Prilikom kupnje rabljenog vozila, bilo da se radi o vozilu starom dvije ili deset godina, konzultirajte sa automehaničarem i limarom. U vašem krugu prijatelja sigurno se nalazi netko tko može preporučiti osobu čijem iskustvu i poznavanju automobila možete vjerovati.
Uz to, diljem Hrvatske se nalaze tvrtke koje po cijeni od svega nekoliko stotina kuna mogu napraviti dijagnostiku vozila u koju su uključeni svi mehanički dijelovi, motor te elektronika. Ako kojim slučajem prodavatelj nije previše „oduševljen“ s prijedlogom da se napravi dijagnostika, odmah odustanite od kupnje, jer očito postoji razlog za njegovo odbijanje.
Automehaničar s višegodišnjim iskustvom Igor Ugarković dao je nekoliko savjeta kako bi vam ukazao na samo neke od stvari na koje je bitno obratiti pozornost.
Dokumentacija
Razgovarajte izravno s prodavateljem ili predstavnikom pravne osobe ovlaštene za prodaju vozila. Ako postoji ikakva sumnja u ispravnost prometne dozvole i podataka u njoj, vjerodostojnost se može provjeriti u svakoj policijskoj upravi u Odjelu za registraciju vozila.
Sigurno ćete puno puta čuti: "Ma nemate brige, vozilo je redovito servisirano u službenom servisu". Bez obzira na servisnu knjižicu, kupac ima pravo uvida u podatke servisa o popravcima i eventualnim oštećenjima vozila koje je kod njih servisirano. Ti podaci se čuvaju najmanje nekoliko godina, ali i duže.
Kilometraža
Prema nekim procjenama, na svakom trećem automobilu koji se prodaje kilometraža je vraćena. To se posebno odnosi na automobile s dizelskim motorom, jer ih se obično i kupuje zbog velikog broja kilometara koje prelaze. Ta vrsta prevare je najčešće i najjednostavnija, jer se čak i u oglasniku oglašavaju ljudi koji za svega 400 kuna nude svoju uslugu mijenjanja kilometraže vozila.
Potrošenost diskova, papučica…
Vezano uz kilometražu, potrošenost diskova može ukazati na smanjenu kilometražu. Ako su diskovi previše potrošeni, to upućuje na dvije stvari; ili je kilometraža smanjena ili vozač nije previše štedio vozilo i njime upravljao razumno. U oba slučaja, postoji mogućnost da ćete s vozilom imati problema. Potrošenost sjedala, volana ili papučica gasa također može upućivati na održavanje vozila ili na stvarnu kilometražu.
Uglancani motor
Budimo realni. Kada kupujete rabljeno vozilo, staro naprimjer osam godina, pomalo je nerealno očekivati da u i oko prostoru motora nema prljavštine. Prodavatelji prije prodaje operu motor tako da vas oči zabole od sjaja kada ga gledate. To kod većine ljudi probudi simpatije i popravi dojam o vlasniku, ali u većini slučajeva pranje je napravljeno kako bi se prikrilo curenje ulja ili neke druge tekućine što ostavlja tragove. Nemojte se začuditi, ako kupite automobil sa „sjajnim“ motorom, pa nakon dva dana primijetite mrlje i tragove ulja. Prihvatite činjenicu da motor na rabljanom automobilu ne može izgledati kao motor novog vozila.
Karoserija
Obratite pozornost na mjesta gdje se elementi karoserija „spajaju“, naprimjer branika i poklopca motora. Ako na tim mjestima nema geometrije, odnosno rubovi elemenata se ne poklapaju, najvjerojatnije se radi o dijelovima koji su zamijenjeni zbog sudara ili neke druge vrste oštečenja. Kako bi prošli jeftinije, prodavatelji prije prodaje ne kupuju originalne dijelove, već kupuju zamjenske koji nisu jednake kvalitete. Naprimjer, zamjenski svjetlosni sklopovi slabije svjetle i teže ih je ispravno namjestiti.
(Pre)niska cijena
Prvenstveno se odnosi na vozila u višem cjenovnom rangu. Ljudi naiđu na vozilo osjetno niže cijene od drugih i misle da su naišli na odličnu kupnju. Ali, tu postoji opasnost da se radi o ukradenom vozilo. Samo se sjetite ne tako davno „epidemije“ krađa BMW-vog modela X 5 koji su doslovno nestajali svakodnevno. Kradljivcima je cilj što prije prodati vozilo pa ga prodaju po nižoj cijeni kako bi ga se što prije riješili. Pokušavajte izbjegavati oglase poput "hitno prodajem".
Ne žurite s kupovinom, već prije dobro razmislite. Bez obzira na vaša očekivanja, nemojte biti perfekcionisti nego realisti. Pogotovo za jeftinija vozila, budite svjesni njegove cijene i očekujte kvalitetu koju možete dobiti za taj novac, a ne nešto što košta mnogo više.
