Marketing je svaki kontakt bilo kojeg zaposlenika iz kompanije u kojoj radite s bilo kime izvan nje, istaknuo je Jay Conrad Levinson na nedavnom gostovanju u Hrvatskoj.
– Marketing nije i ne može biti linearni, već samo kružni proces. On daje rješenje za postizanje ciljeva, to je umijeće mijenjanja mišljenja ljudi – ističe simpatični 75-godišnji “gerila djedica” Levinson.
Pravi gerilac zna da su njegova glavna oruđa: vrijeme, uložen trud, bujna mašta i informacija. Čak i bez novca, posjedovanjem “zlatne četvorke”, može se posjedovati cijeli svijet.
– Radim tek tri dana u tjednu i zarađujem više no kada sam radio pet ili šest dana tjedno. Danas više ne vrijedi uzrečica “Vrijeme je novac”- kaže Levinson.
Razlike “klasičara” i “gerilaca”
No, što je zapravo “gerila” marketing? Levinson ga objašnjava kroz 21 razliku od klasičnog marketinga, a mi donosimo neke od njih:
1. Tradicionalni marketing kaže “ako nemaš dovoljno novca, ne možeš pokrenuti posao", dok gerilski marketing kaže “ne treba ti novac sve dok imaš dovoljno vremena na raspolaganju, znanje i bujnu maštu, te uložiš puno truda u ostvarenje cilja”.
2. Oko tradicionalnog marketinga se stvara neka mistika te odbija mnoge vlasnike tvrtki koji nisu sigurni koje aktivnosti marketing sve obuhvaća, dok gerilski marketing odbacuje mističnost i pokazuje da je riječ o procesu koji se može nadzirati.
3. Tradicionalni marketing mjeri uspjeh prodajom, a gerilci uspjeh mjere količinom čiste dobiti.
4. Tradicionalni marketing se koncentrira na velike poslove, dok je duša gerilskog marketing upravo u malim poslovima.
5. Dok se tradicionalni marketing temelji na iskustvu, odnosno, nagađanjima, gerilci svoj pristup temelje na ljudskoj psihologiji.
6. Tradicionalni marketing vjeruje da se prvo mora razviti poslovanje, a tek onda tvrtka može širiti svoj djelokrug, dok gerilci vjeruju da možete, uz puno pažnje, istodobno širiti i razvijati poslovanje.
7. U središtu tradicionalnog marketinga je pravi egoizam. Uvijek se govori “o nama”, “o našoj tvrtci” i “našem razvoju”. No, ljude ne zanima vaša tvrtka, njh zanima kakvu korist oni imaju od toga. Imajući to na umu, gerilci se klijentu obraćaju s “vi” i njega stavljaju u centar svoje pažnje.
8. Tradicionalni marketing stalno razmišlja što može uzeti od klijenta, dok gerilski m. razmišlja što mu može ponuditi.
9. Tradicionalni marketing se obraća širokoj publici što nerijetko stvara suprotan efekt. Gerilci se obraćaju maloj, ciljanoj skupini ljudi.
10. Monolog je glavno obilježje tradicionalnog marketinga. Tu uvijek jedna osoba govori, a druga sluša. Gerila je pak marketing dijaloga.
11. Tradicionalni marketing često nailazi na neuspjeh, jer nakon kampanje ne prikuplja mišljenje korisnika o njoj. Gerilci uvijek traže povratnu informaciju od svojih klijenata – njih zanima što klijenti misle o njima i njihovim kampanjama.
Obećana knjiga
– Moji studenti na Sveučilištu California u Berkeleyju su me pitali “Gospodine Levinson, mi imamo znanje, imamo odlične ideje i želimo pokrenuti svoju tvrtku. No, fali nam novac. Možete li nam preporučiti neku knjigu iz koje možemo naučiti kako uz minimalno ili nimalo novčanog ulaganja postići uspjeh?”. Ja sam im obećao da ću im naći takvu knjigu. Nakom mjeseci traženja po knjižnicama diiljem California-e, shvatio sam da takva knjiga zapravo ne postoji. No, kako sam osoba koja uvijek održava obećanja, odlučio sam za njih napisati knjigu. Tako je nastao “Gerilski marketing”,- prisjetio se Levinson.
Knjiga se odnedavno može kupiti i u hrvatskim knjižarama po cijeni od 179 kuna.
