Samoizolacija je uvijek poželjna

Dovoljno je svega 5 Richtera da se pokaže gdje smo. Skala vrijednosti – čovječnost, solidarnost, ljubav, razumijevanje… – prirodno im se stremi, a kroz životno putovanje mogu se čak i zaboraviti, posebno u situacijama velikog šoka. Svatko za sebe zna svoju skalu, a reset je neizbježan.

Kada su urušeni temelji ovih vrijednosti, pojačajte molitvu, meditaciju ili druge prakse, pomozite drugim ljudima…, ako su vrijednosni zidovi samo napucali, meditirajte, molite, prakticirajte mindfulness, pomozite drugim ljudima… Budite svjesni svog unutarnjeg svijeta u ovom procesu jer time sebi možete najbolje pomoći. U oba slučaja samoizolacija je uvijek poželjna. Kod za preživljavanje lomi um, a ponašanja znaju oscilirati, kako kod koga, panika se zna uvući na najjače, a ponekad i neprimjetno.

Refleks za život – razlikuje se od čovjeka do čovjeka. I to je normalno. U igri bez granica, ‘tko je u pravu’ – iluzija je koja se topi k’o kockica leda. I to je sasvim u redu razumjeti i prihvatiti. Može zvučati paradoksalno ali ništa u ovoj igri, u svojoj suštini, nije osobno.

Kako bi funkcionirali kao sustav valja poštovati igru i istovremeno osvijestiti sebi gdje si. Na tom temelju može se graditi iz početka. Iz sada trenutak u novi sada trenutak. Život je SADA. Iz daha u dah. I svaki dah ima svoju dubinu ljepote. I ako zaboravite u nekom trenutku, vratite opet pozornost na dah. Pozornost i pribranost znaju spasiti glavu, doslovno. Stoga, kada vas uhvati strah ili panika ili kombinacija – što su bazna emotivna stanja, tehnika disanja 4-7-8 može vas podržati.

Vježba disanja 4-7-8

Jezik je poželjno prisloniti uz nepce. Udah na nos, a izdah je na usta.

1. korak – izdahnite na usta, lagano i duboko. Dok izdišete brojite do 8. Ako dođe misao: dišem li pravilno. Zanemarite tu misao i samo dišite. U svom ritmu lakoće i dubine, jer dubina i lakoća daha se prirodno proširuju sa svakom vježbom,

2. korak – udahnite na nos i dok udišete brojite do 4.

3. korak – nakon udaha, zadržite dah brojeći do 7.

4. korak – izdahnite na usta brojeći do 8.

Ovo bi bio 1 ciklus, napravite 4 ciklusa u jednoj praksi.

Praksu provodite dnevno jer bitno je stvoriti novi obrazac ponašanja kojeg možete aktivirati i u trenutcima velikog stresa. Svi obrasci ponašanja su naučeni. Stoga, naučite svoj um novom obrascu koji vas može podržati kako bi pribrano i pozorno poduzeli akcije koje će vam pomoći.

Bitno je shvatiti da iznimno stresne situacije mogu pogoršati ili poboljšati međuljudske odnose, poželjno je da se poboljšaju.

Upravo vam tu pomaže pribranost i pozornost. Iskoristite dobrobiti vlastitog daha. U slučaju da vam u trenutku panike ili straha dođe da ne želite disati, probajte. Ustrajte.Ako vas opere ogromna ljutnja i bijes, uzmite jastuk, vrištite! Bitno je otpustiti tenziju. I opet, probajte nakon toga prakticirati tehniku disanja. Nemojte u tom procesu vrištanja svoj nemir prenijeti na susjeda vrišteći iz sveg glasa, bez jastuka, jer time se nemir širi, a za to nema potrebe.Doživljaj života se mijenja, a proces se ubrzao.

Učimo brzo, a životna iskustva velik su učitelj. Iskoristimo nova učenja za vlastiti reset. Mi to možemo. Imamo inteligenciju fleksibilnosti, unutarnju snagu duha i slobodan izbor.

Ostalo će se sve izgraditi. Na novim, jačim temeljima. Unutarnjim temeljima.I da, rukavice i maska nova su odjeća, a socijalna distanca od dva metra poštovanje je intimnog područja jedne osobe i nova društvena norma. Ako idete bez rukavica i maski ili ne poštujete socijalnu distancu, to vam je kao da ste došli goli na poslovni sastanak i popeli se golim dupetom na nečiju glavu. Takvo ponašanje sigurno neće uroditi plodom na poslovnom sastanku. To je trenutno tako.

Proći će.

Za sva pitanja i podršku, slobodno se obratite Ivani Song i Ani Hart, trenericama osobnih i sistemskih potencijala na mindjump.co i originalcode.net mrežnim stranicama.