Connect with us

Hi, what are you looking for?

She.hrShe.hr

Budi fit

Zašto je trčanje dobro za nas i nekoliko trikova kako prevladati mentalne izazove

Mnogima trčanje postaje jutarnji ritual, svakodnevni bijeg od stresa i omiljena rekreacija.

Iako neki od nas imaju loša sjećanja na školske dane u kojima smo morali trčati određeni broj krugova ili kilometara kako bismo zadovoljili formu, dobra je vijest da se stvari mijenjaju kad odrastemo. Mnogima trčanje postaje jutarnji ritual, svakodnevni bijeg od stresa i omiljena rekreacija. Neovisno o tome trčite li 15 minuta dnevno ili se pripremate za ozbiljnije utrke, ovo je fizička aktivnost koju naše tijelo voli.

Prije no što krenete, ne zaboravite odabrati kvalitetnu obuću i odjeću, od materijala koji će lako odstraniti vlagu i piti dovoljno tekućine, posebice ljeti. Stručnjaci kažu da nikako nije dobro polijevati se po glavi, koliko god to ponekad izgledalo primamljivo. Trčanje će višestruko povećati gubitak vode  kroz znojenje, čak i više od 1l na sat pa je voda jedini način ohlađivanja tijela iznutra prema van. Na rutama od 5 kilometara, kažu, preporučljivo je popiti otprilike 2 dcl vode.

Zašto je trčanje toliko dobro za nas?

Ono je svojevrsna terapija koja oslobađa um i jača tijelo, pružajući ne samo fizičke, već i mentalne koristi za zdrav i uravnotežen način života. I, kažu oni koji trče, zarazno je. Jednom kad krenete, teško je stati.

Trčanje poboljšava zdravlje srca

Redovita tjelesna aktivnost poput trčanja jača srčani mišić, poboljšava cirkulaciju krvi, snižava krvni tlak i smanjuje rizik od srčanih bolesti. A kako bi učinci bili vidljivi, dovoljno je i samo kilometar do dva dnevno. Ne zvuči tako teško, zar ne?

Trčanje nas čini sretnima

Iako se na prvu možda ne čini tako, kad se sjetimo svih onih kriznih trenutaka, bolova i znojenja, no i to prolazi. Trčanje oslobađa kemikalije u mozgu koje izazivaju dobar osjećaj, poznate kao endorfini, odnosno hormoni sreće. Oni ujedno djeluju i kao prirodni analgetici. Samo 15 minuta trčanja dnevno poboljšava percepciju razine energije i navodno ima isti učinak kao meditacija i duboko disanje. Vrijedi probati.

Trčanje pomaže u mršavljenju  

Aerobne aktivnosti poput trčanja mogu sagorjeti mnogo kalorija. Broj, naravno, ovisi o intenzitetu trčanja, tjelesnoj težini i trajanju vježbe. Prosječna osoba će, po kilometru trčanja, sagorjeti oko 70 kalorija.

Mentalni izazovi su česti među trkačima, osobito onima koji tek počinju

Naš mozak štiti tijelo i već na samu naznaku da radimo nešto neuobičajeno, drugačije i da postoji mogućnost ozljede, mali unutarnjih glas će reći: “Ovo bi moglo boljeti”. To je normalna reakcija, ali nikako razlog da odustanete od trčanja.

Napravite plan trčanja. Veća je vjerojatnost da ćete se pridržavati nečega što ste stavili na papir. U plan, osim ciljeva i ruta, svakako zapisujte kako ste se osjećali kad ste napravili ono što je još do jučer izgledalo nemoguće. A, sljedeći puta kad vas uhvati kriza, samo se vratite tom sjajnom osjećaju.

Postavite realne ciljeve. Počnite s manjim, ostvarivim ciljevima i postupno povećavajte udaljenosti i tempo. To će vam pomoći da izbjegnete frustraciju i ostanete motivirani. Ako mislite da morate sve sami, nije tako. Trčite s prijateljima ili se pridružite nekom klubu, dobit ćete podršku profesionalaca i motivaciju od ljudi koji također tek kreću s ovom aktivnošću.

Koristite mentalne tehnike. Vizualizacija, afirmacije i meditacija mogu vam pomoći da ostanete fokusirani i pozitivni. Zamislite sebe kako uspješno završavate trku ili ponavljajte pozitivne fraze ili omiljene citate kako biste održali motivaciju.

Promijenite rute i slušajte glazbu ili podcaste kako bi trčanje bilo zanimljivije. Isprobajte trčanje u prirodi, na stazama ili brdovitim terenima kako biste održavali raznolikost i izazovnost treninga.

Možda i ono najvažnije, ne budite prestrogi prema sebi. Fokusirajte se na napredak, ne na savršenstvo. Slavite male pobjede i budite ponosni na svoj napredak, bez obzira na brzinu ili udaljenost. Slušajte svoje tijelo i uz treninge, omogućite dovoljno vremena za odmor i oporavak.

I za kraj, ako vam nedostaje inspiracije, imajte na umu da je Fauja Singh postao najstariji maratonac kada je istrčao maraton u Torontu 2011. godine. Tada je imao – 100 godina!

Ne propustite

Savjeti stručnjaka

Visoke temperature mogu dodatno opteretiti srčano – žilni sustav, stoga donosimo nekoliko jednostavnih savjeta za sigurno i bezbrižno ljeto.

Budi fit

Razgovarali smo s fitness trenerom i promotorom zdravog načina života, Marijem Valentićem, i doznali sve odgovore vezane za ljeto i vježbanje.

Savjeti stručnjaka

Iako higijenu intimnog područja nikada ne bismo trebali zanemarivati, posebnu joj je pažnju potrebno posvetiti tijekom ljeta radi visokih temperatura, povećane vlažnosti te znojenja...

Savjeti stručnjaka

Nakon napornog rada koje je vaše tijelo uložilo u stvaranje vašeg malog zamotuljka radosti, nadate se zasluženom odmoru, ali vaš postporođajni oporavak tek je...

Advertisement

Impressum


Medijski mali servis j.d.o.o. Sva prava pridržana.