Ljepota je prolazna, no ne i u Photoshopu koji već godinama predstavlja desnu ruku urednicima modnih magazina, svjetskim zvijezdama i marketinškim guruima. Iako smo svi mi svjesni mogućnosti čarobnog kista, uvid u proces preobrazbe prosječne djevojke u onu s plakata, stvara neko drugo viđenje pojma ‘ljepote’.
Uz dobro poznavanje Photoshopa, koji već 23 godine uspješno prekriva sitne nedostatke, u tren oka mijenja boju tena, jednim klikom stanjuje tijelo te mijenja boju kose i očiju, i vi možete postati Barbie. Tako naoko ‘obična’ žena u samo 30 sekundi postaje još jedna figura kojoj se divimo.
Raskrinkati Photoshop odlučila je i studentica fotografije Anna Hill koja je na trenutak postala glavni lik reklamnih kampanja. Tako se pod nazivom ‘Beauty Is Only Pixel Deep’ krije projekt koji otkriva koliko daleko u iskrivljavanju stvarnosti Photoshop može ići.
Svoj stav prema nedostižnim idealima ljepote nedavno je pokazala i mađarska glazbenica Csemer Boglarka poznatija kao Boggie. Pjevajući svoj prvi single Nouveau Parfum predočila je vlastitu transformaciju i šokirala sveopću javnost. Na početku spota njeno je lice bez imalo šminke, izgleda umorno, ima podočnjake, frizura je nedorađena. No, korak po korak, nakon grafičke dorade, ona se pred očima gledatelja pretvara u glamuroznu ljepoticu. Boja i oblik očiju, ten i zubi u potpunosti se izmjenjuju, a u jednom trenutku grafičar ‘uzima’ oko i pomiče ga kako bi stvorio umjetnu simetriju lica.
Svojim potezom glazbenica upućuje kritiku konzumerizmu i ukazuje na važnost samopouzdanja. Pjesma, koju pjeva na francuskom, počinje s popisom brendova i dizajnera klao što su Prada, Hugo Boss, Chanel, Giorgio Armani i Lancome, a refren glasi: ‘Nisam proizvod’.
Isto kao što ovo moćno oružje ljepote može smanjiti opseg, tako se preobrazba često kreće i u suprotnom smjeru. Da manekenke, čiji izgled ponekad graniči s anoreksijom, ponekad nisu dovoljno ‘dobre’ za modne angažmane izvan piste potvrdila je i jedna od najpopularnijih manekenki današnjice – mlada Britanka Cara Delevingne. Plavuša koja je osvojila čak i samog Karla Lagerfelda nedavno je osvanula u novoj kampanji poznatog brenda donjeg rublja La Perla. Lijepa Cara tako je zahvaljujući moćnom Photoshopu preko noći dobila savršen dekolte kao i desetak kilograma više, što se moglo primijetiti po njezinim savršeno zaobljenim bokovima i stražnjici.
You must be logged in to post a comment Login