Connect with us

Hi, what are you looking for?

She.hrShe.hr
Izabela Marić
Izabela Marić

Duh i tijelo

Joga za zdravu kralježnicu

Puno sjedenja s vremenom može uzrokovati bolove i loše držanje te također značajno opterećuje donji dio leđa kao i kukove.

Mnogi od nas, u današnje vrijeme, puno sjede na poslu za računalom. Vrlo je vjerojatno da je to razlog zašto učitelji joge stalno čuju svoje polaznike kako se žale na bolove u kukovima i leđima.

Puno sjedenja s vremenom može uzrokovati bolove i loše držanje te također značajno opterećuje donji dio leđa kao i kukove. Osim navedenog, većinu vremena dišemo plitko radi stresa i neprestano smo umorni. Muče nas hernije diska i išijas. Sve je to povezano s kralježnicom i bolna kralježnica utječe na naše cjelokupno fizičko i mentalno zdravlje.

Kralježnica je stup života, sretna kralježnica, sretan život. I kaže se – koliko je zdrava naša kralježnica toliko je zdrav naš život.

Yoga Sutra 2.46, Sthira Sukha Asanam, govori o pronalaženju ugodnog i stabilnog položaja. Iako je ova sutra namijenjena primjeni na naše držanje tijekom meditacije i vježbanja joga položaja, vjerujem da je također primjenjiva na način na koji doživljavamo svaki aspekt našeg života. Ako možemo stvoriti osjećaj lakoće i postojanosti u našem držanju, zamislite što bi to moglo učiniti za uspostavljanje osjećaja ravnoteže, ugode i stabilnosti u našim tijelima i umovima.

Yoga za kralježnicu:

  • poboljšava držanje
  • jača mišiće kralježnice
  • izdužuje kralježnicu
  • povećava elastičnost kralježnice
  • ublažava tegobe poput hernije diska i išijasa
  • poboljšava probavu
  • produbljuje dah
  • pušta cijeli živčani sustav

Cat – Cow (krava – mačka)

  1. Spustite se na dlanove i koljena.
  2. Dlanovi trebaju biti u ravnini ramena, a koljena u ravnini bokova.
  3. S udahom otvorite prsni koš, izvijte kralježnicu prema gore, brada i pogled prema gore.
  4. S izdahom savijte kralježnicu, spustite glavu i bradu prema prsnom košu.
    Ponovite nekoliko puta.

Twist u kombinaciji s položajem mačke i krave

  1. Početni položaj je cat-cow s dlanovima u ravnini ispod ramena i koljenima u ravnini ispod kukova.
  2. S udahom podignite desnu ruku prema gore. S izdahom provucite desnu ruku u lijevo u pod i spustite desni obraz, glavu i rame u pod. Ostanite 5-10 udaha i izdaha. S udahom podignite desnu ruku i s izdahom se vratite u centar.
  3. Ponovite isto na lijevoj strani.

Balasana – položaj djeteta

  1. Iz položaja krave – mačke spojite stopala i sjednite na njih, koljena razmaknite do ruba prostirke, dlanovima prošećite naprijed i spustite čelo u pod.
  2. Ostanite 5-10 udaha i izdaha. Opustite cijelu kralježnicu, ramena u pod, opustite cijelo tijelo.
Child exercise, Balasana pose

Jednostavne vježbe za kralježnicu, torzije, dovoljno je vježbati 15 minuta svaki dan. Ili odvojiti 10-ak minuta u pauzi na poslu i napraviti jednostavne vježbe na stolici (chair yoga).

Treća opcija je da nam se pridružite na satovima Yoge za kralježnicu u Verbasana yoga studiju (www.verbasana.com)

Sve što vam treba je malo slobodnog vremena, prostirka i odluka da krenete, ojačate mišiće, očuvate vitalnost kako bi s lakoćom svladavali svakodnevne životne izazove te kako bi se osjećali ugodnije, zdravije i balansiranije u svome tijelu i umu.

Vaša Izabela, certificirana učiteljica joge i joga terapije, holistic coach, voditeljica Verbasana yoga studija u Zagrebu (www.verbasana.com).

Više

Budi fit

Kako kaže Izabela, joga je savršen način da se razvije dublja vezu sa svojim unutarnjim ja, onim dijelom sebe koji vidi veću sliku.

Duh i tijelo

Dobra je vijest da jogu možete vježbati i u udobnosti vlastitog doma.

Budi fit

Ako razmišljate o tome da krenete na put vježbanja yoge, evo nekoliko korisnih savjeta koji će vam možda pomoći u toj višestruko vrijednoj praksi.

Drama Queen

Spavam krivo, sjedim krivo, tipkam krivo, hodam krivo... Sve krivo!

Advertisement

Impressum


Medijski mali servis j.d.o.o. Sva prava pridržana.