Spojite se s nama

Bok, što tražiš?

SheShe

Duh i tijelo

Idealno doba dana za vježbu

Rekreacija ujutro ili navečer – rješavamo dilemu.

Već i ptičice u letu cvrkuću o važnosti redovitog vježbanja, ne samo radi izgleda i odlične forme već i zbog zdravlja. No postoji li razlika u tome u koje doba dana vježbamo? Tijekom godina i znanstvenici i vježbači podijelili su se u dvije skupine: jedni zagovaraju ranojutarnje vježbanje kao način da iz fizičke aktivnosti izvučete najviše, dok drugi fanatično posjećuju teretane oko 18h.

Osobni treneri i drugi stručnjaci našli su se, naravno, negdje u sredini. Oni objašnjavaju kako doba dana u kojem se mislite baviti tjelovježbom ovisi ne samo o raspoloživom vremenu, već i o bioritmu i cilju kojeg želite postići – želite li smršaviti ili nabaciti mišićnu masu. Vaš bioritam određuje jeste li više noćna ptica ili jutarnji tip osobe, a upravlja i našim tjelesnim funkcijama poput tjelesne temperature, razine hormona, broj otkucaja srca i drugo. Stoga je najbitnije obratiti pažnju svoj bioritam i mogućnosti tijela.



Iz psihološkog kuta, poslijepodne je bolje za bavljenje eksplozivnim vježbama poput kick-boxinga i skvoša, te dizanja utega. Istraživanja su pokazala da tjelesna temperatura raste nekoliko stupnjeva u popodnevnim satima, što zagrijava mišiće i ligamente zbog čega se vaše fizičke mogućnosti lagano povećavaju. 

Iz istog razloga, popodnevna rekreacija zahtjeva manje rastezanja jer su i srce i mišići već pripremljeni, za razliku od jutarnje tjelovježbe kad je zagrijavanje nasušno potrebno kako bi se izbjegle ozljede. Stručnjaci također preporučuju da se popodnevnog vježbanja latite želite li izgraditi mišiće jer ujutro u tijelu nema dovoljno glikogena, našeg pogonskog goriva, da bi vježbe bile učinkovite.



Naravno, postoje prednosti i u jutarnjem vježbanju. Ono je idealno za ljude kojima je prioritet izgubiti na težini. Vježbanje na prazan želudac, pogotovo ako se radi o aerobnom treningu, troši više kalorija jer su rezerve ugljikohidrata skoro potrošene što tjera tijelo da počne trošiti masne zalihe. Osim toga, psihološka istraživanja pokazala su kako su ranoranioci skloniji pridržavanju svog plana vježbanja. "Smatra se da je tome tako jer jutarnji vježbači obave svoju rutinu prije negoli ih stignu ostale dnevne obveze. ", kaže dr. Cedric Bryant s Američkog instituta za tjelovježbu.



U svakom slučaju, vježbanje u bilo koje doba dana bolje je od nikakvog vježbanja. Možda će vam ova saznanja pomoći da lakše dođete do željenog cilja. No imajte na umu da, bez obzira na to kad se odlučite za rekreaciju, stručnjaci savjetuju da treninge ravnomjerno rasporedite na nekoliko dana u tjednu, umjesto da se preopteretite za vikend. Pretjeran napor siguran je put prema različitim zdravstvenim problemima.

Click to comment

You must be logged in to post a comment Login

Leave a Reply

Više

Duh i tijelo

Svi znamo što trebamo raditi da bi smršavili, ali kako – to raditi (redovno i dovoljno dugo) nas muči.

Budi fit

Motivacija je ključna, a mi donosimo savjete kako se motivirati na vježbanje kod kuće.

Budi fit

Kada se govori o mršavljenju, mnogi nisu sigurni što je učinkovitije u gubljenju kilograma – vježbanje ili dijeta?

Duh i tijelo

Dobra vijest je da se, genetici usprkos, brzina metabolizma može potaknuti konzumiranjem određenih namirnica i tjelovježbom.

Advertisement

Impressum


Medijski mali servis j.d.o.o. Sva prava pridržana.