Spojite se s nama

Bok, što tražiš?

SheShe
pokret za radost
pokret za radost

Budi fit

Par savjeta za prve trkačke korake

Iako je trčanje uvijek pri vrhu liste najpopularnijih fizičkih aktivnosti te svake godine stječe sve više poklonika, mnogi se u samom startu susreću s poteškoćama koje ih obeshrabre i navedu na odustajanje.

Iako je trčanje uvijek pri vrhu liste najpopularnijih fizičkih aktivnosti te svake godine stječe sve više poklonika, mnogi se u samom startu susreću s poteškoćama koje ih obeshrabre i navedu na odustajanje. Nedovoljna pripremljenost, prevelike ambicije i odabir obuće glavni su krivci, stoga stručnjaci donose neke preporuke kako izbjeći početničke pogreške i uspješno svladati zadane kilometre.

Prvi je korak savjetovati se s liječnikom radi eventualnih zdravstvenih poteškoća, a potom u specijaliziranoj trgovini nabaviti potrebnu opremu. Onima koji nemaju prethodnog iskustva preporučuje se kombinirati trčanje i hodanje u intervalima od 30 sekundi, koji će se s vremenom povećavati do postizanja zadovoljavajuće forme. Trčati je najbolje po mekanoj površini, poput trave ili trkačke staze, kako se ne bi stvaralo preveliko opterećenje na zglobove, a od posebne su važnosti vježbe istezanja te pravilna hidratacija:

“Čak 65-70% našeg tijela sastoji se od vode, koja je neophodna za cirkulaciju krvi i održavanje tjelesne temperature. Tijekom srednjoročne fizičke aktivnosti (40-60 minuta) preporučuje se piti vodu prije, za vrijeme i nakon vježbanja, a ako trčite duže od jednog sata koristite napitke s vodom i elektrolitima (natrij i kalij), kako biste nadoknadili elektrolite izgubljene znojenjem. Ispijanje vode važno je i prije samog početka vježbanja, kako biste ostali dobro hidrirani” – ističe Koraljka Novina Brkić, nutricionistica kompanije Nestlé, čiji su zaposlenici u velikom broju sudjelovali u prošlotjednoj #BeActive utrci.

Još neki savjeti stručnjaka su: ne kretati u velike trkačke pothvate bez barem nekoliko odrađenih mjeseci priprema, napraviti plan utrke i pokušati prvo trčanje odraditi s najmanjom potrošnjom energije. Također, potražite partnera ili grupu koja vam odgovara i trčite zajedno, jer će vam tokom teških trenutaka biti od velike pomoći. I zapamtite – ne zaboravite uživati ​​u svakom trenutku trčanja!

Više

Budi fit

Malim promjenama na dnevnom nivou i novom rutinom lako možete steći dobre navike.

Dobar posao

Vjerovali ili ne, mnogobrojni uspješni i sretni ljudi su beznadno neorganizirani, tapkaju u magli do podne, uz bezbroj nepročitanih mailova u Inboxu.

Seks

Sve je ustajalo. Dižete se rano, doručkujete, idete na posao, vraćate se, gledate televiziju, tuširate se, idete u spavati.

Moj dom

Guma u perilici je još jedan pokazatelj prljavštine.

Advertisement

Impressum


Medijski mali servis j.d.o.o. Sva prava pridržana.