Connect with us

Hi, what are you looking for?

She.hrShe.hr

Dobar posao

Opušteni, drukčiji i najbolji

Davor Bruketa i Nikola Žinić, nedavno nagrađeni za komunikacijski projekt godine, govore za She.hr.

Među predstavnike nove generacije poduzetnika koji odskaču od stereotipa vezanih uz poslovne ljude svakako spadaju Davor Bruketa i Nikola Žinić. Ovaj dvojac dobitnik je mnogih nagrada na svjetskim manifestacijama u Moskvi, New Yorku ili Londonu, a na natjecanjima poput njujorške Cresta Awards ili britanskim D&AD nagradama su i članovi žirija.

Davor Bruketa i Nikola Žinić svoju tvrtku „Bruketa i Žinić“ osnovali su davne 1995. godine koja će ostati zapamćena po ratnim događanjima.

– Radio sam u dizajn studiju, a Bruketa je tek kretao na faks. Spojili su nas neki zajednički projekti na kojima smo shvatili da slično razmišljamo. To su bila specifična vremena, Oluja, depresija, ali i doba kada je ponuda dizajnerskih studija mlađih generacija bila slaba. Užicali smo starce lovu za kompjutere i krenuli,- rekao nam je iskusniji član dvojca Nikola Žinić.

Osjećaj da mogu sami


Ako ste individualac, presing da imate nekoga iznad glave može biti opterećenje. Kada su kretali u privatnike o tome nisu razmišljali, već su se vodili osjećajem da mogu sami. Gledajući iz današnje perspektive, teško mogu zamisliti nekoga iznad sebe u sustavu tko bi im kreirao politiku i način rada.

– Nije toliki problem imati dobru ideju nego je treba provesti u djelo, a na tom putu se nalaze tisuće prepreka. Upornost i hrabrost su karakteristike koje su najbitnije u poslu. Kada si samostalan, odgovornost za odluke, bile one dobre ili loše snosiš sam,- rekao je drugi član dvojca Davor Bruketa.

Treba napraviti nešto novo


Na početku kada su pokretali agenciju, na domaćem tržištu su vladale internacionalne kompanije. Kako bi bili primijećeni, trebali su napraviti nešto što ljudi ne vide svaki dan, a to je dobar posao i dobra ideja. Kažu, možeš skinut gaće i nastupiti na Farmi, a možeš napravit i nešto kvalitetno. Na početku im je bilo bitno imati projekte po kojima će ih ljudi zapamtiti.

– Na početku smo prijateljima i poznanicima odrađivali poslove i besplatno samo da skupimo dovoljnu količinu kvalitetnih radova koji bi stajali iza nas. U cijelom poslu samo 10 posto je talent, a ostalo je šljaka, šljaka i šljaka…Danas smo to što jesmo jer radimo stvari koje ljudi ne vide svaki dan,- objašnjava Žinić.



Uspoređivanje s inozemstvom u ovom poslu je nebitno. Reklame koje dolaze do nas sam su vrh vanjske produkcije.

– Tih 20 najboljih reklama izvana su bolje, ali ostatak nije bolji od domaće produkcije. To je kao da uspoređujete kruške i jabuke jer smo mi tržište s četiri milijuna ljudi i ne možemo se uspoređivati s tržištem od nekoliko milijardi ljudi,- kaže Bruketa.

Žinić dodaje:

– Ako se gleda na dnevnoj bazi, imamo puno bolje reklame od aktualnih na nekoj američkoj postaji poput NBC-a.

Bezbrojne nagrade i priznanja


Svakom klijentu, bez obzira je li riječ o velikoj kompaniji ili malom festivalu pristupa se na jednak način. Možda je i to jedan od razloga za brojnim priznanjima, a posljednje je nagrada za komunikacijski projekt godine, najveće na Festo-u.

– Ova nagrada nam je posebno draga jer su u žiriju sjedili i kreativci i ljudi iz medija i predstavnici oglašivača. To je spoj cijele struke pa je nagrada tim veća i značajnija. Kada dobiješ nagradu ljudi čuju za tebe, ali puno bolja reklama je dobro odrađen posao i usmena preporuka nekoga tko je prije radio s tobom,- objašnjava dvojac.

Prilikom zapošljavanje novih radnika, uz znanje i kreativnost važna je i osobnost.

– Kandidat za posao u našoj tvrtki prije svega mora biti timski igrač koji se uklapa u okolinu. To ne znači da mora slušati istu glazbu i izlaziti na ista mjesta, ali se svojom osobnosti ili različitosti mora uklapati u našu tvrtku. Ako usporedimo s nogometom, to je kao da imate igrača koji može sve sa loptom, ali je toliko škrt da ju nikada neće dodati suigraču zbog čega cijela ekipa igra loše,- objašnjavaju Bruketa i Žinić.

„Domaća atmosfera“


U današnje vrijeme, tvrtke se otvaraju i za članove obitelji. U tvrtki „Bruketa i Žanić“ to traje već nekoliko godina.

– Kod nas je potpuno normalna stvar na posao dovesti dijete ili kućnog ljubimca. Ako netko živi sam, a ima psa tada ne mora razmišljati što pas sam doma radi. Do sada nismo imali neugodnih iskustava, psi se nikada nisu potukli i stvarno pridonose posebnoj atmosferi. Tu su i dok smo na sastancima u firmi, djeluju antistresno. S djecom je ista stvar. I mi svoju dovedemo u tvrtku, sufraju internetom, slušaju, uče. Mislim da bi svi to morali raditi i dozvoliti jer takve situacije ne predstavljaju problem, nego pridonose opuštenoj atmosferi i manjem stresu. Zašto bi ljudi razmišljali gdje je obitelj i što radi ako mogu biti ovdje s njima,- završavaju u opuštenom tonu Bruketa i Žinić.

Click to comment

You must be logged in to post a comment Login

Leave a Reply

Ne propustite

Duh i tijelo

U suvremenom, kapitalističkom društvu, pojam materijalista sve se više upotrebljava, posebice u kontekstu uspješnih pojedinaca koji iza sebe imaju zavidnu karijeru. Međutim

Dobar posao

U ovom tekstu istražit ćemo kako na najbolji način iskoristiti internet za promociju svog brenda, koristeći različite strategije i alate.

Drama Queen

Nisam uspjela. Mislim da je svakom čovjeku teško priznati da nije uspio.

She Book Club

Prava poslastica za ljubitelje fantastičnih bića, čudesnih želja i snažnih čarobnjaka!

Advertisement

Impressum


Medijski mali servis j.d.o.o. Sva prava pridržana.