Spojite se s nama

Bok, što tražiš?

SheShe

Duh i tijelo

Vježbe za mozak – (p)ostanite brzi i britki

Iako ste možda znali da trebate vježbati tijelo, jeste li znali da bi moglo biti važno i vježbanje mozga?

Cijeli život učimo te time učenje ispunjava važnu ulogu u našem životu. Opće prihvaćeno je vjerovanje da se učenje događa samo onda kada je osoba mirna, tiha i koncentrirana na određenu intelektualnu aktivnost. Zabluda je da su um i tijelo odvojeni i da kretanje nema veze s mentalnim sposobnostima. Mozak je izvanredan organ. Sastavljen od milijardi neurona koji komuniciraju međusobno premošćujući sićušne razmake, sinapse. Svaki kubni centimetar mozga sadrži milijardu sinapsi. To znači da je mogućnost moždane aktivnosti u ljudskom mozgu gotovo beskonačna. Čitava znanstvena grana – kognitivna znanost proučava rad mozga i procese koji se odvijaju kao posljedica učenja. Iako ste možda znali da trebate vježbati tijelo, jeste li znali da bi moglo biti važno i vježbanje mozga? Ovo su savjeti kojima sigurno možete značajno unaprijediti svoje kognitivne sposobnosti ili ih održati na visokom nivou do duboke starosti.

Sudoku

Igranje Sudokua je odlazak u teretanu za vaš mozak. Matematička pologa, kreativno razmišljanje, rješavanje problema – sve u jednom. Predložili bismo vam i šah – ali za šah je potrebno dvoje. Za sudoku – nemate opravdanje za neigranje.

Matematika

Ok, relativno mali broj ljudi voli matematiku, ali ona je iznimno korisna za vaš mozak. I ne govorimo o složenim formulama s više nepoznanica. Sjetite se „brzinskih“ testova u osnovnoj školi. Na internetu možete naći bezbroj takvih testova koji su odlična vježba ako si ograničite vrijeme računanja. Sjetite se, kada ste posljednji put računali „pješice“.

Wikipedia

Pustite neka vas Wikipedija iznenadi – otvorite rubriku Rendom article i saznajte nešto novo o temi koju možda vidite prvi put. Vježbicu nemojte pomiješati s dokonošću ili znatiželjom. Vaše „učenje“ postaje spajanje potpuno novih pojmova i povezivanje s već znanim činjenicama (što je proces kojemu mozak teži).

Odmor

Za normalno funkcioniranje mozga nužni su sati odmora – spavanje kao primarno (znanstvenici nam napominju kako je optimalno vrijeme spavanja sedam sati na dan) ali i odmor tijekom dana. Znanstvenici se slažu da je vašem mozgu potrebno svega 15 minuta za pauzu između intelektualno zahtjevnih radnji. Stoga – nemojte se pretjerano razmaziti.

Kreativnost

Slikanje, pisanje, muziciranje… I ne traži se od vas da postanete Santana, Monet ili Bukowski. Teorija je da sva ljudska bića imaju određeni nivo aspiracije prema kreativnosti. Osim što ćete vas osloboditi stresa i dodati kvalitetu vašem životu, ovakav vid moždane aktivnost iznimno je koristan i zabavan trening za vaše sive stanice.

Zdrav život (prehrana, trening)

Ovdje smo spojili dva važna segmenta – prehranu i tjelovježbu. Trening tijela povećava energetsku razinu cijelog organizma, uči upornosti i dokazano povećava koncentraciju, time i kapacitet učenja. Osim teretane, postoje i različite istočnjačke metode vježbanja tijela uz različite stupnjeve meditacije, primjerice joga. Prehrana je jednako važna. Ovo su sastojci koji koriste vašem mozgu su kiseline omega 3 (nalazimo ih u ribi) ili primjerice kofein (preporučuje se jedna do dvije šalice kave ili crnog čaja na dan). Generalno nezdravi sastojci utječu i na vaš mozak – masnoće, alkohol, velike količine šećera.   Izvor Profitiraj.hr

Click to comment

You must be logged in to post a comment Login

Leave a Reply

Pročitajte još

Duh i tijelo

Eterična ulja, te ugodne supstance koje se mogu fino raspršiti, udahnuti ili nanijeti na kožu, jednostavan su, ali vrlo učinkovit, način borbe protiv zimskog...

Savjeti stručnjaka

Svi koji imaju neke bolesti bi se prije uzimanja CBD ulja TREBALI konzultirati sa svojim liječnikom te tako spriječiti moguće nuspojave.

Budi fit

Trčanje je idealan kardio trening, koji ojačava mišiće i djeluje na poboljšanje općeg fizičkog stanja i psihičkog stanja.

Zdravstveni karton

Očima bilježimo sve slike koje kasnije pretvaramo u uspomene.

Advertisement