Spojite se s nama

Bok, što tražiš?

SheShe

Duh i tijelo

Uklonimo masnoće iz tijela

Top-namirnice koje sagorijevaju masti i pomažu radu jetre.

Iako je dosad prevladavalo mišljenje da superiorni mozak kontrolira masnoće, prema nedavnom istraživanju na odjelu za genetiku i metabolizam Harvard School of Public Health čini se da je suprotno i da masnoća kontrolira mozak!

Zbog epidemije debljine moderni nutricionizam pokušao je posljednjih godina doznati što više o masnoj stanici i ustanovio je da je masna stanica vrlo dinamična i utjecajna, što znači da je izrazito važan čimbenik u našem tijelu, koji se u znanstvenim krugovima sve češće naziva 'endokrinim organom'. Budući da masna stanica nije pasivna već naprotiv izrazito aktivna, teško je pokrenuti stvaranje enzima koji će je potaknuti na oslobađanje masnoće. Stoga treba imati razrađen plan koji uključuje namirnice čije djelovanje olakšava uklanjanje masnoća iz tijela, a prirodni pripravci i napici dodatno će pomoći.



Možda ste sada zbunjeni te se pitate u čemu je razlika između detoksikacije i programa uklanjanja masnoća? Detoksikacijski program je stroži i zahtjevniji od programa uklanjanja masnoća i vremenski je ograničen, dok program uklanjanja masnoća može potrajati i dulje vrijeme jer dopušta širi izbor namirnica.

Uklanjanje masnoća potiče se namirnicama koje ubrzavaju metabolizam i izbacuju višak vode pomoću složenih ugljikohidrata koji su u detoksikacijskom programu ograničeni, stoga pridonosi gubljenju viška kilograma. Ukratko, program uklanjanja masnoća istodobno je i detoksikacijski i redukcijski dijetetski program, ali i program zdravog biranja namirnica koji će promijeniti vaše prehrambene navike i učiniti vas ljepšima i zdravijima!

Top-namirnice koje potiču uklanjanje masnoća

Namirnice s popisa u nastavku omogućit će vam da kreirate zdrav jelovnik. S obzirom na to da je izbor odista velik, takav program može potrajati i duže. U početku se uvijek preporučuje nešto stroži izbor, kada se na minimum svodi unos mesa, ribe iz uzgoja, jaja i pšeničnih proizvoda, a nakon nekoliko tjedana izbor namirnica se širi, ali i dalje se preporučuje izbjegavati sve iz intenzivnog uzgoja te gazirane napitke, umjetna sladila, umjetne konzervanse i začine, prženu hranu, previše kofeinskih napitaka, alkohola, presoljenu i gotovu hranu.
  • bljna vlakna, ponajviše iz povrća kao što su brokula, češnjak, kupus, prokulica i cvjetača, zbog sumpora koji znatno pomaže jetrima da lakše 'očiste' organizam – šparoge, zelene mahune, zelena salata, radič, peršin, luk, krastavac, artičoke, crvena paprika, gljive, klice soje, klice brokule, klice alfalfe, rajčica, potočarka, tikvice, mrkva, špinat, blitva, poriluk, avokado, cikla
  • biljna vlakna iz voća niskoga GI-a, a to su limun, nar, jabuke, šljive, bobičasto voće poput jagoda i malina, kivi, crno grožđe i višnje, nezaslađeni sok od brusnica
  • mahunarke niskoga GI-a, koje sadrže i bjelančevine i ugljikohidrate, kao što su slanutak, leća, razne vrste graha, osobito azuki grah, poznat po tome da veže vodu u tijelu te je izbacuje iz tijela (za žene koje su sklone zadržavanju vode u tijelu)
  • bjelančevine, i to jaja zbog sastojka sumpora koji olakšava rad jetara i pomaže smanjenju obujma struka te plava riba zbog omega-3 esencijalnih masnoća
  • povremeno pojedite komad nemasne svinjetine, janjetine, junetine ili divljač
  • puretina i piletina
  • ugljikohidrati kao što su smeđa basmati riža, divlja riža, kukuruz, kvinoja, zob, proso, heljda, bezglutenski kruh i bezglutenska tjestenina, pumpernickel — vrsta raženoga kruha, rižini krekeri
  • sojino, rižino i bademovo mlijeko — sami ga napravite tako da šaku blanširanih badema potopite preko noći u 300 ml vode i sutradan izmiksate
  • začinite hranu začinima koji potiču čišćenje kao što su đumbir, kurkuma, bosiljak, peršin, čili i kumin
  • jabučni ocat i limunov sok koristite da biste začinili salate
  • hladno prešano laneno ulje i bučino ulje, ali ne zaboravite i ekstradjevičansko maslinovo ulje i masline zbog zdrave oleinske kiseline koja održava niskom razinu inzulina
  • sjemenke poput lanenih, sezamovih, bučinih i suncokretovih
Ovo je isječak iz knjige Zdrava i fit koju je, u suradnji s fitness trenericom Renatom Sopek, napisala poznata nutricionistica dr. Lejla Kažinić Kreho. Riječ je priručniku zdravog življenja za modernu ženu, prvog takvog tipa u Hrvatskoj, kojeg možete pronaći u svim Profilovim knjižara po cijeni od 99 kn. Sadrži jednostavne recepte i vježbe za jačanje kondicije i dobro raspoloženje, motivirajuće poruke za svakodnevno uživanje u hrani i vlastitom tijelu, te predlaže top namirnice i dinamičan trening za uklanjanje masnoća i oblikovanje tijela.

Click to comment

You must be logged in to post a comment Login

Leave a Reply

Pročitajte još

Budi fit

Kada se govori o mršavljenju, mnogi nisu sigurni što je učinkovitije u gubljenju kilograma – vježbanje ili dijeta?

Duh i tijelo

Nedavno istraživanje provedeno u Kliničkom bolničkom centru Sestre milosrdnice pokazalo je kako je 76.1% žena nezadovoljno vlastitim tijelom u prvoj godini nakon poroda.

Duh i tijelo

Imate učestale glavobolje i razdražljivi ste? Bole vas ramena i ukočen vam je vrat? Imate bolove u želucu nakon određene hrane?

Gastronomija

Iskoristite zdrave namirnice koje nam pomažu da se opustimo.

Advertisement