Iva Goluža je talentirana dizajnerica koja je kroz svoj brend Qushin uspjela spojiti estetiku i funkcionalnost, stvarajući kolekcije koje odišu elegancijom i inovativnošću. Njezina strast prema dizajnu, povezana s dubokim poštovanjem prema tradiciji, rezultirala je jedinstvenim proizvodima koji nude uživanje u svakodnevnom životu na otvorenom. Od početka karijere, Iva je uspješno balansirala između kreativnosti i poslovnih izazova, čime je izgradila prepoznatljiv brend.
U razgovoru za SheRules, Iva otkriva tajne svog uspjeha, izazove na koje je naišla te planove za budućnost svog brenda.
Kako je izgledao vaš početak u industriji dizajna? Koji su bili najveći izazovi na koje ste naišli na početku svoje karijere i kako ste ih prevladali? Tko su bili vaši uzori ili mentori i kako su oni oblikovali vaš profesionalni put?
Na samom početku nisam mogla ni zamisliti da će Qushin dosegnuti razinu na kojoj je danas. Naravno, oduvijek sam sanjala o ozbiljnom poslovanju i većim ulaganjima, ali iskreno, nisam očekivala da će se sve to dogoditi upravo kroz Qushin – brend koji je nastao iz hobija i vrlo brzo prerastao u ozbiljan posao.
Izazovi su bili prisutni od samih početaka – i tada, i kasnije, i danas, nakon više od deset godina. No, svaki dan nastojim donositi nova rješenja, ostati fokusirana i razmišljati izvan okvira. Uspjeh ne dolazi preko noći niti postoji čarobna formula – ključ je u tome da ne staneš, nego da iz dana u dan gradiš svoj put.
Moj posao je specifičan jer obuhvaća mnogo različitih uloga tijekom dana – od kreativnih do organizacijskih i operativnih. U takvom okruženju često sam sama sebi najveći oslonac i motivator. Međutim, dodatnu motivaciju pronalazim u knjigama, podcastima i intervjuima uspješnih ljudi, i to ne samo iz moje industrije. Nedavno sam slušala izvrstan intervju s Lanom Rosandić – njezina priča je dokaz da je moguće uspjeti i unutar granica Hrvatske. Upravo takve inspirativne priče trebamo više slušati i dijeliti.
Kada ste odlučili osnovati svoj brend Qushin, što je bila glavna ideja koja je stajala iza njega?
Kada je nastao 2014. godine, glavna ideja je bila ponuditi nešto izvan standardne ponude. Tada sam shvatila da nitko ne radi lijepe krevete za pse koji bi se mogli uklopiti u moderan interijer i tako sam dobila business ideju.
S obzirom na vašu strast prema dizajnu, kako biste opisali svoj kreativni proces? Koje vas inspiracije najviše pokreću pri stvaranju novih kolekcija?
Nikada nisam planirala završiti u svijetu dizajna. Iako sam oduvijek esteta, s izraženim osjećajem za ljepotu i sklad u prostoru, moj ulazak u dizajn dogodio se sasvim spontano. Ljubav prema lijepim interijerima i detaljima s vremenom se pretočila u nešto mnogo veće – u stvaranje vlastitog brenda.
Kreativni proces u Qushinu uvijek počinje u mojoj glavi. Prvo vizualiziram proizvod do najsitnijih detalja, zatim skiciram ideju i predstavim je timu u proizvodnji. Nakon toga krećemo s izradom prototipa i korak po korak dolazimo do konačnog proizvoda. Neki proizvodi se razvijaju mjesecima, dok drugi – poput naše prepoznatljive Sofe za pse – uspiju odmah. Upravo ta Sofa je 2021. godine osvojila prestižnu nagradu za produkt dizajn na European Product Design Awards (EPDA), što nam je bilo veliko priznanje.
Najviše uživam u stvaranju proizvoda koji su drugačiji, koji imaju “ono nešto”. U vremenu kada je teško biti potpuno nov, trudimo se razlikovati barem u detaljima – po funkcionalnosti, estetici i kvaliteti. Svi naši proizvodi izrađeni su od kvalitetnih, dugotrajnih materijala, perivi su i jednostavni za održavanje. Upravo su te tri stvari – funkcionalnost, kvaliteta i dizajn – temelj svake Qushin kreacije.
Koje inovacije ili trendove u dizajnu smatrate najvažnijima u vašoj industriji? Kako je vaš brend reagirao na te promjene i što vas čini jedinstvenim na tržištu?
Definitivno bih istaknula tekstil kao segment koji se najviše mijenja. Razvoj materijala u posljednjih nekoliko godina doista je impresivan – kako u pogledu izgleda, tako i održavanja. Danas su nam dostupni reciklirani i ekološki prihvatljivi materijali, a surađujemo s dobavljačima koji dijele našu svijest o važnosti održivosti.
