Kamere, blještavi reflektori, snimatelji, šminkeri, frizeri, realizatori, glumci, akcija – počinje snimanje spota čiji je cilj poručiti poslodavcima: „Osobe s invalidnosti nisu manje vrijedne, mogu obavljati jednaku količinu posla kao i ‘normalne’ osobe, ali učinkovitije zbog želje za dokazivanjem."
Predsjednica Hrvatskog saveza udruga tjelesnih invalida Mirjana Dobranović upozorava kako prema istraživanju Edukacijsko-rehabilitacijskog fakulteta stavovi poslodavaca prema zapošljavanju osoba s invalidnosti još nisu pozitivni.
Otpore treba mijenjati
Osobe s invalidnosti završe školovanje, a onda se suoče s poslodavcima koji ih nisu spremni zaposliti zbog toga što misle na to kako će morati prilagođavati radno mjesto, što iziskuje dodatni trošak. Moraju prevladati tu barijeru, isplati se riskirati, poručuje protagonistica spota Marijana Blažanović.
Poslodavci se boje da će zapošljavanjem osobe s invalidnosti dobiti zaposlenika koji je stalno na bolovanju, boje se da će nagrditi njihovu radnu sredinu, upozorava Dobranović. „Postoji niz otpora, a to trebamo mijenjati", odlučna je.
Marijana se bavi prodajom u jednoj tvrtki. Kaže da je komunikativna i sposobna kao i ostali, samo je zbog želje za dokazivanjem ambicioznija i učinkovitija jer: "Ne želim da ljudi misle – ona je u kolicima pa je i manje sposobna."
Upravo suprotno, dodaje Dobranović. „Zaposliti osobu s invalidnosti znači dobiti lojalnog, vrijednog zaposlenika koji se neće skitati, već će zdušno obavljati posao koji ima."
Spotom šokirati i motivirati javnost
Marijana i predsjednica Saveza Dobranović poručuju kako se spotom želi šokirati javnost, motivirati za učinkovitije i brže zapošljavanje. Na zagrebačkom Sveučilištu studira 500 osoba s invalidnosti. Najbolje je te intelektualce zaposliti u prvoj godini nakon završetka studija, ističe Dobranović.
Svehrvatska kampanja senzibilizacije poslodavaca službeno je trebala početi 15. rujna 2009. u sklopu 85. jesenskog međunarodnog zagrebačkog velesajma, a s poslodavcima, kojima je spot bio i namijenjen, planiran je forum o zapošljavanju osoba s invalidnosti na kojem bi spot bio prvi put predstavljen, ali sve je nažalost otpalo zbog nedostatka termina.
Bilo kako bilo, kampanja je počela prije nekoliko dana, a spot će se prikazivati sve do Nove godine.
„Nadam se da će poslati snažnu poruku o problemima koje Hrvatska ima prilikom zapošljavanja osoba s invalidnosti", izjavila je Dobranović.
U spotu Marijana glumi mladu i uspješnu ženu na čelu velike tvrtke. Tek kada suprug dovede dijete iz vrtića, a ono joj trči u zagrljaj, slijedi završni kadar – mlada, uspješna i u kolicima.
Predsjednica Hrvatskog saveza udruga tjelesnih invalida Mirjana Dobranović upozorava kako prema istraživanju Edukacijsko-rehabilitacijskog fakulteta stavovi poslodavaca prema zapošljavanju osoba s invalidnosti još nisu pozitivni.
Otpore treba mijenjati
Osobe s invalidnosti završe školovanje, a onda se suoče s poslodavcima koji ih nisu spremni zaposliti zbog toga što misle na to kako će morati prilagođavati radno mjesto, što iziskuje dodatni trošak. Moraju prevladati tu barijeru, isplati se riskirati, poručuje protagonistica spota Marijana Blažanović.
Poslodavci se boje da će zapošljavanjem osobe s invalidnosti dobiti zaposlenika koji je stalno na bolovanju, boje se da će nagrditi njihovu radnu sredinu, upozorava Dobranović. „Postoji niz otpora, a to trebamo mijenjati", odlučna je.
Marijana se bavi prodajom u jednoj tvrtki. Kaže da je komunikativna i sposobna kao i ostali, samo je zbog želje za dokazivanjem ambicioznija i učinkovitija jer: "Ne želim da ljudi misle – ona je u kolicima pa je i manje sposobna."
Upravo suprotno, dodaje Dobranović. „Zaposliti osobu s invalidnosti znači dobiti lojalnog, vrijednog zaposlenika koji se neće skitati, već će zdušno obavljati posao koji ima."
Spotom šokirati i motivirati javnost
Marijana i predsjednica Saveza Dobranović poručuju kako se spotom želi šokirati javnost, motivirati za učinkovitije i brže zapošljavanje. Na zagrebačkom Sveučilištu studira 500 osoba s invalidnosti. Najbolje je te intelektualce zaposliti u prvoj godini nakon završetka studija, ističe Dobranović.
Svehrvatska kampanja senzibilizacije poslodavaca službeno je trebala početi 15. rujna 2009. u sklopu 85. jesenskog međunarodnog zagrebačkog velesajma, a s poslodavcima, kojima je spot bio i namijenjen, planiran je forum o zapošljavanju osoba s invalidnosti na kojem bi spot bio prvi put predstavljen, ali sve je nažalost otpalo zbog nedostatka termina.
Bilo kako bilo, kampanja je počela prije nekoliko dana, a spot će se prikazivati sve do Nove godine.
„Nadam se da će poslati snažnu poruku o problemima koje Hrvatska ima prilikom zapošljavanja osoba s invalidnosti", izjavila je Dobranović.
U spotu Marijana glumi mladu i uspješnu ženu na čelu velike tvrtke. Tek kada suprug dovede dijete iz vrtića, a ono joj trči u zagrljaj, slijedi završni kadar – mlada, uspješna i u kolicima.
In this article:blažanović, dobranović, invalidi, osobe s invalidnosti, poslodavci, zapošljavanje
Written By
admin
Click to comment
You must be logged in to post a comment Login