Koliko treba trajati trening?

trening u

Ma što da vam govore, nakon napornog radnog dana, često je teško pronaći i snagu i volju za odraditi trening. Čak i ako pronađete kojih pola sata vremena za trening, pitanje je je li doista dovoljno vježbati dvadesetak minuta za neki konkretniji rezultat.

Ako pošaljete tri različite osobe u teretanu s istim programom rada, ne mora značiti da će ostvariti iste rezultate. Nitko vam ne može garantirati određene rezultate budući da svaki organizam različito reagira. Tako, primjerice, razgibavanje za početnike može trajati i dvostruko duže nego kod osoba koje već dugo treniraju pa to automatski povećava vrijeme treninga.

Sve više i više istraživanja pokazuje moć kratkih treninga, a neki stručnjaci čak i sugeriraju kraće treninge. U istraživanju provedenom 2015. godine na Arizona State University, osobama koje su svakodnevno hodale tri puta po deset minuta osjetno se smanjio krvni tlak u usporedbi s osobama koje su odjednom prehodale trideset minuta. Istina, za gubitak suvišnih kilograma i rezultate morat ćete se ipak više potruditi.

Kraće aktivnosti visokog intenziteta preporučuju se za gubljenje suvišnih kilograma. Kratkom, ali intenzivnom aktivnošću tijelo će gubiti poprilično veliki dio kalorija dok miruje, odnosno u periodu odmora/oporavka, komentira nam Tomislav Vukoja, osobni trener.

Dugotrajnim aktivnostima tijelo dovodimo do oslobađanja hormona stresa (lučenja kortizola) što dovodi do gubitka mišićne mase, narušavanja imuniteta i pretreniranosti, a to nam sigurno nije cilj.

Ako nemate vremena za trening koji bi trebao trajati kojih 60-75 minuta, napravite kraći intenzivniji trening od 30 minuta i rezultati neće izostati, npr. HITT trening, preporučuje Vukoja.