Dizajner zvuka Nicolas Varchausky i likovni umjetnik i fotograf Eduardo Molinari zajednički su osmislili projekt „Tertulia“ koji je predviđen za izvedbu na groblju.
Projekt je prvi puta izveden na najreprezentativnijem gradskom groblju „La Recoleta“ 2005. godine u sklopu argentinskoga Festival Internacional de Buenos Aires gdje ih je vidio Branko Brozović te odmah rekao autorima: "Ovo mora doći u Zagreb!".
Argentinski umjetnici svoj će projekt instalirati i na zagrebačkom Mirogoju četiri dana za redom od 25. do 28. lipnja s početkom u 22 sata.
Što znači Tertulia?

– Tertulia je španjolska riječ za koja označava društvena okupljanja koja su se pretežno održavala u 18. i 19. stoljeću. Vezano je uz okupljanja španjolskih kolonija u Buenos Airesu, a tamo su družili umjetnici, političari i gospodarstvenici. Tamo se raspravljalo o poslovnim potezima, ali se i uživalo. Jelo se, pilo, a ponekad i zaplesalo. To je svojevrsna lobi situacije gdje su se dijelile zamisli i ideje, no također sklapali su se poslovi,- ispričao je za She.hr Nicholas Varchausky.
Tertuliu u Zagrebu postavljanu uz suradnju Saše Božića i Simona Bogojevića Naratha.
– Kada smo je prvi puta izvodili u Argentini bilo zanimljivo to da su na gradskom groblju „La Recoleta“ pokopane upravo osobe iz 19. stoljeća tako da je imalo tu zanimljivu poveznicu,- rekao je Varchausky.
Država, rat i tržište na Mirogoju
Kako pričaju umjetnici u Argentini su groblja noću pretežno zaključana.
– Željeli smo staviti ljude u prostor koji inače ne posjećuju u to doba, u nesvakidašnju situaciju. Hodali su kroz prostor susrećući se, pretežno u mraku, sa slikama i zvukovima. Slike i zvukove smo napravili nakon istraživanja raznih arhiva. Uslijedila je prerada te stvaranje novih slika i zvukova,- objasnio je Nicholas Varchausky.
Umjetnici su rekli kako je publika dobro reagirala na njihov projekt te da ga je pogledalo oko 5000 ljudi.
– Bilo nam je drago što reakcije nisu bile negativne iako su neki bili malo osupnuti samim mjestom održavanja projekta,- rekao je Molinari.
Prostor zagrebačke Tertulije obuhvaća ceremonijalni, arhitektonski dio, takozvane Velike i Male arkade, počivalište hrvatskih povijesnih, političkih i kulturnih velikana ilirskog i post ilirskog razdoblja i središnju aleju koja vodi od Arkada do groblja poginulih neprijatelja u Drugom svjetskom ratu te okolna polja.
Kroz prostor biti će postavljeno oko 40 zvučnika u prostoru te oko 10 kabina s video materijalom ili slikama. Na samom početku posjetitelji će dobiti mapu, odnosno kartu, koja će pokazivati put kojim moraju proći.
– U Argentini nismo imali video materijale, tako da će ovaj projekt na Mirogoju biti neko novo iskustvo, a surađivao sam sa Simonom Narathom koji mi je pomagao,- ispričao je Eduardo Molinari.
Tri glavne ideje koje umjetnici pokrivaju ovim djelom jesu država, rat i tržište.
Eduardo & Nicholas
Umjetnici su već nekoliko puta posjetili Zagreb kako bi istražili u arhivama grada Zagreba povijesni dio, ali i „doživjeli“ groblje Mirogoj.
Eduardo Molinari zadužen je za vizualni dio projekta. Voli raditi s diskretnim prostornim intervencijama, skromnim, ali dojmljivim instalacijama koje uključuju objekte, video radove i vizualne intervencije.
– Surađivali s hrvatskim umjetnicima koji su nam puno pomogali,- napomenuo je Molinari.
Na Mirogoju će biti postavljene kabine u kojima će se moći vidjeti slike i opservatoriji s video materijalom.
Nicholas Varchausky traga za glasovima povijesti i tradicije koji rezoniraju u našu suvremenost te je kreirao je polifoni labirint.
– Fokusirao sam se na glasove iz hrvatske prošlosti, ali audio materijal uključuje i sva imena osoba koje su pokopane ne Mirogoju. Računalo će bazu podataka o svim pokopanim na mirogojskom groblju transformirati u zvučne znakove, sonorne personalizirane posvete,- ispričao je Varchausky.
Za ovaj nesvakidašnji doživljaj koji će u Zagrebu trajati samo četiri dana mjesto se može rezervirati na [email protected].
