Connect with us

Hi, what are you looking for?

She.hrShe.hr

Gastronomija

(Pre)poznajemo li zdravu hranu?

Nepoznavanje pokazuju tinejdžeri i stariji od 65 godina.

U svakodnevnoj komunikaciji i informiranju sve češće susrećemo pojmove poput zdrave hrane, ekološke ili bio-hrane, organske hrane.

Radi se o proizvodima proizvedenim i označenim sukladno odredbama Zakona i propisa o ekološkoj proizvodnji. Osim što čuva ljudsko zdravlje, glavna prednost eko-hrane sastoji se i u očuvanju okoliša jer takva proizvodnja ne zagađuje tlo ni vodu.

Zanimalo nas je koliko su građani informirani o postojanju ekološke hrane te smo ih pitali: Jeste li čuli za prehrambene ekološke proizvode tj. prirodne proizvode napravljene isključivo prema strogim kriterijima organske proizvodnje?

Evo odgovora u postocima:
  • DA  83 posto
  • NE 17 posto

Kako je isto istraživanje provedeno i u svibnju prošle godine proizlazi da je segment osoba koje su svjesne postojanja organskih proizvoda ostala na istoj razini.

Nepoznavanje ovih proizvoda, više od prosjeka prisutno je kod mladih između 15 i 17 godina starosti (35 posto) te osoba starijih od 65 godina (36 posto), zatim kod građana s najnižim obrazovanjem (55 posto), ali i kod (po 25 posto) stanovnika sjeverne Hrvatske te Slavonije. Ova svijest o poznavanju eko-hrane može se prvenstveno povećati boljim obrazovanjem mladih.

Za detaljniju provjera stvarnog poznavanja organskih proizvoda pitalo se još: Prepoznajete li vi prehrambene ekološke proizvode na prodajnom mjestu ?

I ovdje su rezultati gotovo isti kao i prošle godine jer oko polovine ispitanika smatra da ih zna prepoznati i isto toliko navodi da ih ne prepoznaju. Viši stupanj prepoznavanja zapaža se kod građana Zagreba s okolicom (oko 63 posto), te kod osoba s visokom stručnom spremom (64%).

Sve osobe koje su se izjasnile da u trgovinama jasno prepoznaju upravo prehrambene ekološke proizvode pitalo se dalje: Kako, odnosno na temelju čega sve prepoznaju ekološke proizvode u prodavaonicama?

Redoviti i česti kupci ekološki proizvedene hrane još uvijek su malobrojni za što se razlog može tražiti prvenstveno u višoj cijeni ovih proizvoda. Iako je informiranost o ovim proizvodima dosta visoka istraživanje pokazuje da je došlo dao smanjenja udjela kupaca od oko 14 posto u prošloj godini na ispod 10 posto ove godine. Smanjio se i segment povremenih kupaca od 32 na 24 posto. Dakle, u kriznom razdoblju dio potrošača ovih proizvoda odustao je od kupnje. Ipak, dugoročno gledano, i bez obzira na cijene (koje su za neke proizvode najmanje 30 posto više), ovi će proizvodi naći svoje mjesto na našim jelovnicima.


www.cromoda.com

Click to comment

You must be logged in to post a comment Login

Leave a Reply

Ne propustite

Duh i tijelo

Jeste li se ikad pitali zašto kažemo „vuk samotnjak“, a ne, primjerice, „medvjed samotnjak“ ili nešto slično?

Darivanje

Vjerujemo kako će MOMMY kolekcija olakšati izbor kozmetičkih proizvoda svim budućim majkama i dojiljama koje traže učinkovite, ali sigurne i neškodljive proizvode, provjerenih prirodnih...

Savjeti stručnjaka

Sindrom policističnih jajnika ili skraćeno PCOS (engl. policystic ovary syndrome) čest je zdravstveni poremećaj u žena reproduktivne dobi.

Darivanje

Trideset godina nakon što je prvi put objavljena, knjiga ˝Muškarci su s Marsa, žene su s Venere˝ostala je najutjecajniji i najprodavaniji priručnik za veze.

Advertisement

Impressum


Medijski mali servis j.d.o.o. Sva prava pridržana.