Spojite se s nama

Bok, što tražiš?

SheShe

Duh i tijelo

Što je zen i kako ga postići?

Postignite savršen sklad tijela i uma.

Iako se zen pojavljuje u budizmu, zen nije religija i može se prakticirati i u drugim vjerama i u svakodnevnom životu. Dolazi od japanskog izgovora kineskog slova koje označava indijsku riječ za meditaciju. Zen je teško sasvim točno definirati, ali odnosi se na dovođenje svog života u ravnotežu.

Pozitivne misli i energija ostvareni pomoću zena pomažu u uklanjanju negativne energije i stresa koji se svakodnevno nakupljaju. Zen je stav koji označava svjesnost življenja u sadašnjosti i življenja svakog trenutka u potpunosti. Zen se povezuje s duhovnim razmišljanjima, ali koncentracija postignuta ovom tehnikom može se koristiti i u svakodnevnom životu.

1. Opuštanje i disanje

Za potpuno pročišćavanje uma od vanjskih smetnji potrebno je fokusirati se na disanje. U zenu se takvo koncentrirano disanje naziva zazen ili sjedeća meditacija, ali ne nužno sjedeća, jer može se prakticirati i tijekom čitanja, trčanja ili obavljanja kućanskih poslova kao što je pranje suđa ili glačanje.



Za pravilno disanje potrebno je biti potpuno opušten. Tek kada potpuno opustite mišiće u trbuhu možete početi disati uravnoteženo.

2. Svjesnost fizičkog tijela

Zen nije samo mentalno stanje, već je povezan i s brigom za tijelo. Tijekom obavljanja fizičke aktivnosti, koncentrirajte se na rad mišića i osjetite kako se stežu i opuštaju. Koncentrirajte se na svjesno opuštanje i stezanje mišića, jer na taj način, osim tijela i vaš um sudjeluje u tjelovježbi.



U današnje doba većina sve radi u žurbi, a to se odnosi i na prehranu. Usporite pri jelu, uživajte u okusu i mirisu hrane, koncentrirajte se na ono što unosite u usta i energiju koju vam hrana pruža. Živite u skladu s vlastitim tijelom, upoznajte i slušajte njegove potrebe. Ako ste gladni, jedite, a kada ste siti, prestanite jesti.

3. Uređenje doma

Jedan od glavnih uzroka stresa je nered u prostoru u kojem živimo. Želite li svoj dom pretvoriti u oazu mira i u skladu sa zenom, izbacite sve stvari koje ne trebate. Čak i stvari koje su pospremljene u ormare, skrivene iza vrata ili kreveta, u podrumu i na tavanu, utječu na stanje uma.



Zidove soba obojite u neutralne i smirene boje poput nježno zelenih, pješčanih i bež nijansi. Stvorite ugodno mjesto za provođenje vremena uz pomoć crno-bijelih fotografija ili slika mjesta koja u vama bude ugodne osjećaje smirenosti i ljepote svijeta. Akvarij ili fontana s čistom vodom također pridonose osjećaju smirenosti. Iz spavaće sobe ili prostora gdje meditirate, izbacite elektroničke uređaje poput laptopa i TV-a.

Click to comment

You must be logged in to post a comment Login

Leave a Reply

Više

Moj dom

Znamo da vam kroz glavu upravo prolazi misao kako vam ne treba još cijeli niz stvari na popisu dnevnih obaveza…

Seks

Redovito vođenje ljubavi je najzdraviji način da si produljite život i što dulje ostanete zadovoljni i sretni.

Duh i tijelo

Konstantan pritisak, strah od isključivanja, stalna borba s rokovima, manjak slobodnog vremena realnost su za mnoštvo zaposlenika kako u velikim kompanijama tako i među...

Zanimljivosti

Stres. Riječ koja se čuje gotovo svakodnevno - suradnici, članovi obitelji i prijatelji žale se kako puno rade i pod stalnim su stresom.

Advertisement

Impressum


Medijski mali servis j.d.o.o. Sva prava pridržana.