Spojite se s nama

Bok, što tražiš?

SheShe

Budi fit

Kako pametno uživati u grickalicama?

Birajte slatkiše zamotane u papiriće.

Ako si ne možete pomoći i morate povremeno uživati u grickalicama, bile one slatke ili slane, stručnjaci imaju preporuku: odaberite pistacio ili slatkiše zamotane u papiriće. Na taj način možete smanjiti unos kalorija za čak 40%!

Istraživači Sveučilišta Istočnog Illinoisa su podijelili pistacije 140-ero studenata prije početka predavanja. Polovici ispitanika su dane ove grickalice u ljuskama, dok su drugoj polovici dane očišćene. Na kraju predavanja, ispitanici koji su jeli očišćene pistacije unijeli su prosječno 211 kaloriju. S druge strane, oni koji su dobili grickalice u ljusci su prosječno konzumirali 125 kalorija – što je čak 41% manje u odnosu na ispitanike druge skupine. Čini se kako je sam čin čišćenja grickalica zabavio ispitanike, a prizor ostavljenih ljuski ih je podsjetio koliko su do sada pojeli. Tu se javio osjećaj krivnje.

Ovaj psihološki učinak mogao bi vam pomoći u držanju apetita pod kontrolom – barem kada su grickalice u pitanju. Iako su istraživači koristili pistacije u svom eksperimentu, tvrde kako se rezultati mogu primijeniti i na slatkiše koji su zamotani u papiriće.



Dok smatraju kako je jedan od razloga zašto su studenti pojeli manje neočišćenih pistacija taj što su ih morali vaditi iz ljuski, što je nezgodno, vjeruju da je sam prizor praznih ljuski utjecao na percepciju količine pojedenih grickalica.

Šaka pistacija za zdravlje

Ako ste mislili kako je pistacio prava napast, možda ne biste trebali osjećati takvu krivnju jer je ipak riječ o zdravoj namirnici ako se jede u ograničenoj količini. On je naime zdravija alternativa čokoladi, čipsu ili slatkišima.

Ako želite sniziti razinu lošeg kolesterola, zaštiti se od srčanih bolesti i spriječiti karcinom, svakodnevno konzumirajte šaku pistacija. Naime, ovi orašasti plodovi prepuni antioksidansa štite stanice organizma od štetnih tvari pod nazivom slobodni radikali. Za razliku od ostalih orašastih plodova, pistacio sadrži veću količinu dijetetskog antioksidansa luteina, betakarotena i gama-tokoferola.

Betakaroten se pretvara u vitamin A koji sprečava rak. Gama-tokoferol je čest oblik vitamina E koji štiti od bolesti srca. Lutein je glavni sastojak tamno zelenog lisnatog povrća, a važan je za vid i zdravu kožu.

Ordinacija.hr

Click to comment

You must be logged in to post a comment Login

Leave a Reply

Više

Zdravstveni karton

Prakticirajte siguran seks na Svjetski dan kontracepcije 26. rujna kao i svaki drugi dan kroz godinu.

Duh i tijelo

Jedna od čestih predrasuda vezanih za pitanje mentalnog zdravlja je ideja da inače mentalno jake osobe nemaju pravo na krize.

Gastronomija

Grickalice itekako mogu biti zdrave ako birate one iz  kontroliranog, odnosno ekološkog uzgoja.

Zdravstveni karton

Bezglutenska prehrana dobro je poznata „must have” opcija za sve osobe koje boluju od celijakije ili glutenske enteropatije – bolesti koja oštećuje resice tankog...

Advertisement

Impressum


Medijski mali servis j.d.o.o. Sva prava pridržana.