Connect with us

Hi, what are you looking for?

She.hrShe.hr

Dobar posao

Upravljanje konfliktima

Međusobni odnosi neizostavno rezultiraju interakcijom i konfliktom.

Kolika je cijena konfliktnih situacija koje se svakodnevno javljaju unutar kompanija? Konflikata s klijentima, dobavljačima, među odjelima unutar kompanije, među djelatnicima?

Međusobni odnosi neizostavno rezultiraju interakcijom i konfliktom. Konflikt se javlja kao rezultat odnosa između dvije osoba ili grupa u nekom poduzeću i ne mora nužno biti negativan. Konflikt u organizaciji se može promatrati s više aspekata i može biti poticaj za razrješenje problema i nejasnoća. Za konflikt su potrebne najmanje dvije strane, strane u konfliktu mogu biti pojedinci, grupe, poduzeća ili različiti interesi.

Jedna od najvažnijih aktivnosti menadžmenta je umijeće održavanja pravilnih i ujednačenih odnosa između svih sudionika koji sudjeluju u organizaciji. Menadžer najčešće nije ni svjestan konflikata koji tinjaju u njegovu timu, a i kad sazna za konflikt najčešće ga zataška ili prepusti konflikta zaposlenicima da ga međusobno riješe. Takvi konflikti rijetko se riješe konstruktivno i stalna su prijetnja međuljudskim odnosima i efikasnosti samog tima. Što je veći pritisak za izvršenjem zadataka u poduzeću, to je i veći stupanj konflikta.



Sve navedene čimbenike treba pravovremeno uočavati, otkriti njihove utjecaje i moguću situaciju konflikta iskoristiti kao moguću prednost.

Budući da se konflikt definira kao nesklad između dviju ili više osoba ili grupa, a u poduzeću je on sastavni dio odnosa između zaposlenih pojedinaca unutar neke grupe ili između radnih grupa, odnosno organizacijskih jedinica, može se zaključiti da je organizacijski konflikt dio obaveza, zadataka i napora koje mora riješiti menadžer na putu ukoliko želi uspješno voditi poduzeće.

Različiti stilovi ponašanja pri rješavanju konflikata:

Natjecanje
– rješavanje konflikata zadovoljavajući vlastite potrebe na štetu drugih
Suradnja – rješavanje konflikata tražeći pogodno rješenje za sve strane
Kompromis – svaka strana napravi određeni ustupak
Izbjegavanje – rješavanje konflikata povlačenjem ili suzdržavanjem
Prilagodba – rješavanje konflikata postavljajući potrebe i brige drugih osoba iznad vlastitih

Ovisno o situaciji i ciljevima koje želite postići odabrat ćete na koji način želite riješiti konflikt.
I zapamtite:
  • Konflikt je prirodan, normalan, neizbježan i nužan.
  • Prepoznaj razlike, poštuj ih i korisno upotrijebi.
  • Uzmi vrijeme za “korak nazad” i razmišljanje.
  • Usredotoči se na problem a ne na ljude.

Tajana Ćurko
New Horizons Hrvatska, General manager
[email protected]

Click to comment

You must be logged in to post a comment Login

Leave a Reply

Ne propustite

Kultura

Od kritičara iznimno hvaljen, album prvijenac „New Horizons“ mladog glazbenika, gitarista i aranžera Zvonimira Radišića svoju će zagrebačku promociju imati u utorak, 17. siječnja...

Dobar posao

Konflikti su više nego samo nesporazumi, naime kod konflikata pojedinci osjećaju prijetnju sebi, te stoga ne možemo misliti kako će nestati sami od sebe.

Fashion report

U skladu sa svjetskim trendovima, C&A je kolekciju za proljeće/ljeto 2019. predstavio u glavnom gradu Portugala, Lisabonu, a portal she.hr je bio među 120...

Savjeti stručnjaka

Konflikti uzrokuju raniju smrt

Advertisement

Impressum


Medijski mali servis j.d.o.o. Sva prava pridržana.