Izbjegnite postljetnu depresiju

Ljeto je godišnje doba za koje mnogi žele da traje što dulje. Sunčani i dugi dani i tople ljetne noći razlog su zašto volimo putovati, provoditi vrijeme vani, ići na plažu, pripremati piknike i roštilje u prirodi, sjediti do kasno u noć na balkonu, terasi ili vrtu, rano se buditi i uživati u što manje odjeće i šminke. Približavanjem ljeta kraju, a posebno dolaskom rujna, prvih jesenskih kiša, zatvorenih cipela i jakni, mnogi se počinju osjećati izrazito bezvoljno i deprimirano.

Donosimo osam savjeta kako izbjeći ili barem olakšati razdoblje postljetne depresije.

1. Uživajte jer ne morate živjeti 'iz kovčega'

Putovanja su zabavna, ali sve stvari su nagurane u nekoliko kovčega ili putnim torbama. Kod kuće su sve stvari lijepo posložene u vlastitim ormarima i pri ruci su sve one sitnice koje su vam vjerojatno često nedostajale na putovanjima.

2. Izložite fotografije s ljetovanja

Pregršt predivnih uspomena ono je što donosite kući s godišnjih odmora i putovanja. Fotografije podsjećaju na bezbrižno doba odmora, zabave i druženja s najmilijima. Postavite fotografije s ljetovanja na pozadinu svog računala, uokvirite najljepše slike i izložite ih u stanu tako da vas i u hladnim danima mogu podsjećati na toplo ljeto.

3. Posjetite omiljeno mjesto u gradu

Ako ste dulje vrijeme izbivali iz svog grada, zasigurno su vam počela nedostajati omiljena mjesta poput kafića, restorana, parka ili nekog drugog mjesta koje za vas ima posebno značenje. Posjetite to mjesto koje će vas oraspoložiti i prisjetiti zašto se kaže da nigdje nije lijepo kao doma.

4. Družite se s prijateljima

Iako je ljeto pri kraju i vratili ste se s godišnjeg odmora, to ne znači da ne možete vikende iskoristiti za kratko putovanje u wellnes ili posjetiti bazen, jezero ili napraviti roštilj kod kuće. Ako je loše vrijeme, premjestite roštilj u zatvoreni prostor, važno je dobro društvo i zabava.

Krajem ljeta većina se vraća s godišnjih odmora i putovanja, a to je pravo vrijeme da se nađete s prijateljima s kojima se niste družili tijekom ljeta.

5. Vježbajte na otvorenom

Tjelesna aktivnost oslobađa endorfine koji su zaslužni za dobro raspoloženje. Iako su u jesen dani sve kraći, što je više moguće, vježbajte na otvorenom. Pješačite i iskoristite dnevno svjetlo i sunce koje je prirodni lijek protiv depresije.

6. Jedite hranu bogatu vitaminom D i B

Vitamin D u najvećoj količini dobivamo od sunca, ali u danima kada smo manje izloženi sunčevoj svjetlosti, možemo jesti hranu bogatu ovim vitaminom, primjerice ribu (tuna, losos, sardine), sok od naranče, mlijeko i jogurt. Nedostatak vitamina B može uzrokovati umor, stres, depresiju, stoga jedite hranu bogatu ovim vitaminom, kao i puno voća i povrća. Hrana bogata omega-3 masne kiseline također pomaže u borbi protiv depresije, a može ih se pronaći u ribi, orašastim plodovima i sjemenkama.

7. Iskoristite sniženja

U trgovine dolaze jesenske kolekcije, a to je najbolje vrijeme za kupovinu ljetnih stvari na sniženjima. Sljedeće ljeto brzo će doći, a nema boljeg osjećaja od povoljne kupovine stvari koje će nam sigurno trebati.

8. Planirajte sljedeće putovanje

Ljeto nije jedino vrijeme za putovanje. Čak i ako trenutno nemate novaca i mogućnosti za putovanje izvan svog mjesta, počnite planirati manje putovanje ili sljedeći godišnji odmor. Zamišljajte idući odmor, toplinu ljetnog sunca na koži, povjetarac u kosi i odmah ćete se bolje osjećati.