Connect with us

Hi, what are you looking for?

She.hrShe.hr

Dobar posao

Uzorna poslovna komunikacija

Bez komunikacije teško je zamisliti bilo kakve odnose među ljudima pa i one poslovne.

Kada biste zbrojili sve riječi koje izgovorite tijekom dana, brojka bi bila iznenađujuće velika. Kod nekih nešto manja, ali zato bi kod onih drugih, poznatih kao pričalice ta razlika bila nadoknađena. Od jutarnjeg buđenja do odlaska na počinak, gotovo sve se svodi na komuniciranje: verbalno ili neverbalno.

Govorite li riječima ili tijelom, odmahujete li glavom ili rukom, druga će strana sasvim sigurno znati što joj poručujete. Ponekad je i najmanja promjena izraza lica jasan znak i nedvojbena poruka. Isto kao što je i neizricanje riječi jasna poruka u pozitivnom ili negativnom smislu. Poznata je uzrečica "prešutni sporazum" što također ukazuje na način komuniciranja koji dovodi do krajnjeg zaključka.

Napast zvana mobitel

Mobilni telefoni i internet donijeli su nove kodekse kulture komuniciranja. No, njih je usvojio tek manji dio ljudi koji se s tim sredstvima koriste svakodnevno, najčešće na radnom mjestu.

No, što je s onima koji se nađu u prilici komunicirati sredstvima na koja nisu navikli? Mogu li se osnovna pravila primijeniti na sva sredstva komuniciranja? U pravilu da, iako je bitno znati da pričati na fiksni telefon iz svog dnevnog boravka ili putem mobilnog telefona u poslovnom okruženju nikako nije isto.

Mobilni telefoni služe za brze dogovore, rješavanje hitnih situacija ili brzinskih provjera. Dugački telefonski razgovori koji na žalost u užurbanoj i obavezama pretrpanoj svakodnevici zamjenjuju susrete uživo i dalje bi se trebali obavljati od kuće, daleko od poslovnih suradnika koje će to ometati u obavljanju njihovih radnih zadataka. Isto tako, neprimjereno je razgovorom na mobitel dovoditi u nepriliku društvo s kojim ste na poslovnom ručku ili sastanku. O situacijama na ulici ili u javnom prijevozu ne treba niti govoriti.

Kada imate publiku

S obzirom na zaista velik broj korisnika usluga mobilnih mreža i upotrebi zapanjujuće velikog broja mobilnih aparata, od kojih po 2 ili čak 3 dijele istog vlasnika, za pretpostaviti je da onaj tko ima mobitel zna osnovne postavke koje će mu omogućiti da uspostavi ili prekine vezu, te pošalje ili pročita SMS poruku.

No, nivo komuniciranja je upitan i zato bi svi korisnici mobitela trebali razmisliti žele li da cijela ulica kojom prolaze ili par za udaljenim stolom u restoranu zna sve detalje njihovog telefonskog razgovora. Sasvim sigurno nikome nije ugodno biti svjedokom telefonskih razmirica, povišenih tonova ili nježnog gugutanja.

Internet i e-mail

Preduvjet za komuniciranje putem e-maila je poznavanje osnovnih vještina rada na kompjuteru. Najčešće je ono vezano uz poslovne aktivnosti, no svi čiji je posao vezan uz komunikaciju elektronskim putem, kompjuter najčešće imaju i kod kuće te tako dio poslovne, ali i privatne konverzacije obavljaju putem e-maila.

Puno je primjera nepoznavanja osnovnih pravila korištenja interneta i e-maila. Zato je preporučljivo svima koji to još nisu imali prilike učiniti da ako imaju interesa i volje svladaju tih nekoliko osnovnih koraka i usvoje novo znanje neophodno u današnjem poslovnom svijetu. U kojem, ne zaboravite, kao i u životu vrijede pravila bon-tona. Držite li se njih, nikada nećete pogriješiti.

Osnovna pravila korištenja e-maila

  • Ne šaljite e-mailom poruke za koje niste sigurni želi li ih primatelj uopće (ovo se posebno odnosi na razne reklamne letke, lančane mailove, poštu uvredljivog sadržaja i sl.).
  • E-mail povjerljivog sadržaja nikako ne smijete slati dalje, jer ugrožavate autorska i moralna prava vlasnika.
  • Vodite računa o dužini poruke, kao i o kulturi izričaja.
  • Ne zaboravite da je poznavanje pravopisa odraz Vaše osobne kulture i obrazovanja.
  • Ne koristite neprimjerene riječi jer nikad ne znate tko će sve biti u prilici pročitati Vaš "uradak".
  • Font slova kojima pišete ne smije biti niti presitan niti prevelik, a boja slova neka bude što umjerenija.
  • Šaljete li fotografije ili video filmove provjerite s primateljem max kapacitet i može li uopće poslani materijal zbog težine biti primljen.
  • Posebno važne dijelove teksta označite podebljavanjem ili podvlačenjem.
  • Obavezno u posebno označenom polju "subject" naznačite sadržaj ili temu e-maila.

I ne zaboravite, neka Vaše poruke budu jasno i koncizno izrečene, bez mogućnosti dvosmislenog shvaćanja koje bi Vas moglo dovesti u nepriliku.

Click to comment

You must be logged in to post a comment Login

Leave a Reply

Ne propustite

SheRULES

Janja je osluškivala intuiciju i reagirala instinktivno. No najvažnije je da je poslušala sebe.

Drama Queen

S nekima bih nešto i odradila, a s nekima ne bih.

Dobar posao

Jedan od ključnih elemenata borbe za ravnopravnost spolova jest osigurati jednakost plaća za jednak rad, međutim, istraživanja i dalje otkrivaju duboke disparitete u primanjima između...

Drama Queen

Ne treba misliti da išta zaslužuješ, bilo da se radi o prilici, odgovoru, raščišćavanju neke situacije…

Advertisement

Impressum


Medijski mali servis j.d.o.o. Sva prava pridržana.