Connect with us

Hi, what are you looking for?

She.hrShe.hr

Budi fit

Pripremite tijelo za skijanje

Fizički nespremni skijaši plodno su tlo za ozljede

Posebni uvjeti, niske temperature i sasvim specifična opterećenja tijela, skijanje svrstavaju u vrstu rekreacijskih sadržaja za koje je potrebna prethodna fizička spremnost.

Kako sezona zimskih radosti ne bi ostala u gorkom sjećanju razgovarali smo s vlasnikom Fitness kluba Ludilo i insanity trenerom Alemom Ćatićem, koji nam je otkrio koje su najčešće ozljede na skijanju i kako ih najbolje spriječiti.

‘Najčešća ozljeda u skijanju je ozljeda koljena. Do nje uglavnom dolazi prilikom naglog zaustavljanja ili doskoka uz rotaciju gornjeg dijela tijela u odnosu na potkoljenicu. Tako može doći do puknuća ili istegnuća ligamenata. Ovaj loš scenarij prepoznat ćete prema boli u dotičnom predjelu, naticanju koljena u roku od 6 sati, te nestabilnosti istog’, pojasnio nam je Ćatić.

skijanje tekst 2Upravo zbog toga važno je ojačati mišićno – zglobni sustav i prije odlaska u planine ne zanemariti pripremu koja će vam omogućiti nesmetano uživanju u bijelom pokrivaču.

‘Ozljede se mogu spriječiti dobrom pripremom. Naime, šest tjedana prije odlaska na skijanje
trebalo bi tri puta tjedno odraditi trening koji biste trebali započeti treningom fleksibilnosti u trajanju od 15min – statičkim istezanjem i zadržavanjem tijela u određenoj poziciji. Nakon rastezanja dobro je odraditi trening snage – čučnjevi, sklekovi, zgibovi, a dobro je uključiti i naskoke s manjih visina na pod uz brzi naknadni odraz. Za vježbanje održavanja ravnoteže dobro je uzeti nestabilne podloge (balans daske ili nepotpuno napumpane lopte od gume), te nakon toga trčati 20 minuta – bilo na traci
ili u prirodi’, naglasio je Ćatić.

skijanje naslovnicaPrije nego se uputite na skijaške staze, uzmite malo vremena da se podsjetite skijaške opreme, budući da je prošlo dosta vremena od kad ste zadnji puta skijali. Ako vam se prijatelji upute prema crnim spustovima, a vi se još ne osjećate spremni, radije se zagrijavajte nekoliko sati na laganijim stazama kako bi istestirali noge i podsjetili se osjećaja. Kao i u svakom drugom sportu, trebali bi povećati svoju kondiciju i smanjiti vjerojatnost ozljeđivanja tako da se prije prave aktivnosti uz nekoliko probnih vožnji podsjetite svega. Ako je prošlo nekoliko godina od kada ste posljednji puta stajali na skijama ili na snowboardu, razmislite o nekoliko sati škole skijanja.

Click to comment

You must be logged in to post a comment Login

Leave a Reply

Više

Budi fit

U ovom vodiču dijelimo neke ključne savjete koji će vam pomoći da izvučete najviše iz treninga na otvorenom i postignete tijelo kakvo ste oduvijek...

Seks

Jeste li i vi jedna od onih koje smatraju kako je 'normalno' da muškarac vodi glavnu riječ u krevetu, a žena uživa?

Putovanja

Za vrhunsko iskustvo boravka u top smještaju na snježnim padinama tu su Falkensteiner Hotels & Residences!

Putovanja

Gotovo ni jedna druga regija ne nudi toliko užitaka na snijegu kao skijaško područje Schladming-Dachstein.

Advertisement

Impressum


Medijski mali servis j.d.o.o. Sva prava pridržana.