Na zahtjevan zadatak ostvarivanja uštede pri kupnji ili izradi darova bacit ćemo se odmah, preko reda, u skladu s najvažnijim savjetom: učinite to navrijeme! Ovo je doba u godini kad otpustimo kočnice i srljamo u kupnju bez reda, plana i discipline, vodeći se nakanom da ispunimo sve želje svojih najbližih, namirimo ih poklonima i, po mogućnosti, zasjenimo sve ostale darivatelje. Svjesno zaboravljamo da je to iznad naših mogućnosti i da će nas koštati još dubljeg utonuća u sivu zonu duga, minusa na računima i ispeglanih kartica. Ali to nije važno, Božić i Nova godina samo su jedanput u 365 dana!
O, da, jesu, i ne bi bilo problema da na nas ne zijevaju i preostala 363 dana. Je li uistinu nužno da nam kratkotrajan luksuz i rastrošnost, želja da fasciniramo druge kaj košta da košta, i potreba da tih dana živimo neki drugi život, pokvare i zagorče ostatak godine? Ako se želite priključiti društvu razboritih i racionalizirati potrošnju ne uskraćujući dar nikomu tko vam je važan i drag, tu smo da vam pomognemo. Vremena još uvijek ima dovoljno za sve što želite, možete i morate učiniti, samo slijedite nekoliko jednostavnih pravila.
Ne čekajte posljednji trenutak
Uzmete li za svoj moto legendarnu izreku “ma stignem ja to”, nećete stići ništa. Sljedećih dan-dva intenzivno razmišljajte koga kanite darivati i što bi ta osoba željela dobiti. Ne poklanjajte ono što biste vi htjeli imati; ljudima je važan individualan pristup i vole dobiti ono što se sviđa njima, a ne darivatelju. Ako je vas oduševila knjiga “Vrag nosi Pradu”, ne znači da će se dopasti i vašoj svekrvi. Njezin ukus možda nije identičan vašemu. A mogla bi se u ponečemu i prepoznati.
Ostavite li biranje darova za prijepodne na Badnjak, obrušit ćete se na trgovine (u to doba preplavljene živčanim kupcima i već osiromašenog asortimana) i nakupovati pune vreće skupih bezvezarija koje nikomu ne trebaju i za koje će se sretni dobitnici pitati što bi s njima. Osim toga, potrošit ćete neusporedivo veću hrpu novca nego da ste krenuli navrijeme.
Načinite popis
Kad ste dobro razmislili i odlučili što ćete komu darovati, bacite to na papir. Zapravo, na nekoliko papira. Sastavite zaseban popis za svaku vrstu trgovine (trgovina odjećom, obućom, gift shop, knjižara, prodavaonica igračaka, supermarket) i pomognite si onim silnim lecima kojima vas obasipaju trgovački lanci i koje najčešće smatrate davežom. Obično su tamo navedena sva, ili gotovo sva, sniženja, a možda dobijete i kakvu blic-ideju za poklon.
Budite spremni potrošiti više vremena da biste uštedjeli novac. Najgore je zaletjeti se u jednu trgovinu, svejedno je li to kvartovski dućan, supermarket ili maksi šoping centar, i pokušati sve poklone kupiti na istome mjestu. Svaka trgovina ima svoju politiku cijena, i ako negdje možete kupiti igračke za upola manji iznos, ukrasni će vam papir naplatiti dvostruko više. Odredite unaprijed koliko smijete potrošiti za koji poklon, i toga se držite. Cijena dara nije ekvivalent njegove vrijednosti. Sjetite se reklame za Mastercard: neke su stvari neprocjenjive.
www.domza5:hr
You must be logged in to post a comment Login