U našim proizvodima implementiramo moderne tkanine poput antialergijskih, antibakterijskih i Aquaclean materijala koji se izuzetno lako održavaju – dovoljna je spužvica i malo vode. Pratimo sve trendove i tehnološke inovacije jer znamo da je tržište vrlo dinamično, konkurencija velika, a zahtjevi potrošača sve viši.
Cilj nam je svakodnevno opravdati povjerenje naših kupaca i isporučiti proizvod koji uistinu vrijedi. Vjerujem da smo na hrvatskom tržištu, ali i u širem dijelu Europske unije, već prepoznati kao brend koji nudi kvalitetu i pouzdanost.
Posebno nam je važno što svi naši Qushin proizvodi omogućuju potpunu personalizaciju – od odabira punjenja do navlaka koje su skidive i perive. Prilagodili smo se potrebama kako vlasnika, tako i njihovih ljubimaca, stvarajući proizvode koji se mogu dugoročno koristiti, a pritom ih je lako održavati i mijenjati po potrebi.
Kao dizajnerica i poduzetnica, kako balansirate između kreativnog rada i poslovnih izazova? Koji su savjeti koje biste dali mladim ženama koje žele krenuti u poduzetničke vode?
Balansirati između brojnih obaveza zaista nije jednostavno, ali pronašla sam svoj ritam. Najkreativnija sam u ranojutarnjim satima, dok većina ljudi još spava – tada mi je um najbistriji, a ideje dolaze najlakše. S obzirom na to da se većina poslovnih zadataka odvija tijekom dana, taj ranoranilački ritam mi pomaže da uspješno uskladim sve obaveze.
Kada govorimo o prioritetima, ne radi se toliko o njihovom popisivanju, koliko o stalnom manevriranju među njima. Uvijek je nešto što traži pažnju, no uz dobru organizaciju i unutarnju disciplinu sve se može uskladiti.
Vjerujem da život nije ravna linija – on je igra, ponekad kaotična, ali vrijedna. Prolazi brzo i zato je ključno slijediti svoje snove, čak i kada izgleda nemoguće. Za mene je motivacija ta mala šansa da se snovi mogu ostvariti – dok god ona postoji, vjerujem da nema razloga odustajati. Uspješan je onaj koji nije odustao. To je, po meni, jedina prava definicija uspjeha.
I ono što uvijek savjetujem svima – nemojte se uspoređivati s drugima. Svaka osoba ima svoj put, svoje vrijeme i svoju priču. U tome i jest ljepota.
Uspješan je onaj koji nije odustao. To je, po meni, jedina prava definicija uspjeha.
Iva Goluža, Qushin
Imate li ambicija širiti asortiman ili možda ulaziti na nova tržišta? Kako vidite svoju ulogu u dizajnerskoj industriji u sljedećim godinama? Što još želite postići u svom profesionalnom životu?
U našem poslovanju težimo balansu – prisutni smo i na domaćem tržištu, ali istovremeno radimo na širenju izvan granica Hrvatske. Vjerujem da je širenje nužno za dugoročni opstanak svakog brenda. U današnje vrijeme stagnacija nosi veći rizik od rasta. Mi nudimo specifičan proizvod u premium segmentu, i iskreno, hrvatsko tržište je premalo da bismo se isključivo na njega oslanjali. Upravo zato su nam zapadna tržišta, posebice Njemačka, prioritet.
Otvoreni smo za suradnje, posebno s dizajnerima koji dijele slične vrijednosti i estetiku. Voljela bih u budućnosti raditi s kreativcima koji razumiju našu filozofiju – stvarati proizvode koji su funkcionalni, održivi i vizualno privlačni.
Jedan od većih profesionalnih ciljeva bio je otvorenje našeg novog flagship dućana u Radničkoj 1a u Zagrebu – u poslovnoj zoni gdje su izloženi svi naši proizvodi, kako za pse tako i za njihove vlasnike. To je za nas veliki korak i platforma za daljnji rast. Želja nam je realizirati sličan koncept i u drugim dijelovima Europe, osobito u Njemačkoj, gdje vidimo veliki potencijal.
Nakon završenog Ekonomskog fakulteta u Zagrebu, desetak godina je radila u građevinskom i sektoru energetike. Odlučila je sve promijeniti i vratiti se svojoj tajnoj ljubavi – medijima i pisanju. Bavi se i društveno odgovornim poslovanjem te je članica udruge Mogu sve čiji je cilj promicanje i inkluzije osoba s invaliditetom u društvo. Autorica zbirke kolumni 'Kobile trče počasni krug'.
