Na tradicionalnoj svečanosti održanoj u Preporodnoj dvorani Hrvatske akademije znanosti i umjetnosti (HAZU) dodijeljena je „Nagrada Ivan Filipović" za životno djelo prof. dr. sc. Ivi Škariću, kao i 17 godišnjih nagrada za rad i rezultate u predškolskom odgoju, osnovnom, srednjem i visokom školstvu za 2007. godinu.
Dodjeljuje ih Republika Hrvatska, odnosno Odbor „Nagrade Ivan Filipović", a priprema Ministarstvo znanosti, obrazovanja i športa, za značajna ostvarenja u odgojno-obrazovnoj djelatnosti. Ova nagrada je najviše priznanje djelatnicima u odgoju i obrazovanju.
Nagrade i lokalnoj administraciji
Među inim nagrađenima su Biserka Bucković, zamjenica pročelnice gradskog ureda za kulturu, obrazovanje i šport grada Zagreba., te mr. sc. Biserka Matić – Roško iz osnovne škole „Horvati“ iz Zagreba.
– Ponosna sam, jer smo pokrenuli puno novih programa i prilagodili radno vrijeme vrtića potrebama roditelja. Odlično je prihvaćen i projekt „Djeca u prirodi“ u kojem šest do sedam tisuća djece odlazi u Grad mladih od ponedjeljka do petka. Jednako kao i projekt „Vrtić u bolnici“ u sklopu kojeg smo otvorili dječje odjele u Klinici za dječje bolesti u Klaićevoj te na Rebru. Oni imaju istovremeno odgojnu i humanu komponentu,- rekla je Biserka Bucković koja je sretna što je uspjela pokrenuti prosvjetnu djelatnost.
Otkrila nam je kako pripremaju puno novih projekata, ali da je ipak prioritet izdavanje vrtićke kuharice. Rekla je i da sanja projekt „Mreža za nadarene“, a ujedno rade i na raznim publikacijama s ciljem otvaranja vrtić prema zajednici.
Integracija djece s motoričkim smetnjama
Mr. sc. Biserka Matić – Roško je nagrađena jer su u njenoj školi uspjeli integrirati 11-oro djece s motoričkim smetnjama u redovnu nastavu. A to mogu zahvaliti pomoći osmero asistenata, studentima pedagoških struka.
– Oni ovoj djeci s poteškoćama pomažu doslovno u svemu, od kretanja, zapisivanja podataka u bilježnicu do svega što se odnosi na uobičajenu dnevnu rutinu. Imamo organiziran i prijevoz za njih do škole i nazad pa s veseljem dolaze na nastavu. Istaknula bih da su ih ostala djeca prihvatila bez ikakvih predrasuda što im jako olakšava situaciju,– ispričala je B. Matić – Roško koja smatra da je prosvjeta tipična ženska profesija, osobito u osnovnim školama.
To pojašnjava činjenicom da ženske osobe lakše prate napredovanje školske djece te ih lakše i podučavaju. Zamjećuje da su nove generacije učenika daleko drukčije od prijašnjih pa su nužne nove metode rada. Zato učitelj prema njenom mišljenju treba biti kompletna osoba, a posebno treba poznavati psihologiju razvojnog perioda. Ponajprije, da bi se što više učenicima približio, ali ih i potaknulo na razvoj socijalnih vještina.
Dodjeljuje ih Republika Hrvatska, odnosno Odbor „Nagrade Ivan Filipović", a priprema Ministarstvo znanosti, obrazovanja i športa, za značajna ostvarenja u odgojno-obrazovnoj djelatnosti. Ova nagrada je najviše priznanje djelatnicima u odgoju i obrazovanju.
Nagrade i lokalnoj administraciji
Među inim nagrađenima su Biserka Bucković, zamjenica pročelnice gradskog ureda za kulturu, obrazovanje i šport grada Zagreba., te mr. sc. Biserka Matić – Roško iz osnovne škole „Horvati“ iz Zagreba.
– Ponosna sam, jer smo pokrenuli puno novih programa i prilagodili radno vrijeme vrtića potrebama roditelja. Odlično je prihvaćen i projekt „Djeca u prirodi“ u kojem šest do sedam tisuća djece odlazi u Grad mladih od ponedjeljka do petka. Jednako kao i projekt „Vrtić u bolnici“ u sklopu kojeg smo otvorili dječje odjele u Klinici za dječje bolesti u Klaićevoj te na Rebru. Oni imaju istovremeno odgojnu i humanu komponentu,- rekla je Biserka Bucković koja je sretna što je uspjela pokrenuti prosvjetnu djelatnost.
Otkrila nam je kako pripremaju puno novih projekata, ali da je ipak prioritet izdavanje vrtićke kuharice. Rekla je i da sanja projekt „Mreža za nadarene“, a ujedno rade i na raznim publikacijama s ciljem otvaranja vrtić prema zajednici.
Integracija djece s motoričkim smetnjama
Mr. sc. Biserka Matić – Roško je nagrađena jer su u njenoj školi uspjeli integrirati 11-oro djece s motoričkim smetnjama u redovnu nastavu. A to mogu zahvaliti pomoći osmero asistenata, studentima pedagoških struka.
– Oni ovoj djeci s poteškoćama pomažu doslovno u svemu, od kretanja, zapisivanja podataka u bilježnicu do svega što se odnosi na uobičajenu dnevnu rutinu. Imamo organiziran i prijevoz za njih do škole i nazad pa s veseljem dolaze na nastavu. Istaknula bih da su ih ostala djeca prihvatila bez ikakvih predrasuda što im jako olakšava situaciju,– ispričala je B. Matić – Roško koja smatra da je prosvjeta tipična ženska profesija, osobito u osnovnim školama.
To pojašnjava činjenicom da ženske osobe lakše prate napredovanje školske djece te ih lakše i podučavaju. Zamjećuje da su nove generacije učenika daleko drukčije od prijašnjih pa su nužne nove metode rada. Zato učitelj prema njenom mišljenju treba biti kompletna osoba, a posebno treba poznavati psihologiju razvojnog perioda. Ponajprije, da bi se što više učenicima približio, ali ih i potaknulo na razvoj socijalnih vještina.
In this article:Biserka Bucković, Biserka Matić - Roško, HAZU, Nagrada Ivan Filipović
Click to comment
You must be logged in to post a comment Login