Connect with us

Hi, what are you looking for?

She.hrShe.hr

Budi fit

Nekoliko savjeta za ulazak u svijet yoge

Ako razmišljate o tome da krenete na put vježbanja yoge, evo nekoliko korisnih savjeta koji će vam možda pomoći u toj višestruko vrijednoj praksi.

Ako razmišljate o tome da krenete na put vježbanja yoge, evo nekoliko korisnih savjeta koji će vam možda pomoći u toj višestruko vrijednoj praksi.

Poštujte unutarnju mudrost svog tijela

Na yoga satu često ćete čuti kako učitelj kaže: „Slušajte svoje tijelo. Budite nježni prema svome tijelu. Poštujte granice svoga tijela.“

Naše tijelo stalno razgovara s nama, ali ne riječima, već osjećajima. Tijelo nam govori kada mu je vruće, kada je gladno, umorno ili u boli. Međutim, unatoč nevjerojatno bliskom odnosu koji imamo sa svojim tijelom, često odlučimo ignorirati njegove poruke.

Na satu yoge učimo slušati svoje tijelo i učimo postaviti svoje tijelo u ugodan i stabilan položaj (asanu). Kasnije to primjenjujemo i van prostirke, u svakodnevnom životu.

Pažnja na dah

Yoga je usmjerena na pronalaženje zdravijeg i dubljeg sklada između našeg tijela i uma, a naše disanje je ključno za to. Dišite cijelim tijelom u položajima (asanama) i opustite se.

Dvije su glavne funkcije pravilnog disanja: dovesti više kisika u krv, a time i u mozak; i kontrolirati pranu ili vitalnu energiju, što dovodi do kontrole uma.

Svjesno disanje bit je yoge jer nam pomaže u povezivanju sa suptilnom energijom iznutra. Putem daha možemo se kretati različitim razinama svijesti. Štoviše, svjesno disanje ima biološki učinak na naše mentalno, emocionalno i fizičko stanje.

Postavite namjeru

Na početku yoga prakse, postavite namjeru, sankalpu. Prisjetite se zašto vježbate yogu i što želite privući na prostirku i u život.

Postavljanjem namjere uspostavljamo vezu između onoga što vježbamo na svojoj prostirci i onoga na što nastavljamo biti usredotočeni dok odemo s prostirke i nastavimo svoj dnevni raspored.

Redovito prakticirajte yogu

Kratko, često i redovito vježbanje je učinkovitije od povremenih dugih satova yoge. Čak i 15 minuta dnevno uz nekoliko dobro odabranih položaja može imati vrlo pozitivan učinak na vaše fizičko, emocionalno i mentalno blagostanje. Redovita disciplina izvući će više koristi, jer se tako tijelo počinje osjećati ugodno i upoznaje se s procesom te postupno postaje fleksibilnije i suptilno svjesnije osjeta.

Završite svoju praksu joge sa Shavasanom

Uvijek završite praksu joge sa Shavasanom, ležeći na podu i svjesno opuštajući tijelo 5 do 15 minuta. Nemojte žuriti iz Shavasane; nježno ustanite, okrećući se na desni bok i polako se podignite u sjedeći položaj.

Nakon energične prakse, Shavasana nam pomaže u ‘resetiranju’ tjelesne temperature, smiruje središnji živčani sustav i vraća dah u normalu.

Također, daje nam priliku da apsorbiramo dobrobiti prakse, omogućujući nam da povežemo tijelo, um i dah.

Yoga van prostirke

Vježbanje yoge nije samo nešto što možemo raditi samo na prostirci – to je proces koji traje cijeli život. Pomnost, disanje, samopouzdanje, snaga, oslobađanje od očekivanja, fokus i prisutnost koje gradimo na svakom satu yoge mogu se prenijeti u svakodnevni život, što znači da imamo koristi od yoge tijekom cijelog dana i prenosimo te dobrobiti također na sve ljude kojima smo okruženi.

Yoga is not about the shape of your body, but the shape of your life.

Yoga is not to be performed; yoga is to be lived.

Aadill Palkhivala

Izabela Marić, yoga učiteljica i holistic life coach, voditeljica, Verbasana yoga studija u Zagrebu.

www.verbasana.com

Ne propustite

Duh i tijelo

Emocionalna inteligencija podrazumijeva sposobnosti prepoznavanja, razumijevanja i upravljanja vlastitim emocijama te emocijama drugih polazimo li od točke poslodavca.

Budi fit

U većini slučajeva, osjećaj dehidracije jednak je osjećaju žeđi. No ipak, ponekad bi taj osjećaj mogao izostati ili bi vas tijelo moglo upozoriti na...

Drama Queen

Jeste li ikada imale osjećaj da vas neka osoba emocionalno iscrpljuje? Nakon razgovora s njom ostanete prazni, umorni i živčani?

Budi fit

U slučaju da uskoro krećete u teretanu po prvi put, možda će ove lagane upute pomoći da se dobro osjećate tamo, da pitate druge...

Advertisement

Impressum


Medijski mali servis j.d.o.o. Sva prava pridržana.