Connect with us

Hi, what are you looking for?

She.hrShe.hr

Dobar posao

Zašto baš tu marku

Otkrijte razloge koji vas potiču na kupovinu.

Ličnost je psihička struktura koja nas čini posebnima i jedinstvenima u odnosu na druge osobe. S obzirom da je ličnost ono što ponašanju udara konačan pečat čineći ga prepoznatljivim, ne možemo je zaobići ni u proučavanju potrošačkog ponašanja.

– Ličnosti koje potrošači imaju kao osobe najčešće se odražavaju i kroz potrošačko ponašanje. Tako npr. osobe koje su konzervativne po prirodi nisu sklone isprobavanju novih proizvoda jer pri tome osjećaju neugodu i nesigurnost. Takve osobe nisu otvorene za novosti i teško mijenjaju postojeće stavove,- kaže Andrijana Mušura, redoviti predavač na katedri socijalne psihologije Zagrebačke škole ekonomije i menadžmenta.

Tako će se isti proizvod različito reklamirati za različiti tip ličnosti. „Klasičarima“ je npr. čokoladu bolje predstaviti u raskošnom omotu na pristojnoj zabavi, „modernima“ će biti privlačnije ako se čokolada u reklami konzumira prije odlaska u neku veliku avanturu po planinama.

Zašto se potrošač ponaša na određen način?

– Materijalisti cijene posjedovanje stvari, kada je to dio njihovih identiteta. Postoje i materijalisti koji vole imati, ali npr. u svrhu komfora za vlastitu obitelj. Neki potrošači imaju izraženu potrebu za spoznajom i dosta se informiraju o proizvodima, čitaju, traže, uspoređuju i slično,- objašnjava naša sugovornica.

Klasične teorije o ponašanju potrošača usmjerene su na istraživanja potreba potrošača. Težište u istraživanju je na racionalnom ponašanju potrošača koji se pri odabiru proizvoda rukovode ekonomskim motivima i razlozima. Te teorije ne analiziraju ličnost potrošača te ne dobivaju odgovore na pitanja: zašto se potrošač ponaša na određeni način?

Za razliku od klasičnih, suvremene teorije o ponašanju potrošača uključuju motivacijska istraživanja u analizi ponašanja potrošača.

Marketinški stručnjaci kada izrađuju plan „gađaju“ određene osobine ličnosti s ciljem da se bolje povežu sa potrošačima i pronađu im „slabe točke“.

I marke imaju svoju ličnost


Isto kao što ljudi imaju ličnost, tako se nastoji da i marke imaju svoje "osobine ličnosti". Iz toga dolazi termin „ličnost marke“ koji govori o tome zbog čega je ljudi vole, kupuju i cijene.

– Često se marke utjelovljuju u ljudskom obliku. Npr. Marlboro je utjelovljen u macho kauboju i simbolizira slobodu, nezavisnost, snagu i sl. Dakle, Marlboro cilja na potrošače koji se takvima percipiraju ili žele takvima biti i da ih drugi takvima prepoznaju.

Marka potrošaču mora dopuštati da izrazi vlastito ja kroz nju.

– Kao alat personifikacije marki se koriste i slavne osobe pa tu potrošači svoje unutarnje osjećaje vezane za proizvode ili marke izražavaju na način asociranja s poznatim ličnostima. Kod nas su poznati primjeri povezivanja poznatih sportašica sa vodom. Simbolika zdravlja, uspjeha, aktivnosti je utjelovljena u Blanki Vlašić ili Janici Kostelić,- kaže Mušura.

Svrha personalizacije marki jest približiti je potrošaču na način da se potrošač prepozna u tim osobinama tj. da marku percipira sličnu sebi i svom životnom stilu. Tako se marke poput stvarnih osoba mogu procjenjivati kao ugodne, savjesne, emocionalno stabilne i inteligentne.

Kad ličnost potrošača prepozna ličnost marke kao ugodnu, to je početak jednog dugog i profitabilnog prijateljstva!

Click to comment

You must be logged in to post a comment Login

Leave a Reply

Ne propustite

Dobar posao

Kolika je cijena besplatnoga?

Trendovi

Imate pitanje vezano za proizvode L'Oreal Paris, Garnier, Maybelline NY, Vichy i La Roche Posay?

Obitelj

Supermarketi.info donosi analizu kretanja cijena u kriznoj godini.

Obitelj

Današnje generacije djece odrastaju brže.

Advertisement

Impressum


Medijski mali servis j.d.o.o. Sva prava pridržana.