Spojite se s nama

Bok, što tražiš?

SheShe

Duh i tijelo

Značaj meditacije

Googlajući na riječ meditacija, ako ne tražite objašnjenje struke, većina nas tekstova vodi u istočnjački svijet stoga evo i jednostavnog razloga zašto su ljudi skeptični na riječ meditacija.

Još prije desetak godine, izvodeći vježbe koje pobuđuju moje emocije, shvatila sam da vježbajući zapravo meditiram.Tako me barem podučavala moja velika učiteljica Sheila Kelley. Iako sam do tada guštala u svakom obliku tjelovježbe, tek kad sam otkrila “emociju u pokretu” shvatila sam da je to trening koji je mnogo više od bilo kojeg drugog. On je postao istovremeno i moja meditacija.

Moram priznati, riječ meditacija bila mi potpuna nepoznanica do tog trenutka, a shvatila sam da u tu riječ tada, ni većina ljudi s našeg podneblja, nije imala povjerenja.

Zašto je to tako? Googlajući na riječ meditacija, ako ne tražite objašnjenje struke, većina nas tekstova vodi u istočnjački svijet stoga evo i jednostavnog razloga zašto su ljudi skeptični na riječ meditacija.

No, što je zapravo meditacija? Meditacija je stanje u kojem smo svjesni sadašnjeg trenutka. Stanje umirivanja i opuštanja ili utišavanja misli, odnosno našeg uma s istim posljedicama na tijelo.

Mnogi ni ne znaju, ali i autogeni trening jedan je od oblika meditacije. Njegovi ga učitelji zovu vježbanje i opuštanje baš zato što je njegov izumitelj, njemački neuropsihijatar J.H. Shultz upravo bio svjestan predrasuda koje riječ meditacija pobuđuje u zapadnjacima.

Najčešće riječ meditacija povezujemo s jogom pa je tako Pranayama ili jogijska vježba disanja također jedan oblik meditacije s istim učinkom. Vipassana je oblik budističke meditacije, no i katolici imaju svoju kršćansku meditaciju, ako ćemo meditaciju vezati uz religiju.

Transcendentalna meditacija ima najbolji marketing u svijetu i vrlo je pristupačna. Za nju kažu da je vrsta meditacije gdje sjedeći dvadesetak minuta zatvorenih očiju opuštate um i tijelo te pronalazite svoj unutarnji mir.

Osobno mi je ovo vrlo prihvatljivo objašnjenje jer smatram da to danas doista treba svakome od nas i svoj život više ne mogu zamisliti bez nekog oblika meditacije.

Svatko će si osobno naći tehniku i trenutak, no bitno je da to radimo učestalo i da je doista prakticiramo. Važno je znati da svakodnevna meditacija smanjuje razinu kortizola, ublažava simptome depresije i anksioznosti te ublažava simptome kroničnih bolesti.

Meditirati možete i u pokretu, jer to je upravo ono što radi moja tehnika vježbanja i osim što na taj način smanjuje razinu kortizola, kružnim kretnjama podiže razinu serotonina i osjećaja ugode u vlastitom tijelu. Neki će reći da možete meditirati i dok jedete, dugotrajnim fokusom na žvakanje svakog zalogaja, njegov okus, miris i teksturu, možete to raditi i dok šećete ili trčite tako što usklađujete vaše disanje s pokretima tijela.

Kada su vam emocije u grču i tijelo je, kada osjećate prisutnost negativnih misli i emocija, pokušajte zatvoriti oči i disati duboko.

dsc00943

Sve su to oblici meditacije koji sigurna sam, pomažu u hendlanju svakodnevice.

A što na sve ovo kažu psiholozi? “U odnosu na vrijeme, postoje dvije vrste iskustva. Jedno iskustvo odnosi se na cjelovitost prošlosti sadašnjosti i budućnosti, a drugo iskustvo na sadašnjost i percepciju sebe i okoline. Ta druga iskustva nazivaju se meditacijom. Neuropsihološki gledano, ta se iskustva stvaraju i doživljavaju u različitim dijelovima mozga. Osim na funkcionalnoj magnetnoj rezonanci, aktivnost je vidljiva i na EEG uređajima. Metaanalize su pokazale kako se u trenucima meditacije bilježe alfa i theta valovi.

Iz navedenog je lako zaključiti kako meditacijom možemo postići da iskustvo usmjereno na prošlost i budućnost, koje često leži u korijenu depresije i anksioznosti, možemo zamijeniti iskustvom sadašnjosti. Tako se imamo priliku odmoriti od nas samih i osloboditi um kako bi naučili nešto novo.

dsc00955

Ana Kuhanec Brašnović

Takva stanja postižu se meditacijom,” izjavio je moj kolega Hrvoje Maleković, suvlasnik naše zajedničke tehnike koja je spojila kineziologiju i psihologiju – Body Empathy, a koja također u svojim metodama prakticira meditaciju i imaginaciju.

Hrvoje i sam kaže da riječ meditacija u našem društvu možda nije najbolje prihvaćena i razumljiva, no postoje itekako dobri razlozi zašto je potrebno meditirati stoga zaključujemo da govorimo o vrlo pozitivnoj potrebi današnjice.

Završit ću odlomkom u kojem ću vam približiti emotivno stanje u kojem se nalazim tih predivnih deset minuta, pola sata ili pak sat vremena moje meditacije.

U tom trenutku sam konačno sama sa sobom, praznih misli, u apsolutnom skladu vlastitog tijela i emocija, u nekom svom svijetu, potpuno slobodna. Nadam se da ću vas potaknuti da i vi sebi priuštite luksuz meditacije, bijeg u taj jedinstveni trenutak koji će vas doista opustiti mislima i tijelom, a ispuniti ugodnim emocijama.

Složit ćete se da, jednako kao što trebamo trenutak za dobru čašu vina, za dobru knjigu, za dobar film, trebamo i trenutak za meditaciju, onaj korak dublje s odmakom od stvarnosti, kada tijelo vodimo u novu dimenziju te ga spajamo s vlastitim umom i emocijama.

[box style=”0″]

Autor: Ana Kuhanec Brašnović, magistrica kineziologije, vlasnica Ana’s Sensual fitnessa i osnivačica Am metode za trudnice.

www.ana-sensual.hr 

www.body-empathy.com

[/box]

Više

Duh i tijelo

Meditacija se pokazala kao izvrstan alat za smirivanje nemirnog dječjeg uma.

She Book Club

Jedan od najprodavanijih self-help klasika „As a Man Thinketh“ autora Jamesa Allena konačno je stigao u naše knjižare.

Budi fit

Nakon napornog radnog dana navečer si poklonite besplatan paket opuštanja.

Duh i tijelo

Odlučila sam ne vjerovati osjećajima, jer oni samo jesu, vjerovati ljubavi i slobodi koja je u meni i bez dvorane, bez oslonca na ikoga...

Advertisement

Impressum


Medijski mali servis j.d.o.o. Sva prava pridržana.