Dijeta špiljskog čovjeka

Evolucija i razvoj industrije olakšali su nam život, ali i negativno utjecali na naše zdravlje. Nutricionisti već godinama bolesti krvožilnog sustava, dijabetes i rak dovode u izravnu vezu s industrijski proizvedenom hranom. Vrijeme je za povratak počecima i to 10 000 godina unatrag. 

Paleolitik dijeta, poznata još kao evolucijska, špiljska ili dijeta kamenog doba, pomoći će vam da istopite masnoću, povećate protok krvi, ubrzate metabolizam, smanjite kolesterol te poboljšate cjelokupni zdravstveni karton. Obroci sačinjen od ribe, mesa, svježeg voća i povrća, sjemenki te jaja ne podrazumijevaju radikalne promjene u načinu ishrane, čime ova dijeta prkosi uobičajenim načinima mršavljenja, a dijetni plan uključuje ispijanje velike količine vode i čajeva te strogo odricanje od alkohola i svih ostalih gastronomskih poroka modernog života.

Napisavši knjigu The Stone Age Diet: Based on in-depth Studies of Human Ecology and the Diet of Man, gastroenterolog Walter L. Voegtlin prvi je ukazao na pozitivne strane ove dijete te time prije više od 30 godina pokrenuo val istraživanja na ovu temu. Pobornici pećinske dijete smatraju da odricanje od industrijski proizvedene hrane poput šećera, soli, rafiniranih ulja, mliječnih proizvoda te krumpira – kojeg karakterizira visoki glikemijski indeks, može uvelike doprinijeti zdravlju organizma.

Švedski su znanstvenici otišli korak dalje i ovoj dijeti na 21 dan podvrgnuli grupu osoba koja je u tom razdoblju jela baš poput naših pećinskih predaka. Volonteri su tako tri tjedna konzumirali samo bobičasto voće, povrće, nezasoljeno meso i ribu, rajčice te pili sok od limuna. Izbacivši iz prehrane banane, mlijeko, sol, kikiriki, tijesto, rižu i šećer rezultati su bili i više no zadovoljavajući. Nakon samo 21 dan kod svih sudionika uočeno je smanjenje indeksa tjelesne mase, gubitak kilograma te poboljšanje krvnog pritiska.

No, kao u slučaju svih dijeta i ova je naišla na otpor. Tako neki smatraju kako svako isključivanje hrane nije dobro. Naime, stručnjaci naglašavaju važnost mliječnih proizvoda kao važnog izvora kalcija ključnog za zdravlje kostiju. 'Uvijek sam za pojednostavljenje plana prehrane i izbacivanje masne hrane, no ne postoji dijeta koja je u potpunosti održiva.', naglasila je američka nutricionistkinja i predavačica na Florida International University Fatma Huffman.

Dopuštena hrana:
• sve vrste mesa
• jaja
• sve vrste ribe
• zeleno povrće
• sve vrste salate
• hladno prešano ulje
• začini poput čilija, đumbira, papra, korijandera i klinčića
• 70postotna čokolada
• bobičasto voće
• orašasti plodovi
• mahunarke
• zob
• voda
• biljni čajevi