Spojite se s nama

Bok, što tražiš?

SheShe

Duh i tijelo

Organizam u petoj brzini! Ubrzajte metabolizam

Dobra vijest je da se, genetici usprkos, brzina metabolizma može potaknuti konzumiranjem određenih namirnica i tjelovježbom.

Sigurno ste barem jednom s blagom ljubomorom gledali prijateljicu mršavu poput štapića kako tamani treći hamburger za redom, a vi očajavate jer će vam se i onaj jedan zalijepiti ravno na bokove. Razlog zašto su neki ljudi skloniji debljanju od drugih leži u genetici – s jedne strane tu je genetski predispozicionirana tjelesna građa, a s druge – brzina metabolizma. Računica je jednostavna. Metabolizam označava skup kemijskih procesa koji se odvijaju u našem organizmu kako bi ga održali na životu. Zbog njih organizam raste, razmnožava se i može održavati svoju strukturu. Međutim, brzina kojom se ti procesi odvijaju utječe, između ostalog, i na našu težinu. Osoba s bržim metabolizmom će prije iskoristiti sve kalorije unesene u organizam i te kalorije se neće uskladištiti u obliku masnih jastučića. Dobra vijest je da se, genetici usprkos, brzina metabolizma može potaknuti konzumiranjem određenih namirnica i tjelovježbom. U nastavku proučite 10 načina koji će vam prebaciti metabolizam u veću brzinu.

Trikovi za brži metabolizam

1. Pijte dovoljno vode Znamo da otkrivamo toplu vodu, ali nije zgorega ponoviti. Unošenje minimalno 2 litre vode dnevno ubrzat će vaš metabolizam, ali učiniti čuda i za vašu kosu i kožu. 2. Redovito vježbajte Nažalost, bez truda nema uspjeha, a metabolizam ne tolerira lijenčine. Osim aerobnih vježbi kojima izgarate kalorije, potrebno je u program vježbanja uvrstiti i vježbe za izgradnju mišićne mase jer mišići u stanju mirovanja troše više kalorija od masnoća. Dakle, jednom kad isklešete svoje mišiće, oni će sami trošiti više kalorija nego što ste ih trošili inače i tako održavati vašu idealnu težinu. 3. Jedite malo i često Mali, ali česti obroci pomažu vašem metabolizmu da ostane u višoj brzini. Prevelika pauza između obroka ga usporava jer tijelo nastoji kompenzirati manjak “goriva” koje mu je potrebno za normalno funkcioniranje. Međutim, postoji kvaka. Ovakav način prehrane neće djelovati na kratke staze, ali postane li vam stil života, rezultati će itekako biti vidljivi. 4. Nemojte se izgladnjivati Princip je isti kao i za prethodni savjet. Kad ne jedete, metabolizam se uspaniči, pa se usporava želeći uštedjeti svaku kaloriju. 5. Doručkujte Još jedan savjet kojeg ptičice jutrima pjevaju, ali – istinit je. Uvrstite li doručak u svoju dnevnu rutinu, s vremenom ćete metabolizam ubrzati do 10%. 6. Opustite se Izloženost stresu može uzrokovati dobitak na težini jer fizički i emotivni stres aktivira otpuštanje kortizola, steroida koji usporava metabolizam. Zato dišite duboko, ostanite smireni i priuštite si opuštanje nakon stresnog dana što je češće moguće. 7. Srežite unos trans-masnoća Trans-masnoće su industrijski dobivene masnoće koje tijelo nije u stanju prepoznati, pa tako ni razbiti. Osim što su nezdrave, usporavaju vaš metabolizam zbog svoj promijenjenog molekulskog sastava. 8. Pijte zeleni čaj Zeleni čaj u sebi sadrži flavonoid zvan epigallocatechin gallate (EGCG) koji može utjecati na potrebe organizma za neurotransmiterom norepinefrinom zbog uspješnijeg sagorijevanja kalorija. Ovaj zdravi sastojak ubrzava rad vašeg mozga i živčanog sustava, zbog čega tijelo troši više kalorija. 9. Alfa i omega-3 Omega-3 pomaže u regulaciji šećera u krvi, a smanjuje i otpornost na hormon leptin kojeg su znanstvenici povezali s izgaranjem kalorija. 10. Opskrbite se magnezijem i B vitaminom B vitamin je ključan za proizvodnju energije i iskorištavanje ugljikohidrata, masti i proteina, a magnezij se upotrebljava u preko 300 kemijskih reakcija koje se odvijaju u tijelu, uključujući i metabolizam. Nedovoljne količine vitamina B6, B12, folne kiseline i niacina mogu uzrokovati umor i depresiju, te usporiti metabolizam. Vitamin B i magnezij možete unositi u organizam dodacima prehrani, ali i namirnicama.

Hranjivi pomoćnici

Izvrsni izvori vitamina B su tamnozeleno povrće, grah, grašak, meso, riba i jaja, a magnezija cjelovite žitarice, morski plodovi, kukuruz, leća, suho voće, orasi, lisnato povrće, celer, limun, smokve i grejp. Osim toga, hrana koja dodatno potiče rad metabolizma je chilli papričica koja ubrzava rad srca. Nedavno provedeno istraživanje dokazalo je da su ispitanici koji su konzumirali kavu i jela začinjena čilijem uspijevali svakodnevno sagorjeti 1000 kalorija više. Zobena kaša zbog složenih ugljikohidrata i vlakana koji se nalaze u zobi održava nisku razinu inzulina u krvi nakon obroka. Iznenadni porast i opadanje razine inzulina u krvi daje tijelu upute za spremanje masti, zbog čega usporava metabolizam, odnosno troši manje kalorija. Grejp je niskokaloričan, a koristan je u svakoj dijeti jer, kao i zobena kaša, snižava razinu inzulina u krvi. Smanjenje razine inzulina pridonosi i manjem osjećaju gladi. Cimet, uz snižavanje inzulina, pomaže pri probavi šećera, a jabuka u sebi sadržava veliku količinu vlakana zbog kojih ćete se duže osjećati sitima.

Click to comment

You must be logged in to post a comment Login

Leave a Reply

Pročitajte još

Budi fit

Motivacija je ključna, a mi donosimo savjete kako se motivirati na vježbanje kod kuće.

Savjeti stručnjaka

I o mišićima zdjeličnog dna se treba brinuti! Što su zapravo mišići zdjeličnog dna, i ono još važnije; kako utječu na vaš seksualni život?

Budi fit

Kada se govori o mršavljenju, mnogi nisu sigurni što je učinkovitije u gubljenju kilograma – vježbanje ili dijeta?

Budi fit

Društvenim mrežama kruže mnogi mitovi o mršavljenju, koji ponekad mogu biti i štetni za zdravlje te suprotni cilju da smršavite, pa ih vrijedi ‘protresti’,...

Advertisement