Što je zen i kako ga postići?

Iako se zen pojavljuje u budizmu, zen nije religija i može se prakticirati i u drugim vjerama i u svakodnevnom životu. Dolazi od japanskog izgovora kineskog slova koje označava indijsku riječ za meditaciju. Zen je teško sasvim točno definirati, ali odnosi se na dovođenje svog života u ravnotežu.

Pozitivne misli i energija ostvareni pomoću zena pomažu u uklanjanju negativne energije i stresa koji se svakodnevno nakupljaju. Zen je stav koji označava svjesnost življenja u sadašnjosti i življenja svakog trenutka u potpunosti. Zen se povezuje s duhovnim razmišljanjima, ali koncentracija postignuta ovom tehnikom može se koristiti i u svakodnevnom životu.

1. Opuštanje i disanje

Za potpuno pročišćavanje uma od vanjskih smetnji potrebno je fokusirati se na disanje. U zenu se takvo koncentrirano disanje naziva zazen ili sjedeća meditacija, ali ne nužno sjedeća, jer može se prakticirati i tijekom čitanja, trčanja ili obavljanja kućanskih poslova kao što je pranje suđa ili glačanje.

Za pravilno disanje potrebno je biti potpuno opušten. Tek kada potpuno opustite mišiće u trbuhu možete početi disati uravnoteženo.

2. Svjesnost fizičkog tijela

Zen nije samo mentalno stanje, već je povezan i s brigom za tijelo. Tijekom obavljanja fizičke aktivnosti, koncentrirajte se na rad mišića i osjetite kako se stežu i opuštaju. Koncentrirajte se na svjesno opuštanje i stezanje mišića, jer na taj način, osim tijela i vaš um sudjeluje u tjelovježbi.

U današnje doba većina sve radi u žurbi, a to se odnosi i na prehranu. Usporite pri jelu, uživajte u okusu i mirisu hrane, koncentrirajte se na ono što unosite u usta i energiju koju vam hrana pruža. Živite u skladu s vlastitim tijelom, upoznajte i slušajte njegove potrebe. Ako ste gladni, jedite, a kada ste siti, prestanite jesti.

3. Uređenje doma

Jedan od glavnih uzroka stresa je nered u prostoru u kojem živimo. Želite li svoj dom pretvoriti u oazu mira i u skladu sa zenom, izbacite sve stvari koje ne trebate. Čak i stvari koje su pospremljene u ormare, skrivene iza vrata ili kreveta, u podrumu i na tavanu, utječu na stanje uma.

Zidove soba obojite u neutralne i smirene boje poput nježno zelenih, pješčanih i bež nijansi. Stvorite ugodno mjesto za provođenje vremena uz pomoć crno-bijelih fotografija ili slika mjesta koja u vama bude ugodne osjećaje smirenosti i ljepote svijeta. Akvarij ili fontana s čistom vodom također pridonose osjećaju smirenosti. Iz spavaće sobe ili prostora gdje meditirate, izbacite elektroničke uređaje poput laptopa i TV-a.