Mnogi istaknuti hrvatski ekonomisti su upozoravali kako su hrvatski građani godinama trošili više nego što su si realno mogli priuštiti. No, tek je gospodarska kriza promijenila potrošačke navike. Naime, posljednja istraživanja navika potrošača u Hrvatskoj govore, kako sve više hrvatskih građana traži najjeftinije proizvode, a kao orijentaciju pri kupovini sve više koriste promotivne materijale trgovaca.
Ako imate vremena za uspoređivanje cijena artikala u različitim trgovinama, moguće je mjesečno uštedjeti i više od tisuću kuna. Četveročlana obitelj, u kojoj je dvoje male djece, pazila je gdje i kada kupuje pojedine namirnice pa je uspjela smanjiti mjesečne troškove sa 4.000 kn na 2.500 kn, objavio je portal supermarketi.info. Ušteda od 1.500 kuna mjesečno nije značajnije utjecala na smanjenje njihovog standarda življenja.
Košarica odabranih proizvoda jeftinija 60-ak kuna
O uštedama govori i istraživanje spomenutog portala, koje je pokazalo, da se osnovna potrošačka košarica sa 37 artikala u sedam najvećih trgovačkih lanaca razlikuje u cijenama i do 58 kuna. Prema tom, istraživanju najskuplji je Mercator, u kojem izabrana košarica stoji 473,24 kune, dok ćete za iste proizvode u najjeftinijim Plodinama potrošiti 415,24 kune.
Riječ je košarici u kojoj su najjeftiniji proizvodi iz određene kategorije koje je prošli tjedan bilo moguće pronaći u nekom od sedam trgovačkih lanaca u Zagrebu. Sličan je odnos cijena u istim trgovačkim lancima i košarice s brandiranim, uglavnom domaćim proizvodima.
Uvjerljiva trgovačka propaganda
Istraživanje je pokazalo razlike u cijenama za isti proizvod kreću i do desetak kuna. Primjerice cijene ulja se razlikuju do tri kune, toaletnog papira pet kuna, a sireva i mesa i osjetno više. Čak i oni kojima je još do jučer bilo nezamislivo pratiti cijene i prema njima birati dućane zbog ušteda u kućnom budžetu, promijenili su navike, tvrdi supermarketi.info.
U međuvremenu je i istraživanje Centra za istraživanje tržišta (GfK) pokazalo značajne promjene u navikama potrošača. Postotak kućanstva koja kupuju prema promotivnim lecima trgovačkih lanaca, u prvih je šest mjeseci ove godine porastao sa 14 na 27 posto u odnosu na kraj prošle godine. Drugim riječima, svako treće kućanstvo kupuje upravo prateći akcije i promotivne letke trgovaca. Istovremeno su trgovci u prvih pet mjeseci ove godine izdali 30 posto više letaka nego u istom razdoblju lani.
Prema očekivanjima, najveći porast kupnje prema lecima zabilježen je u kućanstvima višeg prihodovnog razreda, jer su oni s manjim kućnim proračunima i prije vodili računa o cijenama.
Nekoliko savjeta za moguće uštede:
Ako imate vremena za uspoređivanje cijena artikala u različitim trgovinama, moguće je mjesečno uštedjeti i više od tisuću kuna. Četveročlana obitelj, u kojoj je dvoje male djece, pazila je gdje i kada kupuje pojedine namirnice pa je uspjela smanjiti mjesečne troškove sa 4.000 kn na 2.500 kn, objavio je portal supermarketi.info. Ušteda od 1.500 kuna mjesečno nije značajnije utjecala na smanjenje njihovog standarda življenja.
Košarica odabranih proizvoda jeftinija 60-ak kuna
O uštedama govori i istraživanje spomenutog portala, koje je pokazalo, da se osnovna potrošačka košarica sa 37 artikala u sedam najvećih trgovačkih lanaca razlikuje u cijenama i do 58 kuna. Prema tom, istraživanju najskuplji je Mercator, u kojem izabrana košarica stoji 473,24 kune, dok ćete za iste proizvode u najjeftinijim Plodinama potrošiti 415,24 kune.
Riječ je košarici u kojoj su najjeftiniji proizvodi iz određene kategorije koje je prošli tjedan bilo moguće pronaći u nekom od sedam trgovačkih lanaca u Zagrebu. Sličan je odnos cijena u istim trgovačkim lancima i košarice s brandiranim, uglavnom domaćim proizvodima.
Uvjerljiva trgovačka propaganda
Istraživanje je pokazalo razlike u cijenama za isti proizvod kreću i do desetak kuna. Primjerice cijene ulja se razlikuju do tri kune, toaletnog papira pet kuna, a sireva i mesa i osjetno više. Čak i oni kojima je još do jučer bilo nezamislivo pratiti cijene i prema njima birati dućane zbog ušteda u kućnom budžetu, promijenili su navike, tvrdi supermarketi.info.
U međuvremenu je i istraživanje Centra za istraživanje tržišta (GfK) pokazalo značajne promjene u navikama potrošača. Postotak kućanstva koja kupuju prema promotivnim lecima trgovačkih lanaca, u prvih je šest mjeseci ove godine porastao sa 14 na 27 posto u odnosu na kraj prošle godine. Drugim riječima, svako treće kućanstvo kupuje upravo prateći akcije i promotivne letke trgovaca. Istovremeno su trgovci u prvih pet mjeseci ove godine izdali 30 posto više letaka nego u istom razdoblju lani.
Prema očekivanjima, najveći porast kupnje prema lecima zabilježen je u kućanstvima višeg prihodovnog razreda, jer su oni s manjim kućnim proračunima i prije vodili računa o cijenama.
Nekoliko savjeta za moguće uštede:
- 1. Pratite na dnevnoj bazi sve troškove kućanstva,
- 2. Kupujte proizvode koji su na akciji,
- 3. Kupujte brand proizvode trgovačkih lanaca,
- 4. Kupujte artikle čije je cijena dulje razdoblje u svim supermarketima ista,
- 5. Najveće razlike su u cijenama voće i povrće.
- 6. Razmislite, trebate li baš svaku namirnicu, koja vam padne na pamet,
- 7. Provjerite stanje u hladnjaku i smočnici prije nego krenete u trgovinu,
- 8. Veće količine istog proizvoda kupite samo ako su na sniženju i ako ih često koristite,
- 9. Obavezno sastavite popis potrebnih namirnica prije nego krenete u kupovinu.
You must be logged in to post a comment Login