Connect with us

Hi, what are you looking for?

She.hrShe.hr

Budi fit

Utječe li ljetna pauza od vježbanja na tijelo, objašnjava nam Mario Valentić

Razgovarali smo s fitness trenerom i promotorom zdravog načina života, Marijem Valentićem, i doznali sve odgovore vezane za ljeto i vježbanje.

Dolaskom ljeta, vrućih dana i godišnjih odmora, mnogi često zanemare tjelesnu aktivnost. Barem u onoj količini kojom se bave tijekom ostatka godine. No, jeste li se ikada pitali može li to utjecati na organizam i ima li negativnog efekta kada se ponovno vraćate na treninge, na jesen? Razgovarali smo s fitness trenerom i promotorom zdravog načina života, Marijem Valentićem, i doznali sve odgovore.

Ljeto je godišnje doba kada svi provodimo malo više vremena na zraku. Međutim, dolaskom ljeta dolaze i iznimno visoke temperature i opasnost od zračenja, stoga se treba čuvati sunca“, započinje Mario te nastavlja: „Prirodno je da se ljudi više kreću u proljeće nego ljeti. No, kada dođe ljeto i godišnji odmori, mnogi često zanemare tjelesnu aktivnost, što je razumljivo“.

Kako ljetna pauza od vježbanja utječe na tijelo?

Mario objašnjava: „Često dolazi do opadanja razine tjelesne aktivnosti za vrijeme ljeta. Ljudi se možda šeću i kupaju, ali sam trening često bude zanemaren. Mjesec ili dva bez vježbanja može biti razumljivo, ali nema razloga za potpunu pauzu. Poželjno je samo transformirati uobičajeni trening u neku drugu vrstu tjelovježbe na otvorenom – plivanje, ronjenje, veslanje, sve aktivnosti koje možete raditi na moru ili rijeci“.

Kontinuitet je ključan u rekreativnom sportu. Održavanje kontinuiteta vježbanja spriječit će eventualne poteškoće pri povratku treninzima na jesen. „Ako ste u kontinuitetu, nećete imati problem povratka na treninge, jednostavno ćete samo nastaviti tamo gdje ste stali“, naglašava ovaj kineziolog.

Kako se motivirati za redovite treninge tijekom ljeta?

Važno je pronaći aktivnosti koje volite i koje se uklapaju u ljetni način života“, savjetuje Mario. „Ako ipak odlučite uzeti pauzu od dva-tri mjeseca, možete raditi jednostavne vježbe kod kuće kako biste održali kondiciju i željeni izgled. Preporučujem vježbe mobilnosti, istezanja, stabilizacije trupa i malo snage. To može trajati samo 15-ak minuta dnevno“.

Mario tako preporučuje plivanje, koje ima meditativnu notu i blagotvorno djeluje na mentalno zdravlje: „Stavite masku, promatrajte podmorje i plivajte. Osim toga, kajak, veslanje ili planinarenje su odlične aktivnosti. Sva ova aktivnost podržana je pravilnom prehranom koja ljeti obiluje tekućinom i voćem poput lubenice, dinje, breskvi i trešanja“.

I za kraj, Mario nam je otkrio kako izgleda njegova ljetna rutine. „Moja ljetna rutina se ne razlikuje previše od one kroz ostatak godine. Ujutro prvo hidracija, voda s limunom ili samo voda, a zatim jutarnja tjelovježba od 15-ak minuta koja uključuje vježbe mobilnosti, istezanja, stabilizacije trupa i snage. Kroz dan, ako sam na godišnjem odmoru, uvijek uključujem neku aktivnost – plivanje, kajak, veslanje ili planinarenje“.

Osim vježbanja i pravilne prehrane, Valentić naglašava važnost kvalitetnog sna: „Kvalitetan san je ključan, iako si ljeti možete priuštiti da legnete malo kasnije nego zimi“.

Ne propustite

Budi fit

U većini slučajeva, osjećaj dehidracije jednak je osjećaju žeđi. No ipak, ponekad bi taj osjećaj mogao izostati ili bi vas tijelo moglo upozoriti na...

Drama Queen

Jeste li ikada imale osjećaj da vas neka osoba emocionalno iscrpljuje? Nakon razgovora s njom ostanete prazni, umorni i živčani?

Budi fit

U slučaju da uskoro krećete u teretanu po prvi put, možda će ove lagane upute pomoći da se dobro osjećate tamo, da pitate druge...

Gastronomija

Kako ne biste po cijele dane pili samo vodu, tvorničke sokove ili pivu, isprobajte jedan od ovih kreativnih napitaka.

Advertisement

Impressum


Medijski mali servis j.d.o.o. Sva prava pridržana.