– Marketing nije i ne može biti linearni, već samo kružni proces. On daje rješenje za postizanje ciljeva, to je umijeće mijenjanja mišljenja ljudi – ističe simpatični 75-godišnji “gerila djedica” Levinson.
Pravi gerilac zna da su njegova glavna oruđa: vrijeme, uložen trud, bujna mašta i informacija. Čak i bez novca, posjedovanjem “zlatne četvorke”, može se posjedovati cijeli svijet.
– Radim tek tri dana u tjednu i zarađujem više no kada sam radio pet ili šest dana tjedno. Danas više ne vrijedi uzrečica “Vrijeme je novac”- kaže Levinson.
Razlike “klasičara” i “gerilaca”
No, što je zapravo “gerila” marketing? Levinson ga objašnjava kroz 21 razliku od klasičnog marketinga, a mi donosimo neke od njih:
1. Tradicionalni marketing kaže “ako nemaš dovoljno novca, ne možeš pokrenuti posao", dok gerilski marketing kaže “ne treba ti novac sve dok imaš dovoljno vremena na raspolaganju, znanje i bujnu maštu, te uložiš puno truda u ostvarenje cilja”.
2. Oko tradicionalnog marketinga se stvara neka mistika te odbija mnoge vlasnike tvrtki koji nisu sigurni koje aktivnosti marketing sve obuhvaća, dok gerilski marketing odbacuje mističnost i pokazuje da je riječ o procesu koji se može nadzirati.
3. Tradicionalni marketing mjeri uspjeh prodajom, a gerilci uspjeh mjere količinom čiste dobiti.
4. Tradicionalni marketing se koncentrira na velike poslove, dok je duša gerilskog marketing upravo u malim poslovima.
5. Dok se tradicionalni marketing temelji na iskustvu, odnosno, nagađanjima, gerilci svoj pristup temelje na ljudskoj psihologiji.
6. Tradicionalni marketing vjeruje da se prvo mora razviti poslovanje, a tek onda tvrtka može širiti svoj djelokrug, dok gerilci vjeruju da možete, uz puno pažnje, istodobno širiti i razvijati poslovanje.
7. U središtu tradicionalnog marketinga je pravi egoizam. Uvijek se govori “o nama”, “o našoj tvrtci” i “našem razvoju”. No, ljude ne zanima vaša tvrtka, njh zanima kakvu korist oni imaju od toga. Imajući to na umu, gerilci se klijentu obraćaju s “vi” i njega stavljaju u centar svoje pažnje.
8. Tradicionalni marketing stalno razmišlja što može uzeti od klijenta, dok gerilski m. razmišlja što mu može ponuditi.
9. Tradicionalni marketing se obraća širokoj publici što nerijetko stvara suprotan efekt. Gerilci se obraćaju maloj, ciljanoj skupini ljudi.
10. Monolog je glavno obilježje tradicionalnog marketinga. Tu uvijek jedna osoba govori, a druga sluša. Gerila je pak marketing dijaloga.
11. Tradicionalni marketing često nailazi na neuspjeh, jer nakon kampanje ne prikuplja mišljenje korisnika o njoj. Gerilci uvijek traže povratnu informaciju od svojih klijenata – njih zanima što klijenti misle o njima i njihovim kampanjama.
Obećana knjiga
– Moji studenti na Sveučilištu California u Berkeleyju su me pitali “Gospodine Levinson, mi imamo znanje, imamo odlične ideje i želimo pokrenuti svoju tvrtku. No, fali nam novac. Možete li nam preporučiti neku knjigu iz koje možemo naučiti kako uz minimalno ili nimalo novčanog ulaganja postići uspjeh?”. Ja sam im obećao da ću im naći takvu knjigu. Nakom mjeseci traženja po knjižnicama diiljem California-e, shvatio sam da takva knjiga zapravo ne postoji. No, kako sam osoba koja uvijek održava obećanja, odlučio sam za njih napisati knjigu. Tako je nastao “Gerilski marketing”,- prisjetio se Levinson.
Knjiga se odnedavno može kupiti i u hrvatskim knjižarama po cijeni od 179 kuna.
In this article:gerila, gerilski marketing, jay conrad levinson, knjiga, marketing, prodaja
Click to comment
You must be logged in to post a comment Login