Trick-C – prva dama slovenske elektronike

Porazgovarali smo s Carmen Levovnik, prvom damom slovenskog techna poznatu pod imenom Trick-C. Glazba je njezina karma koja je prati još od njegog rođenja. Rođena u industrijskom kraju Njemačke, nakon podosta selidbi iz Njemačke u Sloveniju i obrnuto, Carmen se stalno smjestila u Sloveniji gdje je napokon i 'rođena' Trick-C – pionirka slovenske techno scene, koja je svoju strast prema glazbi u posljednih 20 godina kanalizirala ne samo kroz brojne DJ nastupe već i kao organizatorica partyja, promotorica ženskog DJinga te producentica elektronske glazbe.

Glazba ju je spojila i s njezinim životnim partnerom, začetnikom hrvatske techno scene DJ Pointom, s kojim je na početku karijere jako puno nastupala u Hrvatskoj, pogotovo u Zagrebu. Svoju samostalnu karijeru Trick-C je nastavlila nastupajući u mnogim slovenskim i inozemnim klubovima s techno velikanima kao što su to Umek, Kanzyani, Mistress Barbara, Electric Indigo, Joel Muel, Mary, Marcus Storck, Inigo Kennedy, Veztax, Misjah, Damon Wild i dr.

Kao jedna od rijetkih žena DJ-a u Sloveniji, u želji da pomogne mladim ženskim DJ-icama da realiziraju svoj talent, Trick-C je pokrenula događaje pod imenom Urban Divas koji za cilj imaju promociju ženskog DJinga ne samo u Sloveniji već i šire. U sklopu tog projekta organizirala je mnoge 'ženske partyje' ali i ugovorila nastupe njezinih štićenica na raznim drugim partyjima, gdje se djevojke bile u mogućnosti pokazati kako DJing nije samo muška disciplina.

Nakon što se realizirala u gotovo svim aspektima promocije elektronske glazbe Trick-C se posljednih nekoliko godina paralelno uz DJing posvetila i produkciji elektronske glazbe.

Prvi autorski uradak De Tour izdan je 2009. godine na Veztaxovoj etiketi Vezotonik kao jedna od sedam pjesama United EP-a na kojem se nalaze pjesme i drugih renomiranih techno producenata (Dejan Milićević, Veztax, Kobaya, Eddy C). Već sljedeće godine za španjolski label DanceDP, izlazi Night Room, debitantski uradak studijskog projekta Future Lovers iza kojeg se kriju ona i njezin partner, Dante Benami. Glazbeni stil ovog projekta baziran je na melodičnom zvuku 90-ih, vremenu koje za oboje ima sentimentalnu vrijednost jer su se tada upoznali, zaljubili ali i zajedno sudjelovali u elektronskoj rave revoluciji.

Techno glazba koju stvara puna je groova i plesne energije, sama ju zove 'klubski tehno'. Njezin su kreativni izričaj prepoznali mnoge druge etikete (Glorio Music, Soul Access, SubCult). Njezino prošlogodišnje izdanje za nizozemsku etiketu Paul Hazendonka Groove Worxx pod nazivom Move It, koji se bazira na new school techno elementima, uvršteno je početkom 2012. na album Underground Club Anthems 2012 na kojima se nalaze stvari svjetskih producenata kao što su Cristian Varela, Joris Voorn, Fer Br i dr. U isto vrijem izdala je zajednički album Girls On Groove s čileanskom producenticom i DJ-icom Danielom Haverbeck / Rapunzel.

Trick-C se u međuvremeno vratila i među promotorske vode, pa je tako nedavno pokrenula mjesečni program BodyWork, koji ima misiju glazbeno educirati, predstaviti domaće i strane kvalitetne glazbenike, senzibilizirati generalno mišljenje prema elektronskoj glazbi te regiju u kojoj živi postaviti na kartu slovenske elektronike.

Kao što je uvijek u svojoj zavidnoj karijeri tražila načine kako da svoju ljubav prema glazbi pomakne na novu razini, tako ni ovo nije njezina posljednja stanica. Glazbena produkcija tek je nova stepenica njezinog kontinuiranog procesa glazbenog stvaralaštva unutar kojeg ona stalno uči, savladava nova znanja i alate putem kojih na jednostavan način pretače svoju glazbenu strast i ideje u konkretne glazbene priče koje oduševljavaju publiku na plesnim podijima.

