Prodaja piva je u travnju i svibnju 2011. porasla je za 12.810 hektolitara ili 3,5% u odnosu na travanj i svibanj prošle godine pa možemo bez ustezanja reći da su upravo radleri donijeli vjetar u leđa kategoriji koja već dvije godine bilježi pad prodaje.
Brojevi kažu kako se u prvih pet mjeseci ove godine potrošilo 14.883 hektolitara radlera, što je 1,8% ukupne količinske prodaje piva ove godine, ali u svibnju imaju udio od čak 5,7% s ukupno plasiranih 11.176 hektolitara na tržište. Zanimljivo, prodaja piva je u travnju/svibnju 2011. porasla za 12.810 hektolitara ili 3,5% u odnosu na travanj/svibanj prošle godine pa možemo bez ustezanja reći da su upravo ‘radleri’ donijeli vjetar u leđa kategoriji koja već dvije godine bilježi pad prodaje (a pomoglo je i sunce kad je najviše trebalo, pogotovo u ugostiteljstvu).
Radler oteo kupce bezalkoholnim gaziranim pićima
S druge strane moguće je napraviti i poveznicu s padom prodaje gaziranih bezalkoholnih pića, čija je prodaja u travnju/svibnju ove godine za 7.350 hektolitara manja nego lani, što je pad od 3,4%. Naime, u percepciji konzumenta radler i gazirani sok jesu konkurencija, pogotovo u ugostiteljstvu.
Bit će zanimljivo pratiti razvoj ovog segmenta piva, zbog činjenice da se na pivskom tržištu napokon dogodilo nešto novo što je generiralo rast prodaje, kao i činjenice da takvo piće neupitno utječe na druge konkurentske kategorije osvježavajućih pića. Val vrućine zadnjih tjedana svakako im neće odmoći. Hoće li ih se tržište zasititi? Gdje im je granica, 5-6%, ili možda preko 10% udjela? Hoće li “plesati” jedno ljeto ili će se uvriježiti među potrošačima? To ćemo tek vidjeti…
Samo petina ispitanih ne zna za radler
Prema istraživanju agencije Hendal i magazina Ja Trgovac, provedenom tijekom lipnja 2011. godine na nacionalno reprezentativnom uzorku od 427 građana Hrvatske starijih od 15 godina, čini se kako građani Hrvatske vole miješati pivo s voćnim sokom.
Iako snažniju tržišnu prisutnost bilježi tek od proljeća ove godine, kombinacija piva s voćnim sokom, za koju je uvriježeni naziv radler, jako se brzo udomaćila u rukama Hrvata i Hrvatica. Čini se kako su proizvođači koji su u paleti ponudili neku inačicu ovog pića uoči turističke sezone učinili pravi poslovni potez.
O tome dovoljno govori i opća poznatost ove vrste pića. Naime, prema istraživanju čak 80,6 % ispitanika upoznato je barem s nekim od ponuđenih pića iz kategorije tzv. radlera na hrvatskom tržištu, dok tek nešto manje od petine ispitanih nije nikad čula za spomenuto piće.
Napitak ili alkoholno piće?
Kada je riječ o konzumaciji brojke su prilično ravnomjerno podijeljene. Naime, od ukupnog broja sudionika ankete, koji su upoznati s radlerom, njih 51,5 % ga je i probalo, dok nešto manja polovica (48,5%) nije konzumirala ovo piće.
Na pitanje jesu li od nedavne pojave i široke ponude mješavina piva i voćnoga soka na hrvatskom tržištu u ovo ljetno vrijeme zamijenili ili smanjili uobičajenu konzumaciju pive i soka zbog radlera, svega 17,5 % anketiranih odgovara potvrdno, dok nadmoćna većina od 82,5 % nije promijenila svoje navike pijenja pive ili soka.
Upitani za učestalost konzumiranja mješavine piva i voćnog soka, najveći broj ispitanih odgovara kako ga pije jednom tjedno (35,5%). Više puta tjedno ovo piće konzumira 29% sudionika ankete, svakodnevno je prisutno kod 9,7% ispitanika, a isti broj konzumenata (9,7%) radler pije jednom mjesečno i rjeđe od jednom mjesečno.
Zanimljiva je percepcija potrošača kada je riječ o tome je li radler za njih alkoholno piće ili osvježavajući napitak. Naime, za više od tri četvrtine ispitanika (75,6%) riječ je o osvježavajućem napitku, dok ga preostala četvrtina ispitanika ipak smatra alkoholnim pićem.
