Sa znanstvene strane, razgovor je definiran kao vid komunikacije dvoje ili više ljudi o određenoj temi. Laički, razgovor je potencijalni ključ koji otvara mnoga vrata, širi poznanstva te gradi romantične i poslovne veze. Bilo da se radi o prvom spoju, razgovoru za posao ili neformalnom druženju s frendovima, neizmjerno je važno znati pravilno komunicirati. Donosimo vam stoga pet najvažnijih pravila koja možete primijeniti na sve razgovore, bilo privatne ili poslovne.
1. Izbjegavajte nepotrebne detalje
Držite se teme i govorniku otkrijte samo informacije bitne za priču. Dakle, ako vrijeme događaja nije bitno, nemojte ga spominjati. Pretjerivanjem s detaljima priča će izgubiti smisao, a vi postati zamorni. To ne želite.
2. Postavljajte jedno po jedno pitanje
Pustite da vam osoba prvo odgovori na postavljeno pitanje prije negoli se prebacite na neku drugu temu ili počnete pričati o svojim iskustvima vezanima uz temu o kojoj se priča. Ovo je pravilo usko vezano uz vještinu koju malo ljudi u potpunosti savlada, a to je pažljivo slušanje, s razumijevanjem.
3. Ne budite uvijek heroj u priči
Ne morate uvijek vi biti glavni junak svake anegdote i svake priče – zvučat ćete napuhano i bahato. Pa ipak, vaše bi priče trebale imati glavnog junaka. Potrudite se da i drugi ljudi dođu do izražaja.
4. Ne pretjerujte
Razlozi su isti kao i kod prethodnog savjeta. Ako je u vašim pričama sve uvijek "najbolje", "najluđe", "najgore" ili "najsmješnije" samo se izlažete riziku da vas sugovornici vide kao napornu, hvalisavu i dosadnu osobu koja uvijek gnjavi svojim "lovačkim pričama".
5. Budite taktični
Naravno da u komunikaciji s drugim ljudima morate biti iskreni, ali to ne znači da morate biti neugodni. Nemojte zločesto komentirati da netko izgleda loše, umorno, bolesno pa čak ni pod krinkom ljubaznosti, naravno osim ako se ne radi o vašim najbližim prijateljima, a i tad možete birati riječi kojima ćete kritiku izraziti. I zapamtite, i šutnja je opcija. Ili recite pravu stvar, ili nemojte reći ništa.
1. Izbjegavajte nepotrebne detalje
Držite se teme i govorniku otkrijte samo informacije bitne za priču. Dakle, ako vrijeme događaja nije bitno, nemojte ga spominjati. Pretjerivanjem s detaljima priča će izgubiti smisao, a vi postati zamorni. To ne želite.
2. Postavljajte jedno po jedno pitanje
Pustite da vam osoba prvo odgovori na postavljeno pitanje prije negoli se prebacite na neku drugu temu ili počnete pričati o svojim iskustvima vezanima uz temu o kojoj se priča. Ovo je pravilo usko vezano uz vještinu koju malo ljudi u potpunosti savlada, a to je pažljivo slušanje, s razumijevanjem.
3. Ne budite uvijek heroj u priči
Ne morate uvijek vi biti glavni junak svake anegdote i svake priče – zvučat ćete napuhano i bahato. Pa ipak, vaše bi priče trebale imati glavnog junaka. Potrudite se da i drugi ljudi dođu do izražaja.
4. Ne pretjerujte
Razlozi su isti kao i kod prethodnog savjeta. Ako je u vašim pričama sve uvijek "najbolje", "najluđe", "najgore" ili "najsmješnije" samo se izlažete riziku da vas sugovornici vide kao napornu, hvalisavu i dosadnu osobu koja uvijek gnjavi svojim "lovačkim pričama".
5. Budite taktični
Naravno da u komunikaciji s drugim ljudima morate biti iskreni, ali to ne znači da morate biti neugodni. Nemojte zločesto komentirati da netko izgleda loše, umorno, bolesno pa čak ni pod krinkom ljubaznosti, naravno osim ako se ne radi o vašim najbližim prijateljima, a i tad možete birati riječi kojima ćete kritiku izraziti. I zapamtite, i šutnja je opcija. Ili recite pravu stvar, ili nemojte reći ništa.
You must be logged in to post a comment Login