Nakon gotovo 20 godina uspješne karijere na slovenskoj elektronskoj sceni, Trick-C sigurno ide dalje, stvarajući emocije u ritmu koji zove na ples.

Zovu te prvom damom slovenskog techna, slovenske plesne elektronike, podalpske klupske scene?

Svi su se nazivi pojavili prije 5 godina nakon intervjua za elektronski tiskani magazin Partysan. Sretna sam da su moji kontinuirani skoro 20-godišnji rad, prisutnost na sceni i strast za elektronskom glazbom dobili priznanje, pa i putem ovakvih titula, jer zaista je lijepo biti među prvima.

Anegdota vezana uz tvoje ime potvrđuje kako je glazba sastavni dio tvog života od samih početaka.

Rođena sam u Njemačkoj kao najbučnija beba u rodilištu koja se uvijek budila prva, dok su ostale bebe još spavale. Mama me htjela nazvati Claudia, ali zbog jačine moga glasa sestre u rodilištu dale su mi nadimak Carmen (prema glavnoj junakinji istoimene opere), koji je naposljetku postao moje ime. Teško sam zaspala kao beba, i moji su roditelji otkrili lijek za to – stavili bi mi slušalice sa disco muzikom na uši i ja bih se odmah smirila čim bih čula glazbu.

Tvoji prvi susreti s elektronskom glazbom?

1991. prijatelj mi je po povratku iz Münchena donio kazetu s elektronskom glazbom koju do tada nisam čula, i odmah sam poželjela još. Živjela sam u Ljutomeru koji je bio dobro povezan s Varaždinom, Čakovcem i Zagrebom, pa su tako i prvi elektronski partyji na koje sam otišla bili u Hrvatskoj (klub Ex u Varaždinu, veliki rave partyji u Zagrebu – Future Shock 1, 2, 3, Brave Rave, Undercity Rave). Iako je taj glazbeni žanr u to vrijeme bio u počecima, u Hrvatskoj je tada elektronska scena bila puno razvijenija nego u Sloveniji. 1995. organizirala sam prve partyje u Ljutomeru, s puno posjetitelja iz Čakovca, Varaždina, Zagreba, Nove Gorice, Kopra, čak i iz Graza.

Prve ploče kupovala sam u Austriji i u Njemačkoj, jer u to vrijeme nije bilo record shopova niti u Sloveniji niti u Hrvatskoj. Prve gramofone, miksetu i zvučnike kupila sam od svoje prve plaće, a prvi nastup dogodio se 1995. na jednom od partyja koje sam sama organizirala. Svirale smo nas tri cure (danas sam još jedino ja aktivna) i to je bio moj prvi ‘ladies party’, što je kasnije postalo bitan dio moje karijere – promoviranje ženskih DJ-a. Prvu samostalnu gažu imala sam u Austriji, nakon toga na raznim lokacijama po Sloveniji (Maribor, Slovenj gradec, Murska Sobota, Ljubljana, Kranj), a prvi veći nastup (ispred tisuću ljudi) bio je u Celju, na jednom od prvih sada već legendarnih Space evenata, na kojem su svirali i Umek, Kiki te mnogi drugi. 1999. upoznala sam svog sadašnjeg supruga (tada – DJ Point), partnera u privatnom i poslovnom životu, s kojim sam počela puno svirati po Zagrebu, njegovom rodnom gradu. U Zagrebu smo svirali na svim underground techno lokacijama i partyjima (Mikulići, UFO Beats, Ponikve open air festival, šator Viva Piva, Valentino). Svirala sam u osječkom klubu Oxygen, u Zadru, u Puli, kasnije i u Đakovu, Vinkovcima i u drugim državama (Belgija, Turska, Kosovo, Albanija, Austrija).

Kroz djetinjstvo si se puno selila. Koliko je to imalo utjecaj na tvoj glazbeni stil?

