Gotovo nema žene koja barem jednom nije čeznutljivo listala časopise i zaželjela konačno si priuštiti finu torbu. Preskupu torbu. Od cijene boli glava, ali prema posljednjem istraživanju koje je provela Nielsen Company, Gucci je proglašen najpoželjnijim globalnim luksuznim brandom. Jedan od pet anketiranih potrošača naveo je kako bi izabrali Gucci kada im nedostatak novca ne bi predstavljao problem pri kupnji.
Ne pita se za cijenu
Ako je vjerovati analitičarima, maloprodaja luksuznih dobara do 2012. godine narasti će za čak 71 posto. Propast nekih od najvećih globalnih financijskih institucija i kriza koja pogađa najjača svjetska gospodarstva, činjenice su koje nisu previše utjecale na tržište luksuznih dobara.
Za to tržište budućnost je poprilično optimistična s obzirom da bilježi dvoznamenkaste stope rasta. Do 2112. godine predviđa se da će potrošnja luksuznih proizvoda dosegnuti nevjerojatnih 450 milijardi dolara. Prema njegovu istraživanju, rast se odnosi na maloprodaju luksuznih dobara: odjeće, modnih dodataka, nakita, satova, parfema i kozmetike prema etabliranim globalnim brandovima. Predviđaju da će tržište koje je u 2007. godini vrijedilo 263 milijarde dolara zabilježiti rast od 71 posto do 2012. godine.
Prodaja na istočnim tržištima
Razlog tomu jesu svakako brzorastuća tržišta, kao što su Kina, Indija i Rusija. Rast standarda u tim zemljama povećava potražnju za visokom modom i luksuznim proizvodima. Velike modne kuće poput Giorgio Armani, Prada, Dolce & Gabbana, Roberto Cavalli i Salvatore Ferragamo već su ušle na ta tržišta i nastoje ostvariti rast i profit širenjem u tim brzorastućim gospodarstvima.
Nedavno otvaranje Kine prema uvozu govori o brojci od šest milijardi dolara potrošenih na luksuzna dobra, a Goldman Sachs predviđa da će potrošnja luksuznih dobara u Kini porasti sa 12 posto na 29 posto do 2015. godine. Ako se predviđanje ostvari, Kina će biti na drugom mjestu svjetskog tržišta luksuznih dobara, vrijednog 80 milijardi dolara godišnje, odmah iza Japana.
Danas se bočica slavnog parfema "No. 5" pod brendom Coco Chanel prodaje svaki 30 sekundi, a tržište se konsolidiralo na otprilike 60 posto biznisa koncentriranog u 35 luksuznih brandova.
Made in China
Visoko profitabilna luksuzna industrija, u njenom začetku vrlo ekskluzivna i teško dostupna, pojavom sveopćeg konzumerizma i masovnog tržišta i sama je postala takva. Dakako, na uspješnost industrije utjecao je i premještaj proizvodnje u zemlje s jeftinijom radnom snagom. Primjerice, Louis Vouiton je najavio otvaranje tvornice cipela u Indiji, dok Armani koristi kinesku radnu snagu.
Jesu li to bili mudri potezi tek će tržište pokazati, jer ipak su najveći kupci skupe odjeće bogataši kojima je stalo do ekskluzivnost i statusa. Hoće li oni i dalje nositi Pradinu haljinu, ako na njoj piše Made in China?
Ne pita se za cijenu
Ako je vjerovati analitičarima, maloprodaja luksuznih dobara do 2012. godine narasti će za čak 71 posto. Propast nekih od najvećih globalnih financijskih institucija i kriza koja pogađa najjača svjetska gospodarstva, činjenice su koje nisu previše utjecale na tržište luksuznih dobara.
Za to tržište budućnost je poprilično optimistična s obzirom da bilježi dvoznamenkaste stope rasta. Do 2112. godine predviđa se da će potrošnja luksuznih proizvoda dosegnuti nevjerojatnih 450 milijardi dolara. Prema njegovu istraživanju, rast se odnosi na maloprodaju luksuznih dobara: odjeće, modnih dodataka, nakita, satova, parfema i kozmetike prema etabliranim globalnim brandovima. Predviđaju da će tržište koje je u 2007. godini vrijedilo 263 milijarde dolara zabilježiti rast od 71 posto do 2012. godine.
Prodaja na istočnim tržištima
Razlog tomu jesu svakako brzorastuća tržišta, kao što su Kina, Indija i Rusija. Rast standarda u tim zemljama povećava potražnju za visokom modom i luksuznim proizvodima. Velike modne kuće poput Giorgio Armani, Prada, Dolce & Gabbana, Roberto Cavalli i Salvatore Ferragamo već su ušle na ta tržišta i nastoje ostvariti rast i profit širenjem u tim brzorastućim gospodarstvima.
Nedavno otvaranje Kine prema uvozu govori o brojci od šest milijardi dolara potrošenih na luksuzna dobra, a Goldman Sachs predviđa da će potrošnja luksuznih dobara u Kini porasti sa 12 posto na 29 posto do 2015. godine. Ako se predviđanje ostvari, Kina će biti na drugom mjestu svjetskog tržišta luksuznih dobara, vrijednog 80 milijardi dolara godišnje, odmah iza Japana.
Danas se bočica slavnog parfema "No. 5" pod brendom Coco Chanel prodaje svaki 30 sekundi, a tržište se konsolidiralo na otprilike 60 posto biznisa koncentriranog u 35 luksuznih brandova.
Made in China
Visoko profitabilna luksuzna industrija, u njenom začetku vrlo ekskluzivna i teško dostupna, pojavom sveopćeg konzumerizma i masovnog tržišta i sama je postala takva. Dakako, na uspješnost industrije utjecao je i premještaj proizvodnje u zemlje s jeftinijom radnom snagom. Primjerice, Louis Vouiton je najavio otvaranje tvornice cipela u Indiji, dok Armani koristi kinesku radnu snagu.
Jesu li to bili mudri potezi tek će tržište pokazati, jer ipak su najveći kupci skupe odjeće bogataši kojima je stalo do ekskluzivnost i statusa. Hoće li oni i dalje nositi Pradinu haljinu, ako na njoj piše Made in China?
You must be logged in to post a comment Login