Došlo je vrijeme sezonskog režima rada. Od 1. lipnja trgovci ulaze u novi režim rada te će sve prodavaonice u Hrvatskoj moći raditi i nedjeljom od 7 do 14 sati.
– Radili smo 11 godina na ovom zakonu te mislimo kako ga neće trebati mijenjati. Ekonomski institut Zagreb uskoro će donijeti egzaktne podatke o tome koliko je zakon utjecao na pad prodaje pa ćemo vidjeti,- rekla je predsjednica Sindikata trgovine Hrvatske Dragica Mišeljić.
Pitali smo i građane kakvo je njihovo mišljenje. Neki smatraju kako nedjeljom nikako ne treba raditi te da je ljudima potreban odmor. Ipak, ima i drugih koji su mišljenja kako je rad samo do 14 sati udarac na naš turizam i državu, a ionako smo u problemima.
Skupo predomišljanje
Dio Zakona o trgovini koji uređuje rad nedjeljom i blagdanima, stupio je na snagu 1. siječnja. Tada su prodavaonice zatvorile svoja vrata nedjeljom. Ipak, iznimno su svaki dan od 0 do 24 mogle raditi benzinske postaje, trgovine na kolodvorima, zračnim lukama, graničnim prijelazima, autoodmorištima i sličnim mjestima.
Prema tom zakonu od 1. lipnja do 1. listopada te tijekom prosinca u vrijeme blagdanske kupovne groznice, trgovine nedjeljom mogu raditi od 7 do 14 sati. Međutim, zakon bi mogao na reviziju nakon godišnjih odmora, nakon što se vidi koliko je utjecao na turističku sezonu.
– Ljuti me neodgovoran odnos prema poslu. Udruge gradova, posebno turističkih, trebale su ranije izraziti svoje negodovanje ovim zakonom. Ipak, dugo se stvarao. Nemamo novaca za ovakvo ponašanje,- ističe naša sugovornica.
Ipak, iz Hrvatske udruge poslodavaca nisu sličnog mišljenja.
– Kad je zakon donesen nije se znalo da će se gospodarska situacija ovako razvijati. Očigledno je kako očekujemo da nas turizam izvuče iz krize, iz tog razloga treba biti fleksibilniji sa zakonom u turističkim mjestima,- kaže predsjednik Udruge Đuro Popijač.
Sindikat traži statistiku
Ministar Damir Polančec je nedavno izjavio kako je Hrvatsku usporedio sa susjednim zemljama koje prakticiraju rad nedjeljom te je rekao kako nema značajnije razlike u gubitcima.
– Poslodavci tvrde da posluju s gubitcima, a ja ih pozivam da izađu s točnim pokazateljima. Mi iz Sindikata samo želimo ravnopravno štititi kapital i radnika,- rekla je Mišeljić.
– Radili smo 11 godina na ovom zakonu te mislimo kako ga neće trebati mijenjati. Ekonomski institut Zagreb uskoro će donijeti egzaktne podatke o tome koliko je zakon utjecao na pad prodaje pa ćemo vidjeti,- rekla je predsjednica Sindikata trgovine Hrvatske Dragica Mišeljić.
Pitali smo i građane kakvo je njihovo mišljenje. Neki smatraju kako nedjeljom nikako ne treba raditi te da je ljudima potreban odmor. Ipak, ima i drugih koji su mišljenja kako je rad samo do 14 sati udarac na naš turizam i državu, a ionako smo u problemima.
Skupo predomišljanje
Dio Zakona o trgovini koji uređuje rad nedjeljom i blagdanima, stupio je na snagu 1. siječnja. Tada su prodavaonice zatvorile svoja vrata nedjeljom. Ipak, iznimno su svaki dan od 0 do 24 mogle raditi benzinske postaje, trgovine na kolodvorima, zračnim lukama, graničnim prijelazima, autoodmorištima i sličnim mjestima.
Prema tom zakonu od 1. lipnja do 1. listopada te tijekom prosinca u vrijeme blagdanske kupovne groznice, trgovine nedjeljom mogu raditi od 7 do 14 sati. Međutim, zakon bi mogao na reviziju nakon godišnjih odmora, nakon što se vidi koliko je utjecao na turističku sezonu.
– Ljuti me neodgovoran odnos prema poslu. Udruge gradova, posebno turističkih, trebale su ranije izraziti svoje negodovanje ovim zakonom. Ipak, dugo se stvarao. Nemamo novaca za ovakvo ponašanje,- ističe naša sugovornica.
Ipak, iz Hrvatske udruge poslodavaca nisu sličnog mišljenja.
– Kad je zakon donesen nije se znalo da će se gospodarska situacija ovako razvijati. Očigledno je kako očekujemo da nas turizam izvuče iz krize, iz tog razloga treba biti fleksibilniji sa zakonom u turističkim mjestima,- kaže predsjednik Udruge Đuro Popijač.
Sindikat traži statistiku
Ministar Damir Polančec je nedavno izjavio kako je Hrvatsku usporedio sa susjednim zemljama koje prakticiraju rad nedjeljom te je rekao kako nema značajnije razlike u gubitcima.
– Poslodavci tvrde da posluju s gubitcima, a ja ih pozivam da izađu s točnim pokazateljima. Mi iz Sindikata samo želimo ravnopravno štititi kapital i radnika,- rekla je Mišeljić.
In this article:Damir Polančec, dragica mišeljić, kapita, sindikat trgovine hrvatske, turistička sezona
Click to comment
You must be logged in to post a comment Login