Spojite se s nama

Bok, što tražiš?

SheShe

Duh i tijelo

Dijeta sokovima – prednosti i mane

Svježe iscijeđeni sokovi od voća i povrća iako su super zdravi imaju i loše strane.

Dijeta ili detoksikacija sokovima podrazumijeva konzumiranje samo sokova i vode, a ponekad i gustih juha. Obično se ova vrsta posta prakticira samo nekoliko dana kako bi se tijelo očistilo od toksina ili kao pomoć u mršavljenju. Iako je neupitno da su svježe iscijeđeni sokovi od voća i povrća zdravi za organizam i imaju mnoge dobrobiti, dijeta sokovima ima i loše strane.

Na početku donosimo prednosti dijete sokovima.

1. Vitamini i fitonutrijenti

Sokovi su pripremljeni od svježeg voća i povrća, a to su namirnice koje su bogate vitaminima i fitonutrijentima koji pridonose zdravlju. Dijeta sokovima omogućava povećan unos voća i povrća u organizam, a koje inače ne bismo jeli u toj količini.



2. Detoksikacija

Organizam brže upija nutrijente jer ih ne mora odvajati od vlakana, a sokovi pružaju organizmu važne nutrijente – enzime koji su važni za probavu. Štite stanice od oštećenja koje uzrokuju toksini iz hrane, vode i zraka i proizvode energiju.

3. Više energije i bolji imunitet

Dijeta sokovima nudi malu količinu ugljikohidrata koji pružaju energiju i može spriječiti nisku razinu šećera u krvi. Prehrana bogata voćem i povrćem poboljšava imunitet.

4. Mršavljenje

Voće i povrće niskokalorične su namirnice koje pomažu kod gubljenja kilograma. Pijenje slatkih sokova pomaže u izbjegavanju deserta kao što su kolači i keksi, a koji nemaju nikakvu nutritivnu vrijednost.



Osim neugodnih nuspojava, sokovi koje pripremate u sokovniku nisu pasterizirani, stoga obavezno dobro operite voće i povrće i svoje ruke prije pripreme napitaka. Preporučuje se popiti sok isti dan kada je pripremljen, a sokovnik redovito perite toplom vodom i sredstvom za čišćenje.

Dijeta sokovima nosi i poneke nedostatke.

1. Cijena

Dijeta sokovima jedna je od skupljih dijeta. Sokovnici su skupi, a zdravije je koristiti organsko voće i povrće koje nije bilo izloženo raznim pesticidima i kemikalijama, ali takvo voće i povrće je skuplje.



2. Previše šećera

Većina više koristi voće nego povrće, a voćni sokovi prirodno su puni šećera, što negativno utječe na razinu inzulina u organizmu.

3. Nedostatak nutrijenata

Ako pijete samo sokove, a ne jedete čvrstu hranu, organizmu će nedostajati svi potrebni nutrijenti, vlakna i proteini. Iako su sokovnici namijenjeni pripremi svježe iscijeđenih sokova, još bolji izbor su blenderi. Naime, pripremom soka u blenderu napitak zadržava izuzetno hranjiva vlakna iz voća i povrća.



4. Usporava metabolizam

Ako pijete samo sokove nekoliko dana, tijelo neće dobiti potrebne nutrijente i kalorije i počet će se ponašati kao da gladuje. Tekuća hrana usporit će metabolizam, a zbog toga nastaje veća mogućnost da ćete se udebljati kad počnete jesti pravu hranu. Također, tijekom dijete sokovima teže je pratiti točan unos kalorija.

5. Nuspojave

Dijeta sokovima može izazvati neugodne nuspojave poput glavobolje, umora, zatvora i vrtoglavice, a ponekad i nizak krvni tlak, nesvjesticu, povraćanje i proljev.

Click to comment

You must be logged in to post a comment Login

Leave a Reply

Pročitajte još

Duh i tijelo

Zamislite koliko puta godišnje očistite svoje tijelo izvana, a koliko puta napravite istu stvar za svoje tijelo iznutra?

She Book Club

Jamie Oliver, jedan od najprodavanijih autora kuharica na svijetu, vraća se s najukusnijim receptima na bazi povrća.

Budi fit

Kada se govori o mršavljenju, mnogi nisu sigurni što je učinkovitije u gubljenju kilograma – vježbanje ili dijeta?

Život u dvoje

U slučaju da ste bili u zabludi oko značenja voća na profilima, nadamo se kako vam je sada jasnije te da smo vam olakšali...

Advertisement