Spojite se s nama

Bok, što tražiš?

SheShe

Dizajn

Loš san zbog iPada?

Smanjite negativne posljedice tableta na kvalitetu spavanja.

Imate li poteškoće sa spavanjem, a ne odvajate se od svog iPada čak ni u krevetu? Prema najnovijim istraživanjima, kasno noćno druženje s uređajima poput iPada može upropastiti dobar san. Kako bi se tijelo prilagodilo na noć i pripremilo za spavanje, počinje proizvoditi melatonin, a jaka svjetlost koju emitiraju tableti, suzbija proizvodnju ovog hormona. Istraživanje koje je proveo Rensselaer Polytechnic Institute otkrilo je da korištenje sličnih uređaja dva sata prije odlaska na spavanje umanjuje proizvodnju melatonina za 22%.

Potiskivanjem ovog hormona povećava se rizik od nastanka dijabetesa i pretilosti. Ekran iPada nalazi se na puno bližoj udaljenosti našim očima nego televizor, stoga takvi uređaji imaju puno veću sposobnost poremetiti proizvodnju melatonina koji je zaslužan za dobar san.



Smartphoneovi i manji uređaji emitiraju puno manje svjetlosti i oni ne utječu na san u tolikoj mjeri koliko tableti. Međutim, korištenje svakog elektroničkog uređaja odgađa san i na taj način remeti normalno spavanje.



Ako se ne možete odreći čitanja omiljenih knjiga, gledanja filmova ili igrica na svom iPadu, pridržavajte se sljedećih četiri pravila kako biste smanjili negativne posljedice na kvalitetu spavanja.

1. Smanjite svjetlo na ekranu

Podesite svjetlo na ekranu na minimum kako biste svojim očima olakšali napor.

2. Udaljite se od ekrana

Kada gledate televiziju ili čitate knjigu ispod svjetiljke, ne gledate izravno u svjetlost kao što je slučaj kod iPada. Što ste dalje od ekrana, smanjit ćete nuspojave.

3. Nabavite filter za svjetlost

Nabavite filter koji će ublažiti štetnu plavu svjetlost ili s interneta skinite program koji automatski prilagođuje svjetlost na noćno, odnosno dnevno razdoblje.

4. Nemojte koristiti tablet neposredno prije spavanja

Stručnjaci savjetuju izbacivanje svih elektroničkih uređaja iz spavaće sobe. Barem dva sata prije odlaska na počinak ugasite tablet ili laptop i opustite se uz običnu knjigu.

Click to comment

You must be logged in to post a comment Login

Leave a Reply

Više

Zdravstveni karton

Ako ste od onih koji muku muče sa snom ili nikako ne možete zaspati, sigurno ste isprobali sve što su vam savjetovali da probate...

Moj dom

Nakon što ugradite krovni prozor, odmah ćete prepoznati prednosti toga da u vaš dom prirodna svjetlost ulazi odozgo.

Savjeti stručnjaka

Svakome je dobro poznat osjećaj kada se čovjek probudi umoran, iako je naoko spavao dovoljno dugo.

Budi fit

Kvaliteta i trajanje sna nužni su preduvjeti topljenja masnoga tkiva, ali i održavanja zdravlja, općenito.

Advertisement

Impressum


Medijski mali servis j.d.o.o. Sva prava pridržana.