Tomislav Vukoja: Online trening štedi vrijeme i novce

U posljednjih nekoliko godina često se spominje termin “online trening” ili “online coaching. Sigurno ste i vi čuli za takav način treninga, a niste baš sigurni da znate kako to funkcionira.

Tomislav Vukoja je instruktor fitnesa, veliki zaljubljenik u rukomet i adrenalinske sportove. Nakon ozljede koju je zadobio na natjecanju u brdskom biciklizmu okrenuo se fitnesu i shvatio da će mu se ostatak života zavrtjeti upravo oko toga. On je i jedan od online trenera, a u fitnesu ga krasi višegodišnje iskustvo u programiranju i vođenju treninga rekreativcima i sportašima.

Kako funkcionira online osobni trening?

Radi se o online vodstvu u kojem klijenta vodim kroz određeni proces kako bismo zajedno došli do određenog cilja.

Program prehrane i treninga je pomno smišljen i personaliziran na temelju ciljeva i predispozicija klijenta. Svaki klijent bira gdje želi trenirati, kod kuće ili u teretani. To je stvar osobnog izbora prema kojem se ja prilagodim.

Svaki trening je popraćen snimkama koje omogućuju da se svaka vježba napravi ispravno i u pravilnoj formi. Uz svaki video, odnosno vježbe je napisano koliko se radi radnih serija, ponavljanja te kojim intenzitetom. Kako vrijeme bude odmicalo, intenzitet će se povećavati kao i brojke koje će biti jedan od dokaza da napredujete.

Koje su prednosti, a koji nedostaci takvog treninga?

Štedi vrijeme. Jedan od najčešćih razloga zbog kojih se ljudi odlučuju za online treninge je nedostatak vremena.

Fleksibilnost. Radno vrijeme trenera ili teretane ne igraju nikakvu ulogu u organizaciji, već sami kreiramo svoj raspored i treniramo kada nama najviše odgovara.

Cijena. Online vodstvo je puno jeftinije nego privatna suradnja 1 na 1 s trenerom.

Nedostaci se javljaju kod početnika koji nisu imali doticaj s treningom, pa imaju problema s izvedbom bez obzira na video.  Stoga klijenti redovno javljaju update sa snimkama izvođenja vježbi na temelju kojih  ih ispravim i uputim savjet za  korekcije.

View this post on Instagram

JEDEM JEDNOM DNEVNO, A MASTI SE I DALJE NE TOPE❓ Kada niste aktivni i jedete 1-2 puta dnevno, a unosite nutritivno slabu hranu, tijelo će automatski to sačuvati tj. taložiti u masne naslage. To se dešava jer nismo zadovoljili osnovne potrebe tijela. Recimo da mu nismo dali dovoljno kvalitetnog "goriva" kako bi moglo normalno funkcionirati i onda dolazi do toga da se masne naslage talože, a želimo ih se riješiti. No to nije najveći problem koji se dešava ovakvim pristupom u prehrani kao što su: pad imuniteta, konstantni umor, loš san, depresija, loše raspoloženje, pad libida itd. Kako nebi došlo do toga, zaboravite "dijete" iz časopisa i izgladnjivanje, jer nećete s tim pristupom doći do željenog cilja, nego čak idete u krivom smjeru i narušavate zdravlje. Jednostavno postanite fizički aktivni, jedite kvalitetno i redovno. Kvalitetnim unosom hrane i aktivnošću, vaš organizam i tijelo će se preporoditi! . . . . 🔲OSOBNI Treninzi na području grada Zagreba. 🔲ONLINE Savjetovanje o treningu i prehrani.

A post shared by 🆃ᴏᴍɪsʟᴀᴠ 🆅ᴜᴋᴏᴊᴀ 🅵ɪᴛɴᴇss (@tvukoja_fitness) on

Tko su najčešći klijenti?

U mom slučaju su to uglavnom žene koje žele oblikovati svoje tijelo, reducirati višak kilograma i, prije svega, poboljšati kvalitetu života.

Čega se, generalno gledano, ljudi boje? Čega se srame?  Da neće ostvariti ciljeve? Svog izgleda ili lošeg općeg stanja organizma?

Generalno, ljudi se više srame nego boje, zbog manjka samopouzdanja i nezadovoljstva trenutnim izgledom ne žele se pokrenuti, ali zato je moja uloga tu da na početku suradnje pružim edukaciju, budem moralna podrška i podignem samopouzdanje te motiviram osobu kako bi krenula i ostvarila svoj cilj.

Dobro. Kako motiviraš klijente?

Najveća motivacija je potrebna uglavnom na samom početku, kasnije motivacija dolazi sama od sebe jer dolaze i benefiti od vježbanja koji nas, zapravo, pokreću i guraju dalje.

U samom startu motiviram klijente kroz razgovor, ukazujem na benefite vježbanja i sve dobre stvari koje će se dogoditi ako budu disciplinirani, a  ponekad ih čak uplašim nekom lošom pričom. Tipa, ako nastave živjeti kao do sada da će im se dogoditi nešto loše po zdravlje, ali to je onaj AS iz rukava kad niti jedan način ne upali.

Motivacija za vježbanje je nešto što bi trebalo biti čvrsto i dugoročno, nešto što će biti promjena kraj koje ćemo čvrsto stajati. Vježbanje je stil života, a ne samo period…