Rođena sam u Ruhrgebietu, u njemačkom kraju punom teške industrije, metala i rudnika. Kao dijete sam se puno selila iz Njemačke u Sloveniju i natrag nekoliko puta. Glazba je oduvijek imala veliki utjecaj na mene. Moji su roditelji jako puno slušali disco (ABBA, Boney M, Baccara, Donna Summer...), a ja sam kao djevojčica jako voljela Madonnu, dok sam u srednjoj školi dosta slušala heavy metal. Baš ta njemačka ‘tvrdoća’ i teška industrija utjecali su na to da sam jako zavoljela techno, pogotovo njegovu mračniju stranu. Čak i u produkciji, uvijek pokušavam pronaći taj svojevrsni duboki, teški, ‘metalni’ zvuk.

Koji je tvoj DJing stil?

Moj stil puštanja glazbe je energičan, plesni, melodičan. Moji setovi koncipirani su tako da imaju priču. Ljude nastojim rasplesati i dovesti u jedno lijepo duhovno stanje iz kojeg mogu očekivati novi val plesne energije a svaki pojedinačni doživljaj ovisi o mašti slušatelja. Do danas nisam dobila niti jednu lošu kritiku vezanu uz moj nastup i ljudi su mi uvijek govore da uživaju u mojoj glazbi.

Glazba kao bitan element tvog života spojila te i s tvojim životnim partnerom…

Suprug i ja upoznali smo se 1999. u Kranju na partyju u klubu U-bahn. Nakon mog nastupa, on mi je rekao da će se oženiti sa mnom “ako tako dobro kuham kao što sviram”, i već sljedeće godine bili smo oženjeni! Spojila nas je zajednička ljubav prema glazbi i u tome se u zadnjih 13 godina svakodnevno podržavamo. Na početku smo puno nastupali zajedno, no nakon nekog vremena ja sam nastavila samostalnu karijeru, dok se Point aka Dante Benami posvetio produkciji. Taj brak, zajedništvo i ljubav svakako su utjecali na moju karijeru, jako sam zahvalna da sam ga upoznala jer mi je uvijek veliki oslonac ali i poticaj.

Koliko su stvari na elektronskoj sceni danas drugačije od samih početaka?

Lijepo je biti među prvima u vrijeme kada se stvara nešto novo. Sve što slušaš, sve što vidiš, svaki zvuk, svaki party, sve je novo i to je posebno iskustvo prepuno uzbuđenja. Nažalost, nakon uzbudljivog početka, novi se glazbeni pravac miče na sljedeću razinu – sve što je nekoć bilo underground postaje komercijalno. Na početku nije bilo puno partyja, DJ-eva, Interneta, mp3 glazbe. DJ se tada puno više morao potruditi da bi došao do opreme i ploča. Ali počeci imaju svoju posebnu čar. Neće nikad više biti kako je bilo, ništa se ne dogodi dva puta na isti način ali ja vjerujem, da možemo iz toga vremena dovesti natrag ono što je bilo najbolje – druženje s prijateljima, znancima i istomišljenicima te elektronskoj klubskoj kulturi dovesti natrag šarm, srce i dušu.

Ja sam pionirka elektronske glazbe u Sloveniji i to je stvarno lijep osjećaj. Danas je tehnološki napredak olakšao pristup glazbi, glazbena hiperprodukcija i piratstvo uobičajene su pojave. Svakodnevno se pojavljuju novi mladi DJ-i i producenti među kojima je manji broj onih koji su stvarno talentirani, kreativni i originalni. Ima i pozitivnih strana – oprema za stvaranje glazbe je sofisticiranija i dostupnija. Sve ima svoje prednosti i mane. Nama DJ-evima s duljim stažem danas ništa ne nedostaje, ali svakako je potrebno puno više ulagati u promociju i stalno prisustvo na sceni.

Kroz projekt Urban Divas postala si poznata i kao promotorica ženskog Djinga.

Riječ je o projektu koji pruža šansu mladim DJicama da pokažu svoj talent, osiguravajući im kvalitetne prilike za ostvarivanje karijere. Cilj je publici predstaviti ženske DJice koje su aktivne i koje su se istaknule svojom kvalitetom. Na elektronskoj glazbenoj sceni sve je više mladih djevojaka koje čeka dugi put u njihovoj karijeri. Potrebno puno volje, truda i energije za kontinuirani rad i stvaralaštvo da bi ostao u toku sa svim novitetima te kako bi se održao na sceni.

