Nekoliko preporuka za zdravu prehranu

hrana

Debljina je prava epidemija modernog doba koja pogađa i sve više Hrvata. Prema istraživanjima Hrvatskog društva za debljinu i Hrvatskog dijabetičkog društva, čak 38.1% Hrvata je preuhranjeno, a 20.3% je pretilo. Debljina uzrokuje brojne bolesti i tegobe, a jedini način borbe protiv debljine i prevencije svih tegoba su uravnotežena prehrana i redovita tjelovježba.

U Hrvatskoj ima više od 284.000 registriranih ljudi sa šećernom bolesti, no procjenjuje se da je njihov broj premašio 450.000. Komplikacije debljine su ogromne: kardiovaskularni problemi, dijabetes i karcinomi koji su u porastu. Povećana tjelesna težina se rješava prehranom i vježbanjem, a potpuna promjena načina života nužna je kako bi se sačuvalo zdravlje i prevenirale različite bolesti.

Posebno zabrinjava porast debljine i pretilosti u djece. Posljednji podaci Hrvatskog zavoda za javno zdravstvo pokazuju da u Hrvatskoj čak 33% dječaka i 20% djevojčica ima prekomjernu tjelesnu masu ili je pretilo u dobi od jedanaest godina, a sve više djece diljem svijeta obolijeva od dijabetesa.

Nekoliko preporuka za zdravu prehranu

  • Za doručak unosite ugljikohidrate u umjerenim količinama.
  • Ručak bi trebao biti kombinirani obrok. To bi trebao biti i zadnji obrok koji sadrži značajniji dio ugljikohidrata.
  • Večera neka bude proteinska (bjelančevine) i ne preobilna. Zadnji obrok konzumirajte dva sata prije spavanja.
  • Smanjite unos kruha i ostalih pekarskih proizvoda.
  • Povećajte unos ribe. Ribu jedite barem dva puta tjedno.
  • Ako imate potrebu za slatkim posegnite za sladoledom jer je to niskokalorični ugljikohidratni obrok pa je idealan kao međuobrok ili čak kao doručak.
  • Češće konzumirajte grah (posebno crni) jer u ovojnici sadrži visok udio antioksidativnih spojeva.
  • Jedite koncentrirano i polako.
  • I najvažnije, uživajte u hrani i budite umjereni.

Izvor: www.stampar.hr