Uz to, diljem Hrvatske se nalaze tvrtke koje po cijeni od svega nekoliko stotina kuna mogu napraviti dijagnostiku vozila u koju su uključeni svi mehanički dijelovi, motor te elektronika. Ako kojim slučajem prodavatelj nije previše „oduševljen“ s prijedlogom da se napravi dijagnostika, odmah odustanite od kupnje, jer očito postoji razlog za njegovo odbijanje.
Automehaničar s višegodišnjim iskustvom Igor Ugarković dao je nekoliko savjeta kako bi vam ukazao na samo neke od stvari na koje je bitno obratiti pozornost.
Dokumentacija
Razgovarajte izravno s prodavateljem ili predstavnikom pravne osobe ovlaštene za prodaju vozila. Ako postoji ikakva sumnja u ispravnost prometne dozvole i podataka u njoj, vjerodostojnost se može provjeriti u svakoj policijskoj upravi u Odjelu za registraciju vozila.
Sigurno ćete puno puta čuti: "Ma nemate brige, vozilo je redovito servisirano u službenom servisu". Bez obzira na servisnu knjižicu, kupac ima pravo uvida u podatke servisa o popravcima i eventualnim oštećenjima vozila koje je kod njih servisirano. Ti podaci se čuvaju najmanje nekoliko godina, ali i duže.
Kilometraža
Prema nekim procjenama, na svakom trećem automobilu koji se prodaje kilometraža je vraćena. To se posebno odnosi na automobile s dizelskim motorom, jer ih se obično i kupuje zbog velikog broja kilometara koje prelaze. Ta vrsta prevare je najčešće i najjednostavnija, jer se čak i u oglasniku oglašavaju ljudi koji za svega 400 kuna nude svoju uslugu mijenjanja kilometraže vozila.
Potrošenost diskova, papučica…
Vezano uz kilometražu, potrošenost diskova može ukazati na smanjenu kilometražu. Ako su diskovi previše potrošeni, to upućuje na dvije stvari; ili je kilometraža smanjena ili vozač nije previše štedio vozilo i njime upravljao razumno. U oba slučaja, postoji mogućnost da ćete s vozilom imati problema. Potrošenost sjedala, volana ili papučica gasa također može upućivati na održavanje vozila ili na stvarnu kilometražu.
Uglancani motor
Budimo realni. Kada kupujete rabljeno vozilo, staro naprimjer osam godina, pomalo je nerealno očekivati da u i oko prostoru motora nema prljavštine. Prodavatelji prije prodaje operu motor tako da vas oči zabole od sjaja kada ga gledate. To kod većine ljudi probudi simpatije i popravi dojam o vlasniku, ali u većini slučajeva pranje je napravljeno kako bi se prikrilo curenje ulja ili neke druge tekućine što ostavlja tragove. Nemojte se začuditi, ako kupite automobil sa „sjajnim“ motorom, pa nakon dva dana primijetite mrlje i tragove ulja. Prihvatite činjenicu da motor na rabljanom automobilu ne može izgledati kao motor novog vozila.
Karoserija
Obratite pozornost na mjesta gdje se elementi karoserija „spajaju“, naprimjer branika i poklopca motora. Ako na tim mjestima nema geometrije, odnosno rubovi elemenata se ne poklapaju, najvjerojatnije se radi o dijelovima koji su zamijenjeni zbog sudara ili neke druge vrste oštečenja. Kako bi prošli jeftinije, prodavatelji prije prodaje ne kupuju originalne dijelove, već kupuju zamjenske koji nisu jednake kvalitete. Naprimjer, zamjenski svjetlosni sklopovi slabije svjetle i teže ih je ispravno namjestiti.
(Pre)niska cijena
Prvenstveno se odnosi na vozila u višem cjenovnom rangu. Ljudi naiđu na vozilo osjetno niže cijene od drugih i misle da su naišli na odličnu kupnju. Ali, tu postoji opasnost da se radi o ukradenom vozilo. Samo se sjetite ne tako davno „epidemije“ krađa BMW-vog modela X 5 koji su doslovno nestajali svakodnevno. Kradljivcima je cilj što prije prodati vozilo pa ga prodaju po nižoj cijeni kako bi ga se što prije riješili. Pokušavajte izbjegavati oglase poput "hitno prodajem".
Ne žurite s kupovinom, već prije dobro razmislite. Bez obzira na vaša očekivanja, nemojte biti perfekcionisti nego realisti. Pogotovo za jeftinija vozila, budite svjesni njegove cijene i očekujte kvalitetu koju možete dobiti za taj novac, a ne nešto što košta mnogo više.
You must be logged in to post a comment Login