Brojevi kažu kako se u prvih pet mjeseci ove godine potrošilo 14.883 hektolitara radlera, što je 1,8% ukupne količinske prodaje piva ove godine, ali u svibnju imaju udio od čak 5,7% s ukupno plasiranih 11.176 hektolitara na tržište. Zanimljivo, prodaja piva je u travnju/svibnju 2011. porasla za 12.810 hektolitara ili 3,5% u odnosu na travanj/svibanj prošle godine pa možemo bez ustezanja reći da su upravo ‘radleri’ donijeli vjetar u leđa kategoriji koja već dvije godine bilježi pad prodaje (a pomoglo je i sunce kad je najviše trebalo, pogotovo u ugostiteljstvu).
Radler oteo kupce bezalkoholnim gaziranim pićima
S druge strane moguće je napraviti i poveznicu s padom prodaje gaziranih bezalkoholnih pića, čija je prodaja u travnju/svibnju ove godine za 7.350 hektolitara manja nego lani, što je pad od 3,4%. Naime, u percepciji konzumenta radler i gazirani sok jesu konkurencija, pogotovo u ugostiteljstvu.
Bit će zanimljivo pratiti razvoj ovog segmenta piva, zbog činjenice da se na pivskom tržištu napokon dogodilo nešto novo što je generiralo rast prodaje, kao i činjenice da takvo piće neupitno utječe na druge konkurentske kategorije osvježavajućih pića. Val vrućine zadnjih tjedana svakako im neće odmoći. Hoće li ih se tržište zasititi? Gdje im je granica, 5-6%, ili možda preko 10% udjela? Hoće li “plesati” jedno ljeto ili će se uvriježiti među potrošačima? To ćemo tek vidjeti…
Samo petina ispitanih ne zna za radler
Prema istraživanju agencije Hendal i magazina Ja Trgovac, provedenom tijekom lipnja 2011. godine na nacionalno reprezentativnom uzorku od 427 građana Hrvatske starijih od 15 godina, čini se kako građani Hrvatske vole miješati pivo s voćnim sokom.
Iako snažniju tržišnu prisutnost bilježi tek od proljeća ove godine, kombinacija piva s voćnim sokom, za koju je uvriježeni naziv radler, jako se brzo udomaćila u rukama Hrvata i Hrvatica. Čini se kako su proizvođači koji su u paleti ponudili neku inačicu ovog pića uoči turističke sezone učinili pravi poslovni potez.
O tome dovoljno govori i opća poznatost ove vrste pića. Naime, prema istraživanju čak 80,6 % ispitanika upoznato je barem s nekim od ponuđenih pića iz kategorije tzv. radlera na hrvatskom tržištu, dok tek nešto manje od petine ispitanih nije nikad čula za spomenuto piće.
Napitak ili alkoholno piće?
Kada je riječ o konzumaciji brojke su prilično ravnomjerno podijeljene. Naime, od ukupnog broja sudionika ankete, koji su upoznati s radlerom, njih 51,5 % ga je i probalo, dok nešto manja polovica (48,5%) nije konzumirala ovo piće.
Na pitanje jesu li od nedavne pojave i široke ponude mješavina piva i voćnoga soka na hrvatskom tržištu u ovo ljetno vrijeme zamijenili ili smanjili uobičajenu konzumaciju pive i soka zbog radlera, svega 17,5 % anketiranih odgovara potvrdno, dok nadmoćna većina od 82,5 % nije promijenila svoje navike pijenja pive ili soka.
Upitani za učestalost konzumiranja mješavine piva i voćnog soka, najveći broj ispitanih odgovara kako ga pije jednom tjedno (35,5%). Više puta tjedno ovo piće konzumira 29% sudionika ankete, svakodnevno je prisutno kod 9,7% ispitanika, a isti broj konzumenata (9,7%) radler pije jednom mjesečno i rjeđe od jednom mjesečno.
Zanimljiva je percepcija potrošača kada je riječ o tome je li radler za njih alkoholno piće ili osvježavajući napitak. Naime, za više od tri četvrtine ispitanika (75,6%) riječ je o osvježavajućem napitku, dok ga preostala četvrtina ispitanika ipak smatra alkoholnim pićem.
In this article:gazirano piće, hit, istraživanje, piće, pivo, povećana potrošnja, radler
Click to comment
You must be logged in to post a comment Login