Biti žena na elektronskoj glazbenoj sceni – što je potrebno za uspjeh i probitak na vrh?

Ne postoji neki univerzalni recept za uspjeh, a i sama definicija uspjeha podložna je individualnoj interpretaciji. Ne bih rekla da u svijetu elektronske glazbe biti žena donosi neke posebne olakotne ili otegotne okolnosti. Iako sam i sama na početku mislila da će mi u karijeri pomoći to što sam žena, nisam zbog toga dobila puno više angažmana od muških kolega, morala sam se truditi jednako kao i svaki drugi muškarac na sceni.

Zašto si se odlučila okušati u svijetu glazbene produkcije?

Nakon puno godina raznolikog iskustva u elektronskoj glazbi (DJing, organizacija partyja, novinarstvo), produkcija glazbe bila je jedino u čemu se nisam okušala. Produkcijom sam se počela baviti kada sam napokon pobijedila “strah” od tehnike i nove tehnologije, za što je puno zaslužan moj suprug. Za DJ-a je danas jako bitno na sceni biti prisutan i kao glazbeni autor. Kroz svoju glazbenu produkciju promoviraš svoje ime. Nakon prvih službenih izdanja osjećala sam se odlično. Bila sam sretna da sam se našla u nečemu što je za mene bilo novo, da sam savladala sve tehničke prepreke i uspjela kvalitetno oživiti svoje glazbene ideje u obliku koji se svidio i drugima.

Moj autorski glazbeni stil isti je kao i moj glazbeni stil puštanja glazbe. Za mene je produciranje proces koji nema kraja. Osjećaj kada pustim svoje stvari za vrijeme svojih DJ nastupa i kada doživim pozitivne reakcije publike je prekrasan. Samopouzdanje raste i dobivam puno energije za daljnji rad.

Pod zajedničkim imenom Future Lovers, Dante Benami i ti 2010. izdali ste Night Room EP.

EP je izdan za jedan španjolski label a instrumentalna verzija te pjesme izdana je kasnije na Underground House Vol. 4 i još nekim drugim kompilacijama. Do te je suradnje došlo slučajno, nakon što sam se 2009. prijavila na ljubljanski glazbeni natječaj Demokr(e)acija s Pete Tongom. Prijavila sam tri pjesme, dvije pod mojim imenom i jednu pod imenom Future Lovers (Night Room). Od 59 prijavljenih radova Night Room je bila odabrana kako jedna od pet najboljih. Nakon odličnih kritika od strane žirija suprug i ja odlučili smo se udružiti pod imenom Future Lovers i završiti produkciju te pjesme.



Paralelno s glazbenom karijerom postigla si i profesionalni uspjeh kao Human Resources Manager u jednog velikoj kompaniji.

U mom profesionalnom području puno sam radila s ljudima, educirala ih, savjetovala, motivirala i shvatila sam da imam dobar pristup ljudima kroz kvalitetnu verbalnu komunikaciju. U glazbenoj karijeri istu stvar postigla sam kroz glazbenu komunikaciju. Nakon 12 godina rada u toj kompaniji odlučila sam u potpunosti se posvetiti glazbi, i trenutačno svu svoju energiju i trud ulažem isključivo u glazbu jer je došlo vrijeme da se moja ljubav pretvori u nešto stalno i profesionalno, vrijeme da iskoristim svoj puni potencijal u glazbenom svijetu.

Planovi i želje za budućnost?

Željela bih svakako nastaviti nastupati kao DJ. Doći među ljude, puštati glazbu za njih, pokloniti im jednu lijepu glazbenu priču i osjetiti njihovu pozitivnu reakciju na glazbu koju sviram, to je ono što me najviše usrećuje. Naravno, i ići dalje s produkcijom glazbe te korak dalje s otvaranjem dvije vlastite glazbene etikete Red Mama Recordings i Red Mama Blue. Željela bih se angažirati malo više izvan granica Slovenije, a posebno bih voljela nastupati više i u Hrvatskoj, obzirom da sam tamo jako puno svirala na početku svoje karijere, a posebno u Zagrebu.