave boje koja postaje tipično obilježje jeans odjeće.
Skrojačem Jacobom Davisom, Strauss patentira dupli štep koji koristi ojačanju tkanine, a budući su kopači nosili težak alat, ubacuje i zakovice (nitne) na spojevima džepova hlača. Prvi model za žene je kreiran 1935. godine, jer su i mnoge žene počele nositi hlače. Zanimljivo je kako od devedesetih godina devetnaestog stoljeća osnovni model ravnih hlača nije mijenjao svoj oblik.
“Levi‘s” je postao sinonimom denim jeansa, a istovremeno primjer radne odjeće koja je postala neizostavnim dijelom mode. Veliku popularnost denim je stekao tijekom 70-tih godina, kada je i krenula masovnija proizvodnja jeansa, a u 80-im godinama prošlog stoljeća velika dizajnerska imena, poput Armanija, Versacea ili Calvina Kleina, potpisuju njegove ekskluzivne linije.
Nekada radna, a potom odjeća mladih buntovnika hollywoodskoga filma dobiva prizvuk luksuza i glamura svojstven suvremenom jeansu.
Nezaobilazni modni diktat proteklog razdoblja – od dizajnera strogo propisani glamur, ove sezone dobiva razigraniju modnu formu. Zahvaljujući najnovijim tehnologijama obrade tkanine i neiscrpnoj maštovitosti dizajnera, najnoviji jeans pojavljuje se u cijelom rasponu modnih izraza.
Jednako je dopadljiv u "hot pants" hlačicama (Givenchy), sportskoj jakni (Diesel Black Gold), babydollu (Marc by Marc Jacobs) ili ekstravagantnoj trendi haljini (House of Holland).
Glavna inspiracija dizajnera ipak su rock zvijezde 80-ih i lepršavi "hippie" stil 60-ih godina.
Svila i krzno uz jeans
Kako je opća demokratičnost mode donijela sa sobom i modnu filozofiju neopterećenosti modnim konvencijama, u modi je danas dopušteno sve.
Ultramoderno je nespojivo – čipka kombinirana uz tartan i tvid, a fliteri, svila i krzno uz jeans.
Osluškivanjem ritma mode ulice i njenim neprestanim koketiranjem s retro pravcima stvorene su luksuzne «street style» kombinacije nezamislive bez barem jednog dobrog "komada" jeansa.
Njegovanje stila danas je pretpostavljeno aktualnom modnom diktatu pa je preporuka dizajnera da se bez straha upustimo u osmišljavanje najluđeg odjevnog miksa začinjenog dobrom dozom modnog buntovništva .
Iskombinirajte bomber jaknicu i svileni top, odvažite se dizajnerske traperice «osvježiti» omiljenom makar već iznošenom majicom, nosite ultravisoke potpetice uz sportsku odjeću i cool tenisice uz večernju odjeću…
Ne dozvolite da se moda samo poigrava s vama – poigrajte se i vi s njom.
Povijest jeansaMasovnija proizvodnja jeans hlača počinje zapravo u Americi davne 1850. godine, kada njemački emigrant Levi Strauss pokreće proizvodnju radne odjeće za tadašnje kopače zlata. U početku je izrađena od smeđeg šatorskog platna, a potom i od denima, pamučne tkanine bojane indijskom biljkom karakteristične indigo plave boje koja postaje tipično obilježje jeans odjeće.
Skrojačem Jacobom Davisom, Strauss patentira dupli štep koji koristi ojačanju tkanine, a budući su kopači nosili težak alat, ubacuje i zakovice (nitne) na spojevima džepova hlača. Prvi model za žene je kreiran 1935. godine, jer su i mnoge žene počele nositi hlače. Zanimljivo je kako od devedesetih godina devetnaestog stoljeća osnovni model ravnih hlača nije mijenjao svoj oblik.
“Levi‘s” je postao sinonimom denim jeansa, a istovremeno primjer radne odjeće koja je postala neizostavnim dijelom mode. Veliku popularnost denim je stekao tijekom 70-tih godina, kada je i krenula masovnija proizvodnja jeansa, a u 80-im godinama prošlog stoljeća velika dizajnerska imena, poput Armanija, Versacea ili Calvina Kleina, potpisuju njegove ekskluzivne linije.
Nekada radna, a potom odjeća mladih buntovnika hollywoodskoga filma dobiva prizvuk luksuza i glamura svojstven suvremenom jeansu.
You must be logged in to post a comment Login