PROGRAM EUROKAZA 2009.
Projekt je prvi puta izveden na najreprezentativnijem gradskom groblju „La Recoleta“ 2005. godine u sklopu argentinskoga Festival Internacional de Buenos Aires gdje ih je vidio Branko Brozović te odmah rekao autorima: "Ovo mora doći u Zagreb!".
Argentinski umjetnici svoj će projekt instalirati i na zagrebačkom Mirogoju četiri dana za redom od 25. do 28. lipnja s početkom u 22 sata.
Što znači Tertulia?
– Tertulia je španjolska riječ za koja označava društvena okupljanja koja su se pretežno održavala u 18. i 19. stoljeću. Vezano je uz okupljanja španjolskih kolonija u Buenos Airesu, a tamo su družili umjetnici, političari i gospodarstvenici. Tamo se raspravljalo o poslovnim potezima, ali se i uživalo. Jelo se, pilo, a ponekad i zaplesalo. To je svojevrsna lobi situacije gdje su se dijelile zamisli i ideje, no također sklapali su se poslovi,- ispričao je za She.hr Nicholas Varchausky.
Tertuliu u Zagrebu postavljanu uz suradnju Saše Božića i Simona Bogojevića Naratha.
– Kada smo je prvi puta izvodili u Argentini bilo zanimljivo to da su na gradskom groblju „La Recoleta“ pokopane upravo osobe iz 19. stoljeća tako da je imalo tu zanimljivu poveznicu,- rekao je Varchausky.
Država, rat i tržište na Mirogoju
Kako pričaju umjetnici u Argentini su groblja noću pretežno zaključana.
– Željeli smo staviti ljude u prostor koji inače ne posjećuju u to doba, u nesvakidašnju situaciju. Hodali su kroz prostor susrećući se, pretežno u mraku, sa slikama i zvukovima. Slike i zvukove smo napravili nakon istraživanja raznih arhiva. Uslijedila je prerada te stvaranje novih slika i zvukova,- objasnio je Nicholas Varchausky.
Umjetnici su rekli kako je publika dobro reagirala na njihov projekt te da ga je pogledalo oko 5000 ljudi.
Prostor zagrebačke Tertulije obuhvaća ceremonijalni, arhitektonski dio, takozvane Velike i Male arkade, počivalište hrvatskih povijesnih, političkih i kulturnih velikana ilirskog i post ilirskog razdoblja i središnju aleju koja vodi od Arkada do groblja poginulih neprijatelja u Drugom svjetskom ratu te okolna polja.
Kroz prostor biti će postavljeno oko 40 zvučnika u prostoru te oko 10 kabina s video materijalom ili slikama. Na samom početku posjetitelji će dobiti mapu, odnosno kartu, koja će pokazivati put kojim moraju proći.
– U Argentini nismo imali video materijale, tako da će ovaj projekt na Mirogoju biti neko novo iskustvo, a surađivao sam sa Simonom Narathom koji mi je pomagao,- ispričao je Eduardo Molinari.
Tri glavne ideje koje umjetnici pokrivaju ovim djelom jesu država, rat i tržište.
Eduardo & Nicholas
Umjetnici su već nekoliko puta posjetili Zagreb kako bi istražili u arhivama grada Zagreba povijesni dio, ali i „doživjeli“ groblje Mirogoj.
Eduardo Molinari zadužen je za vizualni dio projekta. Voli raditi s diskretnim prostornim intervencijama, skromnim, ali dojmljivim instalacijama koje uključuju objekte, video radove i vizualne intervencije.
– Surađivali s hrvatskim umjetnicima koji su nam puno pomogali,- napomenuo je Molinari.
Na Mirogoju će biti postavljene kabine u kojima će se moći vidjeti slike i opservatoriji s video materijalom.
Nicholas Varchausky traga za glasovima povijesti i tradicije koji rezoniraju u našu suvremenost te je kreirao je polifoni labirint.
– Fokusirao sam se na glasove iz hrvatske prošlosti, ali audio materijal uključuje i sva imena osoba koje su pokopane ne Mirogoju. Računalo će bazu podataka o svim pokopanim na mirogojskom groblju transformirati u zvučne znakove, sonorne personalizirane posvete,- ispričao je Varchausky.
Za ovaj nesvakidašnji doživljaj koji će u Zagrebu trajati samo četiri dana mjesto se može rezervirati na [email protected].
PROGRAM EUROKAZA 2009.
In this article:Eduardo Molinari, eurokaz, mirogoj, Nicolas Varchausky, perforamns, Saša Božić, Simona Narath

Click to comment
You must be logged in to post a comment Login