Connect with us

Hi, what are you looking for?

She.hrShe.hr

Dobar posao

Uspješna unatoč kolicima

Invalidnost nije prepreka u obavljanju posla. Dapače, češće se potvrđuje kao motivacija.

Kamere, blještavi reflektori, snimatelji, šminkeri, frizeri, realizatori, glumci, akcija – počinje snimanje spota čiji je cilj poručiti poslodavcima: „Osobe s invalidnosti nisu manje vrijedne, mogu obavljati jednaku količinu posla kao i ‘normalne’ osobe, ali učinkovitije zbog želje za dokazivanjem."

Predsjednica Hrvatskog saveza udruga tjelesnih invalida Mirjana Dobranović upozorava kako prema istraživanju Edukacijsko-rehabilitacijskog fakulteta stavovi poslodavaca prema zapošljavanju osoba s invalidnosti još nisu pozitivni.

Otpore treba mijenjati

Osobe s invalidnosti završe školovanje, a onda se suoče s poslodavcima koji ih nisu spremni zaposliti zbog toga što misle na to kako će morati prilagođavati radno mjesto, što iziskuje dodatni trošak. Moraju prevladati tu barijeru, isplati se riskirati, poručuje protagonistica spota Marijana Blažanović.

Poslodavci se boje da će zapošljavanjem osobe s invalidnosti dobiti zaposlenika koji je stalno na bolovanju, boje se da će nagrditi njihovu radnu sredinu, upozorava Dobranović. „Postoji niz otpora, a to trebamo mijenjati", odlučna je.

Marijana se bavi prodajom u jednoj tvrtki. Kaže da je komunikativna i sposobna kao i ostali, samo je zbog želje za dokazivanjem ambicioznija i učinkovitija jer: "Ne želim da ljudi misle – ona je u kolicima pa je i manje sposobna."

Upravo suprotno, dodaje Dobranović. „Zaposliti osobu s invalidnosti znači dobiti lojalnog, vrijednog zaposlenika koji se neće skitati, već će zdušno obavljati posao koji ima."

Spotom šokirati i motivirati javnost

Marijana i predsjednica Saveza Dobranović poručuju kako se spotom želi šokirati javnost, motivirati za učinkovitije i brže zapošljavanje. Na zagrebačkom Sveučilištu studira 500 osoba s invalidnosti. Najbolje je te intelektualce zaposliti u prvoj godini nakon završetka studija, ističe Dobranović.

Svehrvatska kampanja senzibilizacije poslodavaca službeno je trebala početi 15. rujna 2009. u sklopu 85. jesenskog međunarodnog zagrebačkog velesajma, a s poslodavcima, kojima je spot bio i namijenjen, planiran je forum o zapošljavanju osoba s invalidnosti na kojem bi spot bio prvi put predstavljen, ali sve je nažalost otpalo zbog nedostatka termina.

Bilo kako bilo, kampanja je počela prije nekoliko dana, a spot će se prikazivati sve do Nove godine.

„Nadam se da će poslati snažnu poruku o problemima koje Hrvatska ima prilikom zapošljavanja osoba s invalidnosti", izjavila je Dobranović.

U spotu Marijana glumi mladu i uspješnu ženu na čelu velike tvrtke. Tek kada suprug dovede dijete iz vrtića, a ono joj trči u zagrljaj, slijedi završni kadar – mlada, uspješna i u kolicima.

Written By

Click to comment

You must be logged in to post a comment Login

Leave a Reply

SheRULES

Gotovo 60 posto žena 55+ je u evidenciju nezaposlenih došlo iz radnog odnosa i to zbog isteka ugovora na određeno.

SheRULES

Koji god razlozi bili, ako žena, u današnjem vremenu, ne privređuje, vrlo je vjerojatno da je o nekome ovisna.

SheRULES

Bez obzira na brojne predrasude, posvećenost obitelji, brojne su visokoobrazovane žene nezaposlene u starijoj životnoj dobi, a još uvijek itekako sposobne i spremne na...

Duh i tijelo

Čak i ako nikada niste čuli za Dunning-Krugerov efekt, sigurno ste ga vidjeli na djelu

Advertisement

Impressum


Medijski mali servis j.d.o.o. Sva prava pridržana.